Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece μιλά στα “Χανιώτικα νέα”

Alexander Zinell εφ ‘όλης της ύλης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece ανοίγει τα χαρτιά του για το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης”, ανήμερα της εκδήλωσης που πραγματοποιεί η εταιρεία στην πόλη μας.

O CEO της εταιρείας που διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσά τους και αυτό των Χανίων, μίλησε στα “Χανιώτικα νέα” για όλα τα “καυτά” ζητήματα που έχουν τεθεί από την τοπική – και όχι μόνον – κοινωνία, με αφορμή την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων.

Ο κ. Zinell εμφανίζεται σίγουρος για το σχέδιο της Fraport αναφορικά με το “Δασκαλογιάννης”, δηλώνει αισιόδοξος για την πορεία του τουρισμού στα Χανιά και απαντά για το κόστος της επένδυσης, τα δάνεια και τις αποζημιώσεις, τις σχέσεις με τη Lufthansa και την Aegean, το “φευγιό” της Ryanair και το σχέδιο για προσέλκυση άλλων εταιρειών στο “Δασκαλογιάννης”. Παράλληλα αποκαλύπτει τα έργα που σχεδιάζει η Fraport στο αεροδρόμιο της Δυτικής Κρήτης, και στέλνει μήνυμα «συνεργασίας» στην τοπική κοινωνία.

 

•Η κριτική που ακούγεται συχνά στο εξωτερικό για τη χώρα μας, είναι ότι δεν είναι φιλική για ξένους επενδυτές. Από τη δική σας εμπειρία, τι αίσθηση σας μένει; Δεδομένου μάλιστα ότι διαπραγματευτήκατε με μια κυβέρνηση η οποία ως αντιπολίτευση ήταν κάθετα αντίθετη με το σχέδιο ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.
Η Ελλάδα αποτελεί έναν τόπο με τεράστια δυναμική, μια δυναμική που χρειάζεται επενδύσεις για να μπορέσει να απελευθερωθεί. Πιστεύω ότι ανέκαθεν υπήρχε διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα, ωστόσο, μια σειρά εμποδίων, όπως η γραφειοκρατία, δεν επέτρεψαν σε αρκετές επενδύσεις να πάρουν «σάρκα και οστά». Το πιο σημαντικό σε αυτή την προσπάθεια είναι να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του επενδυτή, να τον κάνεις να νιώσει ασφάλεια. Σε αυτή την κατεύθυνση η χώρα έχει καταβάλλει και συνεχίζει να καταβάλλει μια μεγάλη προσπάθεια, με πολύ θετικά αποτελέσματα.
Η συνεργασία μας με την ελληνική Κυβέρνηση είναι αρμονική και παραγωγική. Υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός και κατανόηση, κάτι που νομίζω αποτελεί προϋπόθεση σε ένα τόσο μεγάλο και σύνθετο έργο, όπως είναι η διαχείριση των 14 αεροδρομίων.

 

•Πρόσφατα το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων χαρακτήρισε ως «quick win» για τη Fraport την ανάληψη της διαχείρισης 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Είστε ικανοποιημένοι από την απόδοση τους εγχειρήματός σας μέχρι σήμερα στην Ελλάδα;
Εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. Επιδιώκουμε σταθερά να βάζουμε τον πήχη ψηλότερα, αυτή είναι η φιλοσοφία μας. Βρισκόμαστε μόλις στην αρχή. Έχουμε μπροστά μας πολλά που πρέπει να γίνουν προκειμένου να φτάσουμε στον τελικό «προορισμό», δηλαδή στη δημιουργία σύγχρονων αεροδρομίων που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στις προσδοκίες των επιβατών και των επισκεπτών. Για εμάς δεν έχουν σημασία μόνο τα οικονομικά αποτελέσματα. Γνωρίζουμε τη σημασία και αναγνωρίζουμε τον ρόλο που έχουν τα αεροδρόμια στην οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία κάθε τόπου, για αυτόν τον λόγο θέλουμε να έχουμε μαζί μας τις τοπικές κοινωνίες σε αυτή την προσπάθεια. Δημιουργώντας μια μεγάλη συμμαχία με τις τοπικές κοινωνίες και με τους επαγγελματίες του Τουρισμού φέρνουμε τον κοινό στόχο πιο κοντά.

