Αντί να φοβόμαστε τα χημικά και τα αντιβιοτικά που χρησιμοποιούμε άκριτα, αντί να προσέχουμε όταν οδηγούμε, φοβόμαστε διάφορες συνομωσίες που επιβουλεύονται την Ελλάδα…
Eχουμε γράψει και παλιότερα για τον φόβο που προκαλεί η άγνοια (Χ.Ν. 9/11/2011). Τότε είχαμε αναφερθεί σε δύο θεωρίες συνομωσίας. Στους υποτιθέμενους ψεκασμούς, που είναι στην πραγματικότητα ένα απλό φυσικό φαινόμενο συμπύκνωσης των υδρατμών από τις εξατμίσεις των αεροπλάνων. Και στη θεωρία σύμφωνα με την οποία οι ισχυροί σεισμοί και τα παλιρροϊκά κύματα προκαλούνται από το σύστημα HAARP, το οποίο υποτίθεται ότι χρησιμοποιούν οι μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ για να επιφέρουν πολιτικές αλλαγές σε συγκεκριμένες περιοχές. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα ερευνητικό πρόγραμμα με στόχο τη μελέτη της ιονόσφαιρας που παράγει εκατό εκατομμύρια φορές μικρότερη ισχύ από εκείνη που απελευθερώνει ένας σεισμός.
Φοβόμαστε τους υποθετικούς «ψεκασμούς» και δεν φοβόμαστε τις εξαιρετικά επικίνδυνες χημικές ενώσεις που χρησιμοποιούμε ανεξέλεγκτα στην καθημερινή μας ζωή. Τα πλαστικά μπουκάλια και σακούλες που προκαλούν τεράστια προβλήματα στο περιβάλλον και καταλήγουν μέσω της τροφικής αλυσίδας στο πιάτο μας. Τα εντομοκτόνα και τα ζιζανιοκτόνα που αποδεδειγμένα προκαλούν καρκίνους ιδίως όταν τα χρησιμοποιούμε χωρίς τις απαραίτητες προφυλάξεις. Τα καυσαέρια από τα αρρύθμιστα αυτοκίνητα και μηχανάκια που επιβαρύνουν το αναπνευστικό μας σύστημα. Το κάπνισμα που αποδεδειγμένα προκαλεί αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις αλλά και καρκίνους. Ακόμη και ο καπνός από τα τζάκια ή από κακά συντηρημένες ξυλόσομπες είναι επικίνδυνος. Σύμφωνα μάλιστα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας, αυτός ο καπνός προκαλεί δύο εκατομμύρια πρόωρους θανάτους παγκοσμίως.
Αγνοούμε επίσης άλλους σοβαρούς κινδύνους που προέρχονται από την απληστία ορισμένων επαγγελματιών της υγείας. Πάρτε για παράδειγμα τα αντιβιοτικά. Τώρα τελευταία με την επιδημία γρίπης πολλοί γνωστοί «πλακώθηκαν» στην αντιβίωση ενώ τα συμπτώματά τους δεν οφείλονταν σε βακτήρια, αλλά πιθανότατα στον ιό της γρίπης. Ο οποίος όμως δεν αντιμετωπίζεται με αντιβιοτικά αλλά με αντιικά και αυτό μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις.
Με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων στην Ελλάδα καταναλώσαμε το 2014 επτά φορές περισσότερα αντιβιοτικά από τους Γερμανούς ή τους Σουηδούς και διπλάσια από τους Ισπανούς. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει μάλιστα ότι η Ελλάδα είναι πρώτη στην κατανάλωση αντιβιοτικών ευρέος φάσματος σε σχέση με την κατανάλωση απλών (ή στενότερου φάσματος) αντιβιοτικών που χρησιμοποιούνται με βάση καλλιέργεια και αντιβιόγραμμα. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η αναλογία αντιβιοτικών ευρέος προς στενότερου φάσματος είναι περίπου 5 με 15 προς 1. Στο Βέλγιο και την Ισπανία ξεπερνά το 70:1 ενώ στην Ιταλία και τη Μάλτα ξεπερνά το 180:1. Στην Ελλάδα είναι στο 607:1!!!
