Τους πρωτογνώρισα όλους μόλις στις 11 Νοεμβρίου. Με αφορμή τις διήμερες εκδηλώσεις που είχαν διοργανώσει για το βιβλίο του συγγραφέα Βασίλη Παπαθεοδώρου και εικονογράφηση Λίλας Καλογερή “Ο Καρλ, ο Φριτς και το αυγό της ευτυχίας”. Eκπληξη και ενθουσιασμός. Εικόνες, χρώματα, κινητά και ακίνητα στοιχεία εσωτερικά, αλλά και στην αυλή και τον κήπο του κτηρίου.
Η μελετημένη από τις νηπιαγωγούς λειτουργική διαρρύθμιση, η διακόσμηση με χρηστικά, αλλά ελκυστικά στο μάτι εκπαιδευτικά εργαλεία.
• Και βέβαια η “ιστορία” που ήδη έχει γράψει και συνεχίζει να γράφει το Νηπιαγωγείο Κισάμου τα τελευταία επτά χρόνια. Ιστορία καταγεγραμμένη στην εσωτερική και εξωτερική βιβλιοθήκη του σχολείου, στην αίθουσα επιστημών, στην αίθουσα εκδηλώσεων, στην αίθουσα υπολογιστών, στο λαογραφικό μουσείο που ξεκινά τη συλλογή αντικειμένων τώρα, στην αίθουσα διδασκαλίας, στον βοτανόκηπο, στον λαχανόκηπο, στην παραμυθογωνία, στα επιδαπέδια παιγνίδια στην αυλή στην προσομοίωση ανασκαφής…
• Ολα επιβεβαιώνουν την αγάπη, το μεράκι και την άοκνη προσπάθεια των εκπαιδευτικών για αναζήτηση και εφαρμογή των νεότερων εκπαιδευτικών μεθόδων και “εργαλείων” διδασκαλίας. Ετσι ώστε τα νήπια να είναι ευτυχισμένα και ταυτόχρονα να έχουν υψηλό γνωστικό επίπεδο .
Συνεργασία – στήριξη Γονέων
• Και βέβαια αυτή η επιτυχημένη πορεία οφείλεται στην αρμονική συνεργασία των εκπαιδευτικών με τον Σύλλογο Γονέων αλλά και όλους τους άλλους φορείς της Κισάμου. Η οποία Κίσαμος, σημειωτέον, έχει μία γενικότερη αλματώδη πολιτισμική πρόοδο. Γεγονός που συνδέεται βέβαια και με τις ποικίλες πολιτισμικές υποδομές που “φύτεψε” στην Κίσαμο ο μακαριστός παππούς Ειρηναίος Γαλανάκης και βρίσκει και σήμερα άξιους συνεχιστές.
• Είναι τόσα πολλά αυτά που με τη φροντίδα και τη σφραγίδα των νηπιαγωγών έγιναν και γίνονται σ’ αυτό το σχολείο, που ασφαλώς δεν μπορούν να χωρέσουν όλα σε ένα αφιέρωμα εφημερίδας.
• Ετσι επελέγη το αφιέρωμα αυτό να είναι περισσότερο φωτογραφικό με -κατά το δυνατόν- επεξηγηματικές σημειώσεις. • Χρειάζεται να αναφερθεί ότι αυτό το δημόσιο σχολείο που λειτουργείται από τέτοιους εκπαιδευτικούς (το έργο των οποίων είναι φανερό ότι υπερβαίνει κατά πολύ υποχρεώσεις και ωράρια εργασίας) μας κάνει περήφανους.
• Ενα μεγάλο ευχαριστώ είναι το λιγότερο που χρωστάμε στην προϊσταμένη Αννα Στεφανουδάκη και τις συνεργάτριες νηπιαγωγούς Ευανθία Ελευθεριάδου, Ιωάννα Κολοκυθά (που επιμελείται και την εφημερίδα τους) και Εύα Τσεπαπαδάκη.
• Αλλά και μία εύφημος μνεία για τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου που αμέριστα και συστηματικά στηρίζει τις δασκάλες και το σχολείο. Και ιδιαίτερα στην αρχαιολόγο κα Κυριακή Μπορμπουδάκη, μέλος του Δ.Σ. Γονέων του σχολείου που εκτός από το ανασκαφικό της έργο στην Κίσαμο, έχει δημιουργήσει και μία μόνιμη πλέον “δομή” στην αυλή του Νηπιαγωγείου. Δηλαδή, έναν «αρχαιολογικό χώρο» όπου τα παιδιά, ναι του νηπιαγωγείου! μυώνται μέσω προσομοίωσης ανασκαφής στην αρχαία ιστορία μας και στον τρόπο αποκάλυψης και διατήρησής της.
Τα βραβευμένα “μαντάτα” του 4ου Νηπιαγωγείου Κισάμου
• Εύφημος μνεία ξεχωριστή αξίζει και για την εφημερίδα τους. Ηδη πολυβραβευμένη, κυκλοφορεί ανά τρίμηνο, γράφεται από τη συντακτική ομάδα των νηπιαγωγών με επιμέλεια της Ιωάννας Κολοκυθά. Και πέρα από τα “μαντάτα” των πολλών δράσεων του σχολείου, τα “ρεπορτάζ” των μικρών νηπίων, τις συνεντεύξεις των παιδιών (π.χ. με τον δήμαρχο Κισάμου) περιλαμβάνει και πολλά Κισαμίτικα, Χανιώτικα γενικά και παγκόσμια νέα.
• Τα “μαντάτα” τους έχουν βραβευτεί, μεταξύ άλλων, και στον παγκρήτιο διαγωνισμό δημοσιογραφικών δεξιοτήτων “Λευτέρης Δασκαλάκης” σε εκδήλωση στο Μουσείο Τυπογραφίας Χανίων “Γιάννης και Ελένη Γαρεδάκη”. • Όμως τα “μαντάτα”, έγχρωμα με πολύ φωτογραφικό υλικό, χρειάζονται στήριξη. Κάποιον χορηγό, δηλαδή καθώς η ανά τρίμηνο δαπάνη αν και μικρή επιβαρύνει το νηπιαγωγείο. Και άρα όσοι… χορηγοί, μπορείτε, προσέλθετε !
• Η ηλεκτρονική τους δ/νση που μπορείτε να ξεναγηθείτε διεξοδικά στους χώρους και τις δραστηριότητες του σχολείου είναι http://4nipkisamou.wixsite.com/4okisamou/untitled-c407.
Προσομοίωση ανασκαφής
• Προσομοίωση ανασκαφής μινωικής περιόδου για παιδιά προσχολικής ηλικίας της αρχαιολόγου Κυριακής Μπορμπουδάκη. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσομοίωσης ανασκαφής έχει βιωματικό χαρακτήρα και δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν την επιστημονική διαδικασία ανασκαφής, τεκμηρίωσης και διαχείρισης των αρχαιολογικών ευρημάτων και να κατανοήσουν πως οι αρχαιολόγοι σταδιακά ανασυνθέτουν το παρελθόν βάσει των ευρημάτων και των συναφειών τους.