 

ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ

AERODROMIO DASKALOGIANNHS 5

•Η κριτική που ασκήθηκε στην ελληνική κυβέρνηση, ήταν ότι το αντίτιμο για τα 14 αεροδρόμια ήταν ιδιαίτερα χαμηλό. Σε αυτή την κριτική ήρθε να προστεθεί το δάνειο που πήρε η εταιρεία και από ελληνικές τράπεζες, ενώ στη συνέχεια η Fraport αξίωσε αποζημίωση από το ελληνικό κράτος λόγω ανεπαρκειών που βρήκε στα αεροδρόμια. Εύλογα η εικόνα που δημιουργήθηκε σε πολλούς, είναι ότι η Fraport επένδυσε ελάχιστα χρήματα για να έχει μεγάλα κέρδη. Αυτή είναι η πραγματικότητα;

Η αλήθεια και τα -έως τώρα- γεγονότα διαψεύδουν καθημερινά όσους προσπαθούν να μειώσουν το μέγεθος της επένδυσης ή να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Η Fraport Greece υλοποιεί τη μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα. Θα σας θυμίσω ότι η εταιρεία μας έχει ήδη προκαταβάλει στο Δημόσιο, τίμημα ύψους 1,234 δισ. ευρώ. Επιπλέον κάθε χρόνο ενισχύουμε τα ταμεία του κράτους με 22,9 εκατ. ευρώ (σταθερό τίμημα παραχώρησης), αποδίδουμε στο ελληνικό Δημόσιο ποσό που αντιστοιχεί στο 28,5% των λειτουργικών κερδών (EBITDA), ενώ επίσης καταβάλλουμε 1 ευρώ για κάθε αναχωρούντα επιβάτη, δηλαδή 13 εκατ. ευρώ περίπου τον χρόνο. Παράλληλα, υλοποιούμε ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 415 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει σημαντικά έργα αναβάθμισης και ανάπτυξης υποδομών στα 14 αεροδρόμια, έως το 2021. Δεν σταματάμε εκεί. Για το διάστημα μετά το 2021, δεσμευόμαστε για επιπλέον επενδύσεις που θα αγγίξουν το 1 δισ. ευρώ. Από τη συνολική αυτή επένδυση τα 650 εκατ. ευρώ προήλθαν από ίδια κεφάλαια των μετόχων, ενώ κοινοπραξία κορυφαίων χρηματοδοτικών ιδρυμάτων υπέγραψε μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση ύψους 1 δισ. ευρώ. Η σύναψη δανείων σε τόσο μεγάλες επενδύσεις είναι κάτι παραπάνω από συνήθης πρακτική, διεθνώς. Αυτό που είναι εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι οι μέτοχοι την συγκεκριμένη περίοδο επέλεξαν να επενδύσουν 650 εκατ. από ίδια κεφάλαια. Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό έχουμε επενδύσει πολλά χρήματα και θα επενδύσουμε ακόμη περισσότερα στα αεροδρόμια. Όμως η μεγαλύτερη επένδυση που κάνουμε αφορά την ίδια την Ελλάδα, το μέλλον της. Πιστεύουμε στη χώρα, στις δυνατότητές της και στις προοπτικές που ανοίγονται για αυτήν.

 

•Ποια ήταν η εικόνα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων όταν τα αναλάβατε;
Παραλάβαμε αεροδρόμια στα οποία έπρεπε να γίνει δουλειά. Σκληρή δουλειά, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών. Αυτή ήταν μια ευθύνη που αναλάβαμε, γνωρίζοντας ότι απαιτείται μια μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια. Δεν ήμασταν απροετοίμαστοι. Ετοιμάσαμε ένα στρατηγικό σχέδιο προκειμένου να αλλάξουμε ριζικά την εικόνα των αεροδρομίων, να τα καταστήσουμε σύγχρονα, πιο ασφαλή, διεθνώς ανταγωνιστικά.

 

• Τους τελευταίους μήνες πραγματοποιήσατε ανά την Ελλάδα εκδηλώσεις στις οποίες παρουσιάζατε τα σχέδιά σας για το κάθε αεροδρόμιο. Για τα Χανιά ποια ακριβώς έργα θα γίνουν, δεδομένου ότι το “Δασκαλογιάννης” ήταν το μοναδικό αεροδρόμιο από τα 14 το οποίο η Fraport το παρέλαβε πλήρως αναβαθμισμένο μέσω σημαντικών εργασιών που έγιναν με κοινοτικά κονδύλια;
Είναι γεγονός ότι τα Χανιά διαθέτουν ένα νέο, από άποψη υποδομών, αεροδρόμιο. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις, έργα που θα το αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο. Σας αναφέρω τα πιο σημαντικά από αυτά, που έχουν ξεκινήσει ήδη να υλοποιούνται: Με γνώμονα την αύξηση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας του αεροδρομίου προχωρούμε στη δημιουργία νέων πυλών επιβίβασης, ενώ αυξάνουμε, παράλληλα, τον αριθμό των μηχανημάτων ελέγχου χειραποσκευών και των θέσεων στάθμευσης των αεροσκαφών. Την ίδια στιγμή, δίνοντας έμφαση στην ασφάλεια των επιβατών, διπλασιάζουμε τις ζώνες ασφαλείας και ανακαινίζουμε το οδόστρωμα στους χώρους από-προσγείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών. Προχωρούμε επίσης στην οριστική λύση του προβλήματος της αποχέτευσης. Κατασκευάζουμε νέο αντλιοστάσιο λυμάτων, το οποίο θα συνδέεται με το Δημοτικό αποχετευτικό δίκτυο. Τα εμπορικά καταστήματα θα αλλάξουν όψη, αναβαθμίζονται, προκειμένου να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των επισκεπτών. Δεν πρόκειται για έργα εντυπωσιασμού, αλλά ουσίας που θα βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία των επιβατών και των επισκεπτών στο αεροδρόμιο.

