Πάντα ήθελα να παίξω σε πορνό, ξεκαθαρίζει με ειλικρίνεια ο Άντρας από την πρώτη κιόλας αποστροφή του λόγου του. Μια πρώην ανεκπλήρωτη επιθυμία που πλέον συνοδεύεται από ένα εμφατικό τικ. Όλα ξεκίνησαν από μια αγγελία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Πόσα τέτοια μηνύματα δεν έχει, άραγε, σβήσει ο μέσος χρήστης στη ζωή του; Παραλίγο το ίδιο θα έκανε και εκείνος από κεκτημένη ταχύτητα, όμως, τελευταία στιγμή, το σκέφτηκε ξανά εξαιτίας του δελεαστικού και πολλά υποσχόμενου τίτλου: Θεός του Σεξ. Στοχευμένο και τελικώς επιτυχημένο μάρκετινγκ, αλλιώς: το σημείο όπου η προσφορά συναντά τη ζήτηση. Υπάρχουν κάποιες αποφάσεις που μπορούν να σου αλλάξουν τη ζωή και η απάντηση στην αγγελία ήταν μια τέτοια απόφαση για τον Άντρα· η συνάντησή του με τον Καθηγητή τού άλλαξε τη ζωή. Δεν έπαιξε απλώς σε πορνό, αλλά μετατράπηκε γρήγορα σε σύμβολο του σεξ. Δίπλα του ο Καθηγητής, πολυπράγμων και αποφασισμένος να επιτύχει τον στόχο του: να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της μάζας, να συγκεντρώσει δύναμη και εξουσία, όλη τη δύναμη και όλη την εξουσία. Η βιομηχανία του πορνό είναι μόνο ένα από τα -ας πούμε- ενδιαφέροντά του, ένα από τα πιο σημαντικά, το πλέον σημαντικό. Ο Καθηγητής ξέρει. Ο Άντρας θα ερωτευτεί την Κοπέλα και όλα θα γίνουν πιο σύνθετα.
Ο Αστεριάδης υπογράφει ένα παράξενο βιβλίο. Τρεις φορές σταμάτησα την ανάγνωση για να γράψω: παράξενο. Ο άντρας με τη μεγάλη ιδέα είναι ένα μυθιστόρημα προκλητικό, όχι μόνο εξαιτίας της υπερβάλλουσας πορνογραφικής σεξουαλικότητας ή των αντρικών χαρακτήρων με τη βαριά μυρωδιά σεξισμού, είναι ένα μυθιστόρημα προκλητικό γιατί η αφηγηματική φωνή που επιλέγει ο συγγραφέας είναι τέτοια, που -εμένα τουλάχιστον- έλκει και απωθεί ταυτόχρονα, ενοχλεί και γοητεύει, μοιάζοντας με ένα κομμάτι πάγου στην παλάμη. Είναι σημαντικά αυτά τα βιβλία, ακόμα και αν ποτέ δεν καταφέρουν να μπουν στη λίστα με τα πλέον αγαπημένα μας, και είναι σημαντικά ακριβώς για την πρόκληση αυτή, πρόκληση που γεννά αυτή την αντίφαση, φέρνοντας σε ανοιχτή κόντρα τη λογική και το συναίσθημα, βρίσκοντας πάτημα σε στοιχεία του χαρακτήρα μας ξεχασμένα ή αφημένα στη λήθη, συνειδητά ή ασυνείδητα.
Υπάρχουν αρκετές οδοί για να προσεγγίσει κανείς το βιβλίο του Αστεριάδη: α. Μυθιστόρημα ενηλικίωσης, η πορεία ωρίμασης του Άντρα, που αρχικώς γοητεύεται από τον Καθηγητή και τις προοπτικές στο πλάι του αλλά στην πορεία αναγνωρίζει τις πραγματικές του ανάγκες, μαθαίνει να ακούει το βαθύτερο εγώ του. β. Ερωτική ιστορία, ο Άντρας ερωτεύεται την Κοπέλα, αγαπιούνται και μισιούνται, εναλλάξ και ταυτόχρονα. γ. Δυστοπικό μυθιστόρημα, ο έρωτας ως μορφή ελέγχου της μάζας, η βιοτεχνολογία δημιουργεί το τεχνητό πάθος κατά παραγγελία, το Άρωμα του Ζίσκιντ στα χρόνια των εργαστηρίων και της τηλεόρασης. δ. Νουάρ μυθιστόρημα, ένας φόρος τιμής στον Μπορίς Βιάν, ο Καθηγητής σαν άλλος Δόκτωρ επιχειρεί να θέσει τους κακομούτσουνους κάτω από τον έλεγχό του. ε. Κοινωνικοπολιτική παραβολή, οι χαρακτήρες-ιδιότητες πρωταγωνιστούν σε μια ιστορία-πρόφαση, βάση για σχόλιο και κριτική στον κόσμο τριγύρω, στη μόνιμα παρούσα κρίση αξιών. στ. Παρωδία ροζ-σιέλ πονήματος, ο Αστεριάδης επιχειρεί να γράψει ένα μυθιστόρημα γεμάτο κλισέ και υπερβολές, στηριζόμενος στο επιτυχημένο τρίπτυχο Σεξ-Έρωτας-Εξουσία.
Πριν από εννέα χρόνια, πάλι από τις εκδόσεις Χαραμάδα, είχε εκδοθεί το πρώτο βιβλίο του Αστεριάδη, 100 μέτρα κάτω από το γέλιο, μυθιστόρημα με πολύ ενδιαφέρουσα κεντρική ιδέα
-σχετικά με κάποιον που δουλεύει σε μια εταιρεία αντικείμενο της οποίας αποτελεί η παραγωγή ανεκδότων- και επιτυχημένης ανάπτυξης, το οποίο πρόκειται σύντομα να επανακυκλοφορήσει.