Έντονες αντιδράσεις προκαλούν οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες, εκδόθηκε η απόφαση της διαιτησίας στην οποία είχε προσφύγει το σχήμα υπό τη γερμανική Fraport και διεκδικούσε περί τα 70.000.000 ευρώ επειδή υπήρχαν σοβαρές ελλείψεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που ανέλαβε να διαχειρίζεται μέσω του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ. Το ύψος του ποσού που επιδικάστηκε στο σχήμα που διαχειρίζεται τα περιφερειακά αεροδρόμια δεν έχει γίνει επισήμως γνωστό με τις πληροφορίες να το ανεβάζουν στα 25.000.000 με 30.000.000 ευρώ, δηλαδή περίπου στο μισό έναντι των αρχικών διεκδικήσεων.
Η διοίκηση της Fraport Greece αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες υποστηρίζοντας πως πρόκειται για εμπιστευτική διαδικασία.
ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟ SPIEGEL
Όταν είχε δημοσιοποιηθεί, μέσω του γερμανικού περιοδικού Spiegel, η προσφυγή στη διαιτησία, η διοίκηση της Fraport Greece είχε υποστηρίξει πως «η πραγματοποίηση της μεγαλύτερης παραχώρησης στην ιστορία της Ελλάδας αποτελεί ένα σύνθετο και πολύπλοκο, τεχνικά και λειτουργικά, έργο. Από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έως σήμερα, η Fraport Greece και το Ελληνικό Δημόσιο συνεργάζονται με επιτυχία για την ομαλή λειτουργία του έργου αυτού. Τυχόν συμβατικές διαφορές που ανακύπτουν στο πλαίσιο εκτέλεσης της Σύμβασης δεν αναιρούν την ποιότητα αυτής της συνεργασίας και σε καμία περίπτωση δεν παρεμποδίζουν την ταχεία εκτέλεση των έργων».
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρονταν πως «η διαδικασία της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση παραχώρησης, αποτελεί πάγια διεθνή πρακτική για τέτοιου μεγέθους έργα και εντάσσεται στο πλαίσιο της ταχείας επίλυσης των διαφορών και της ομαλής εκτέλεσης των συμβάσεων, ώστε να προωθείται η υλοποίηση των έργων χωρίς αμφισβητήσεις και εμπόδια».
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Spiegel, η Fraport που πλήρωσε 1,2 δισ. ευρώγια τη σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων είχε αναθέσει σε ανεξάρτητο πραγματογνώμονα να συντάξει μια έκθεση για την κατάσταση των αεροδρομίων. Η συγκεκριμένη έκθεση παραδόθηκε τον Ιούνιο και σε αυτήν γίνεται λόγος για σπασμένες πόρτες, χιλιάδες σπασμένες λάμπες και ελλείψεις στα μέσα πυρόσβεσης που δημιουργούν θέματα ασφάλειας.
O ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ
Ενημέρωση για το τι ισχύει με τη σύμβαση κυβέρνησης – Fraport ζητεί η Λαϊκή Ενότητα με αφορμή δημοσιεύματα που αναγράφουν ότι επιδικάστηκαν στην Fraport δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση για την κακή κατάσταση των αεροδρομίων που παρέλαβε.
Ο γραμματέας του κόμματος Παναγιώτης Λαφαζάνης σε γραπτή του δήλωση αναφέρει «οι πληροφορίες ότι, με βάση την αποικιακή σύμβαση που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση με την Fraport, επιδικάστηκε στην τελευταία αποζημίωση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, εξαιτίας της δήθεν κακής κατάσταση των αεροδρομίων που παρέλαβε, είναι εξωφρενικές και θυμίζουν θέατρο του παραλόγου».
Ο κ. Λαφαζάνης προσθέτει «δεν φτάνει που η Fraport άρπαξε ”κοψοχρονιά” και με δάνεια από τις ελληνικές τράπεζες τα 14 υπερκερδοφόρα , πρόσφατα ανακατασκευασμένα και με εξελισσόμενες δημόσιες επενδύσεις εκσυγχρονισμού τους, περιφερειακά μας αεροδρόμια, καθιστώντας την χώρα μας και τουριστικό προτεκτοράτο της Γερμανίας, διαβάζουμε τώρα πληροφορίες ότι η Fraport θα τσεπώσει και από πάνω ένα ”πρωτοχρονιάτικο” μποναμά για ζημιές, τάχα, στα αεροδρόμια μας, τις οποίες ανακάλυψε εκ των υστέρων!»
Καταλήγοντας στην ανακοίνωση του εκφράζει την ελπίδα οι πληροφορίες αυτές, περί κρατικής αποζημίωσης της Fraport, να είναι απολύτως ανακριβείς και φαντασιώσεις νοσηρών εγκεφάλων, «γιατί αλλιώς οι ποινικές ευθύνες, όσων υπέγραψαν την σκανδαλώδη σύμβαση και όσων διανοηθούν να πληρώσουν στην Fraport αποζημιώσεις, γίνονται ακόμα πιο μεγάλες και κακουργηματικές» τονίζει ο γραμματέας της ΛΑΕ.
Τέλος ζητεί άμεση και ουσιαστική ενημέρωση, πριν οι ιθύνοντες μας εμφανίσουν δήθεν τετελεσμένα ενώ παράλληλα απαιτεί την καταγγελία της σύμβασης, την ακύρωση της πώλησης των αεροδρομίων και την επαναφορά τους στο δημόσιο.
Υπενθυμίζεται ότι -σύμφωνα με δημοσιεύματα – αποζημίωση ύψους 70 εκατ. προτίθεται να διεκδικήσει η Fraport από το ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Spiegel. Η διεκδίκηση αφορά φθορές που υπέστησαν κτίρια και υποδομές των 14 αεροδρομίων το διάστημα μεταξύ της υποβολής της προσφοράς και της παραχώρησής τους στην εταιρεία. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Fraport έχει συντάξει αναλυτική κατάσταση με τις φθορές σε κάθε αεροδρόμιο.
Εκδήλωση «Πρωτοβουλίας Ενάντια
στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης”»Ενημερωτική εκδήλωση για την «κρίση στις αερομεταφορές, τον ρόλο της Fraport και τις επιπτώσεις στην τοπική οικονομία» διοργανώνει η «Πρωτοβουλία Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης”», σήμερα Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου, στο Επιμελητήριο Χανίων,
με ομιλητές τους Γεωργούλια Στρατή, Καθηγητή Εγκληματολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μέλος της Πρωτοβουλίας Αυτοδιοικητικών Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων-Μυτιλήνη τον Ντούτσικο Λάμπρο, Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Vrije των Βρυξελλών και μέλος της Πανελλαδικής Πρωτοβουλίας Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων-Κέρκυρα και τον Σκαμνάκη Αντώνη, Επ. Καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος της Ανοικτής Πρωτοβουλίας Πολιτών Ενάντια στην Εκχώρηση του Αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης”-Χανιά.
ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΑΠΕ-ΜΠΕ