 

ΟΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΑΦΙΞΕΩΝ

w09-82200KATHISTERISEISaerodromio

•H Ryanair, στην οποία βασίστηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό η λειτουργία της τοπικής οικονομίας στα Χανιά τα τελευταία χρόνια, αποχώρησε από το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” ρίχνοντας την ευθύνη στην επιβολή αυξημένων τελών. Τι απαντάτε σε αυτό και τι περιθώριο θεωρείτε πως υπάρχουν για να ανακαλέσει η Ryanair την απόφαση αυτή.
Η απόφαση της Ryanair οφείλεται σε καθαρά επιχειρησιακούς λόγους. Δεν μπορούμε, ούτε είναι ο ρόλος μας να αλλάξουμε την πολιτική που ακολουθεί κάθε αεροπορική εταιρεία. Μην ξεχνάτε ότι η Ryanair συνεχίζει τη δραστηριότητά της σε 9 από τα 14 αεροδρόμια που διαχειριζόμαστε. Πρόκειται για αεροδρόμια στα οποία τα τέλη είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του αεροδρομίου Χανίων. Επιπλέον, καμία άλλη εταιρεία -χαμηλού ή μη κόστους- δεν έχει περιορίσει τα δρομολόγιά εξαιτίας των τελών.
Αντιθέτως, νέα δρομολόγια αναπτύσσονται διαρκώς και στα 14 αεροδρόμια, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική των ελληνικών προορισμών αλλά και την πολύ καλή δουλεία που κάνει η Fraport Greece στην προσπάθεια προσέλκυσής νέων αεροπορικών εταιρειών και δρομολογίων. Όσον αφορά στα περιθώρια ανάκλησης της απόφασης της Ryanair, αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να σας απαντήσει η ίδια η εταιρεία. Από τη μεριά μας έχουμε πάρει τη στρατηγική απόφαση να επενδύσουμε στο μέλλον του ελληνικού Τουρισμού, δεν τον αντιμετωπίζουμε ευκαιριακά.

 

•Υπάρχει σχέδιο από τη Fraport για την προσέλκυση άλλων εταιρειών χαμηλού κόστους στα Χανιά, οι οποίες θα εκτελούν και δρομολόγια εσωτερικού, ώστε να μην υπάρχουν μονοπωλιακές καταστάσεις, καθώς με τα σημερινά δεδομένα πτήσεις όλο τον χρόνο θα εκτελεί προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη μονάχα η Aegean.
Στόχος μας είναι ξεκάθαρα η προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών και η αύξηση της επιβατικής κίνησης. Τα μηνύματα αναφορικά με την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου των Χανίων είναι ενθαρρυντικά.

 

•Αναφερόμενοι στην Aegean, θα θέλαμε τη δική σας απάντηση για τη σχέση της Fraport με τη συγκεκριμένη εταιρεία. Σας θυμίζω ότι η Lufthansa Consulting, θυγατρική του ομώνυμου αεροπορικού ομίλου, ήταν βασικός τεχνικός σύμβουλος του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. στη διαδικασία διαμόρφωσης του σχεδίου αποκρατικοποίησης των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων. Γνωρίζουμε δε, ότι η Lufthansa συμμετέχει με 8% στο μετοχολόγιο της Fraport. Ταυτόχρονα είναι από τους ιδρυτές της “Star Alliance” στην οποία μέλος είναι και η Aegean. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι είναι εύλογα τα ερωτηματικά και τα σχόλια που προκύπτουν. Θα θέλαμε το σχόλιό σας.
Το «πάζλ» αυτό δεν παρουσιάζει τίποτα περισσότερο από τη σύνθεση και συμμετοχή κάποιων οργανισμών σε κάποιους άλλους, στο πλαίσιο συγκεκριμένων εμπορικών συμφωνιών.
Δεν υπάρχει λόγος να μπούμε στη διαδικασία να ασχοληθούμε με τραγελαφικές φήμες και θεωρίες συνωμοσίας, ειδικά όταν αναφερόμαστε στη μεγαλύτερη επένδυση στη χώρα. Σε κάθε περίπτωση δεν σχολιάζουμε εμπορικές συνεργασίες εταιρειών οι οποίες, άλλωστε, ελέγχονται από τις εθνικές αρχές και την ευρωπαϊκή επιτροπή.

