Οι φορεις του Λασιθίου ξεσηκώνονται για το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και καλά κάνουν, αφού από τα σχέδια για τον νέο αυτοκινητόδρομο εξαιρείται, όπως διαβάσαμε σε δημοσιεύματα, ο Νομός τους. Οι τέσσερις δήμαρχοι του Νομού εμφανίζονται αποφασισμένοι να φτάσουν μέχρι τον πρωθυπουργό για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Μονο που από τον νέο ΒΟΑΚ δεν εξαιρείται μόνο ο Νομός Λασιθίου. Όπως ήδη έχει δημοσιευτεί στα “Χανιώτικα νέα”, από τον διεθνή διαγωνισμό για τη μελέτη του έργου αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εξαιρείται το τμήμα από Χανιά έως Κολυμπάρι!
Και μέχρι τώρα, το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει μόνο την αντίδραση του δημάρχου Πλατανιά ο οποίος απέστειλε επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την οποία ζητάει να ενσωματωθεί στον σχεδιασμό του έργου “Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο” και το τμήμα του ΒΟΑΚ “Χανιά – Κολυμπάρι”, συνολικού μήκους περίπου 20 χιλιομέτρων καθώς «τα κυκλοφοριακά φορτία της περιοχής αναμένεται -με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς- να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια (14.643 οχήματα, η Μέση Ημερήσια Κυκλοφορία έως το 2045)».
Ο δημαρχος Πλατανιά θεωρεί «απολύτως αναγκαίο να προβλεφθεί κατασκευή αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με ενδιάμεση διαχωριστική νησίδα, όπως αυτό τεκμηριώνεται και από τα στοιχεία της κυκλοφοριακής έρευνας για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, που εκπονήθηκε από τον ΟΑΚ».
Δεν θα έπρεπε το θέμα αυτό να απασχολήσει το σύνολο των θεσμικών φορέων (Αντιπεριφέρεια, Δήμους, βουλευτές) του Νομού Χανίων; Και όλοι μαζί να διεκδικήσουν το έργο του ΒΟΑΚ να αφορά την εθνική οδό συνολικά και όχι αποσπασματικά;
Ρητορικα φυσικά τα ερωτήματα… Στην πράξη για μια ακόμη φορά βλέπουμε μισές δουλειές με τον ΒΟΑΚ…
Μα γιατί αναφέρετε ο ΒΟΑΚ διαδρομή “Χανιά – Κολυμπάρι” 20 χλμ (;) , αφού η διαδρομή είναι απαλλοτριωμένη χαραγμένη και κατά κάποιο στην ίδια κατάσταση εδώ και δεκαετίες η διαδρομή του ΒΟΑΚ έως και τον λιμένα Κισσάμου(;) (εκτός την διαδρομή εντός τη κωμοπόλεως Καστελλίου του Δ.Κισσάμου έως και την έξοδο από αυτήν- υπάρχει είδη μελέτη για τον περιφερικό δρόμο της διαδρομής αυτής, στον Δ.Κισσάμου περιφέρεια Κρήτης κ στο αρμόδειο υπουργείο).
χαρακτηριστικά αναφερόταν ώς ΒΟΑΚ Κρήτης ,με διαδρομή από (λιμένας) Καστέλλι Κισσάμου (ν. Χανίων) – Άγιος Νικόλαος (ν. Λασιθίου)
… για την διαδρομή έως την Σητεία ήταν πάρα πολύ δύσκολο με τα τεχνικά μέσα της εποχής να γίνει ένας καλός σύγχρονος δρόμος για την εποχή εκείνη, λόγο των βουνών της περιοχής…
Ο Αυτοκινητόδρομος 90 (Α90) (ονομασία Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ΒΟΑΚ) είναι ένας (στο μεγαλύτερο μέρος του) υπό σχεδιασμό αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο Πρωτεύον Εθνικό οδικό δίκτυο κατά το μεγαλύτερο μέρος του (από Ανισόπεδο Κόμβο Μουρνιών Χανίων μέχρι Α.Κ. Καρτερού Ηρακλείου) βάση της υπουργικής απόφασης κατάταξης του εθνικού οδικού δικτύου ΔΜΕΟ/ε/οικ./827 του 1995, και στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα Ε65 (από Καστέλι Κισσάμου μέχρι Α.Κ. Τσικαλαριών Χανίων) και Ε75 (από Α.Κ. Τσικαλαριών Χανίων μέχρι Αερολιμένα Σητείας). Ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, όταν κάποια στιγμή με βάσει τον προγραμματικό σχεδιασμό περατωθεί, θα διασχίζει τη Βόρεια Κρήτη, ξεκινώντας από το Καστέλλι Κισσάμου και καταλήγοντας στην Σητεία, ακολουθώντας επακριβώς την διαδρομή της υπάρχουσας Εθνικής Οδού 90. κτλ
βλέπετε στοιχεία: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82_90_(%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1)