Τι επιπτώσεις μπορεί να έχει αυτό στην πράξη; Σε περίπτωση εισαγωγής σε νοσοκομείο ο ασθενής που έχει χρησιμοποιήσει άκριτα τα αντιβιοτικά ευρέως φάσματος, όταν προσβληθεί από κάποιο ανθεκτικό βακτήριο κινδυνεύει να πεθάνει αφού δε θα το πιάνει κανένα αντιβιοτικό. Μακροπρόθεσμα, όταν δεν θα δουλεύει κανένα αντιβιοτικό υπάρχει περίπτωση να μην γίνονται χειρουργεία. Να πεθαίνουν παιδιά από απλή αμυγδαλίτιδα. Μια απλή μόλυνση να οδηγεί σε ακρωτηριασμό. Κι όμως η λύση είναι απλή. Ποτέ αντιβίωση χωρίς καλλιέργεια και αντιβιόγραμμα!
Άλλος τομέας για τον οποίο έχουμε μαύρα μεσάνυχτα είναι η οδική ασφάλεια. Πιάνουμε το τιμόνι χωρίς να έχουμε συναίσθηση των κινδύνων που αντιμετωπίζουμε. Καβαλάμε τη μοτοσυκλέτα χωρίς να φοράμε κράνος – ούτε εμείς ούτε τα παιδιά μας. Στο αυτοκίνητο δεν βάζουμε ζώνη και μιλούμε συνέχεια στο κινητό. Παραβιάζουμε χωρίς να κοκκινίζουμε τους φωτεινούς σηματοδότες, κάτι που σε άλλες χώρες θεωρείται απόπειρα φόνου εκ προμελέτης.
Σε πρόσφατη ομιλία του στη Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων, ο Αναστάσιος Μαρκουίζος, γνωστός ως Ιαβέρης, παλιός οδηγός αγώνων ανέφερε συγκλονιστικά στοιχεία για τη «γενοκτονία» των τροχαίων. Σε 60 χρόνια είχαμε 140.000 νεκρούς και 350.000 ανάπηρους. Το 70% των θυμάτων είναι ηλικίας 15 έως 29 ετών. Και το ετήσιο κόστος υπολογίζεται σε 12 δισ. ευρώ!
Ευτυχώς, τα στατιστικά στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης δείχνουν πως στην Ελλάδα σημειώθηκε η μεγαλύτερη μείωση των θανάτων από τροχαία (37%) κατά την τετραετία 2010-2014. Φυσικά, αυτό οφείλεται κυρίως στην κρίση που οδήγησε στη μείωση των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν (τιμή καυσίμων, παράδοση πινακίδων κ.λπ.). Όμως το πρόβλημα παραμένει αφού το 2014 είχαμε 801 νεκρούς και 1.068 βαριά τραυματίες. Κάθε μέρα σκοτώνουμε στους δρόμους τα παιδιά και τους νέους μας. Αυτούς από τους οποίους περιμένουμε να δει ένα καλύτερο μέλλον η χώρα μας. Αυτούς από τους οποίους περιμένουμε να εργαστούν για να πληρωθούν οι συντάξεις μας.
Κι οδηγούμε με πλήρη άγνοια της απλής φυσικής. Πράγματι, σε μια διαδρομή 20 χιλιομέτρων με όριο ταχύτητας 70 χιλιόμετρα την ώρα, αν τρέξουμε με 90 χιλιόμετρα την ώρα θα κερδίσουμε απλώς 4 λεπτά. Όμως, αν, ο μη γένοιτο, έχουμε κάποιο ατύχημα, ενώ η ταχύτητα μας ήταν 30% περίπου μεγαλύτερη από την επιτρεπόμενη, η ενέργεια που θα απελευθερωθεί από τη σύγκρουση και συνεπώς η σοβαρότητα των τραυμάτων και των ζημιών θα είναι 65% μεγαλύτερη! Κι αυτό γιατί η ενέργεια είναι ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας. Περισσότερη απελευθερωμένη ενέργεια σε μια σύγκρουση μπορεί να σημαίνει τη διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου…
Θεωρίες συνωμοσίας από τη μια. Άγνοια βασικών στοιχείων για τα χημικά, τα φάρμακα και τη συμπεριφορά των οχημάτων που χρησιμοποιούμε. «Timendi causa est nescire». «Αιτία του φόβου είναι η άγνοια» έγραψε ο Ρωμαίος φιλόσοφος Σενέκας. Ή και η ανοησία θα προσθέταμε σήμερα…
*φυσικός, στέλεχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι απόψεις είναι προσωπικές και δεν εκφράζουν κατ’ ανάγκη την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. http://alevantis.blogspot.com