Με μικρούς επιστήμονες θα γεμίσει το Πολυτεχνείο Κρήτης το ερχόμενο Σάββατο 22 Οκτωβρίου!
Για μια ακόμη χρονιά το Χανιώτικο ΑΕΙ ανοίγει τις πόρτες του στους μαθητές της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και πειραματίζεται μαζί τους, ερευνά, δοκιμάζει, συγκρίνει, ταξινομεί, σχεδιάζει, κατασκευάζει, κατανοεί και καινοτομεί, μέσα από την Ημέρα Επιστήμης και Τεχνολογίας 2016.
Η Ημέρα Επιστήμης θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016, από τις 2 το μεσημέρι έως τις 8 το απόγευμα, στo Κτήριο Επιστημών στην Πολυτεχνειούπολη.
Η «Ημέρα Επιστήμης και Τεχνολογίας», διοργανώνεται για τέταρτη συνεχή χρονιά, με ανανεωμένο πρόγραμμα και νέες δράσεις για τους «μικρούς επιστήμονες».
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, «πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξωστρεφή δραστηριότητα του Πολυτεχνείου Κρήτης, κατά τη διάρκεια της οποίας, τα παιδιά, με την επίβλεψη έμπειρων συνεργατών και εθελοντών φοιτητών, θα εκτελέσουν πληθώρα πειραμάτων με εντυπωσιακά ή ακόμα και “μαγικά” αποτελέσματα. Παράλληλα θα μπορούν να παρακολουθήσουν επιδείξεις τεχνολογικών εφαρμογών με χρήση ερευνητικών προτύπων και εργαλείων του Πολυτεχνείου Κρήτης».
ΤΑ ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ
Στην ανακοίνωση του Πολυτεχνείου σημειώνεται ότι «στα περίπτερα Επιστήμης & Τεχνολογίας, μικροί και μεγάλοι επισκέπτες, θα έχουν την ευκαιρία να «ακούσουν» από τα ραδιόφωνα των φυτών, να «ταξιδέψουν» στη Γη, στον ουρανό και στο διάστημα, να περιεργαστούν τον «Σπύρο Λούη», να δράσουν μέσα από Εικονική Πραγματικότητα, να μάθουν για την ατμοσφαιρική ρύπανση, να παρακολουθήσουν πειράματα χημείας, να γνωρίσουν τις περιβαλλοντικές τεχνολογίες αντιρρύπανσης, να δημιουργήσουν μικρές κατασκευές στους Εκπαιδότοπους, να σχεδιάσουν και κατασκευάσουν οικογένειες καρεκλών, να γνωρίσουν πως αξιοποιούνται τα απόβλητα στην τέχνη, το σχέδιο και τη μόδα και να ανακαλύψουν τα ρομπότ μας που πρόσφατα έμαθαν να μιλάνε Ελληνικά και περιμένουν τους μικρούς μας φίλους για λίγη κουβεντούλα!
Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, στα πλαίσια της εκδήλωσης θα λειτουργήσει έκθεση “Junior Επιστήμονες 2016” με ομαδικές επιστημονικές και τεχνολογικές εργασίες από μαθητές των Δημοτικών σχολείων του νομού μας.
Οι χώροι του Κτιρίου Επιστημών είναι διαμορφωμένοι κατά τρόπο που να διευκολύνεται η μετακίνηση των επισκεπτών, ενώ έχει ληφθεί ειδική μέριμνα ώστε όλοι οι χώροι να είναι προσβάσιμοι σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Επίσης, έχει προβλεφθεί ειδική ομάδα εθελοντών που θα βοηθήσει τα παιδιά που το επιθυμούν και τους συνοδούς τους καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης. Επισημαίνεται ότι για λόγους ασφαλείας είναι απαραίτητη η συνοδεία των μικρών μας επισκεπτών από ενήλικες».
Αναλυτικά, τα Περίπτερα Επιστήμης & Τεχνολογίας όπου τα παιδιά θα μετατρέπονται σε μικρούς επιστήμονες είναι:
1. Τα ραδιόφωνα των φυτών
(Eργαστήριο Τηλεπικοινωνιών)
2. ΓΗ-ΟΥΡΑΝΟΣ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ: Από τα drones στους δορυφόρους
(Εργαστήριο Γεωδαισίας και Πληροφορικής των Γεωεπιστημών –Ομάδα Χωρικών Πληροφοριακών Συστημάτων – SenseLab)
3. Ο «Σπύρος Λούης» και η ομάδα TUC Eco Racing
(Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής)
4. Eικονική Πραγματικότητα
(Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων)
5. Ατμοσφαιρική Ρύπανση
(Εργαστήριο Ατμοσφαιρικών Αιωρούμενων Σωματιδίων)
6. Περιβαλλοντικές Τεχνολογίες Αντιρρύπανσης
(Εργαστήριο Σχεδιασμού Περιβαλλοντικών Διεργασιών)
7. Πειράματα Χημείας για Παιδιά
(Eργαστήριο Περιβαλλοντικής Οργανικής Χημείας-Μικρορύπανσης)
8. Εκπαιδότοποι / Παιδί-Παιχνίδι και Τεχνολογία
(Εργαστήριο Μεταβαλλόμενης Αρχιτεκτονικής, Κινητικών Συστημάτων και Ευφυών Περιβαλλόντων)
9. Μικροί Κατασκευαστές
(Εργαστήριο Προπλασμάτων και Τεχνολογικών Εφαρμογών )
10. Ρομποτικές επιδείξεις
(Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων | Ομάδα Κουρήτες)
11. ΑΠΟΒΛΗΤΑ : επανεφεύρεση
(Εργαστήριο Διαχείρισης Τοξικών και Επικίνδυνων Αποβλήτων)
Το Πολυτεχνείο προσκαλεί όλους να ζήσουν μαζί του «μια Hμέρα Eπιστήμης & Τεχνολογίας» και επισημαίνει ότι «η είσοδος είναι ελεύθερη» αλλά «για λόγους ασφαλείας είναι απαραίτητη η συνοδεία των μικρών μας επισκεπτών από ενήλικες».
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα: http://www.tuc.gr/scienceday-2016.html