 

• Τα στοιχεία των αφίξεων από όταν αναλάβατε τη διαχείριση του αεροδρομίου Χανίων είναι ιδιαίτερα αρνητικά. Στο “Δασκαλογιάννης” καταγράφεται μεγάλη πτώση, την ώρα που στο γειτονικό κρατικό αεροδρόμιο του Ηρακλείου καταγράφεται εντυπωσιακή αύξηση. Που αποδίδετε αυτή τη διαφορά;
Αυτό δεν ισχύει. Μάλλον αναφέρεστε στην επιβατική κίνηση του Α’ τριμήνου του 2018 και όχι στα στοιχεία από τον περασμένο Απρίλιο μέχρι σήμερα. Το συγκεκριμένο διάστημα η κίνηση επηρεάστηκε από την απόφαση της Ryanair να διακόψει πτήσεις κατά τη χειμερινή περίοδο. Σας θυμίζω ότι το αεροδρόμιο σημείωσε αύξηση 2.7% σε σχέση με το 2016. Η δική μας εκτίμηση είναι ότι η συνολική επιβατική κίνηση στο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» θα είναι και φέτος αυξημένη. Τα Χανιά και γενικότερα η Δυτική Κρήτη αποτελούν προορισμό γνωστό σε όλο τον κόσμο.
Το τουριστικό προϊόν των Χανίων έχει γερές βάσεις. Ωστόσο, μου δίνετε την αφορμή να αναφερθώ σε μια παράμετρο που συχνά υποβαθμίζεται. Ο στόχος δεν είναι μόνο ποσοτικός, αλλά και ποιοτικός. Τα Χανιά δεν έχουν ανάγκη μόνο από περισσότερους επισκέπτες, αλλά και από επισκέπτες με μεγαλύτερη κατά κεφαλή δαπάνη, επισκέπτες που θα μένουν περισσότερες μέρες στα Χανιά, που θα θέλουν να ανακαλύψουν τις ομορφιές της Δυτικής Κρήτης. Αυτό είναι κάτι που οι επαγγελματίες του Τουρισμού στα Χανιά το γνωρίζουν καλύτερα από εμένα. Ο Τουρισμός είναι μια διεθνής βιομηχανία που εξελίσσεται, η μονοσήμαντη αντιμετώπισή του με αποκλειστικά ποσοτικά κριτήρια, κατά τη γνώμη μου αδικεί τον πανέμορφο τόπο σας.

 

ΤΟΠΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Στο διάστημα κατά το οποίο διαχειρίζεστε το αεροδρόμιο Χανίων είχατε επαφές με τοπικούς φορείς; Περιφέρεια, Δήμους, Ενώσεις Ξενοδόχων, Επιμελητήρια ή άλλους;
Έχουν πραγματοποιηθεί πολλές συναντήσεις με παραγωγικούς φορείς, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης στα Χανιά, αλλά και στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης. Στο μέλλον έχουμε προγραμματίσει να γίνονται ακόμα πιο συχνά και κυρίως σε ένα πιο σταθερό πλαίσιο. Χρειάζεται αμοιβαία εμπιστοσύνη, κατανόηση των ιδιαίτερων αναγκών και των προτεραιοτήτων κάθε μέρους. Όμως ο στόχος είναι κοινός. Θέλουμε όλοι να φέρουμε τα Χανιά, τη Δυτική Κρήτη στη θέση που της αξίζει. Θα το κάνουμε πράξη γιατί στα χέρια μας έχουμε ένα πολύ ισχυρό «όπλο». Την ιστορία, την ομορφιά αυτού του τόπου και τη φημισμένη φιλοξενία των κατοίκων του.

Ολοκληρώνοντας, έρχεστε στα Χανιά στις 19 του Απρίλη σε ένα κλίμα ιδιαίτερα φορτισμένο. Τι να περιμένουν οι πολίτες από την εκδήλωση αυτή;
Νομίζω ότι ερχόμαστε σε μια στιγμή που οι πολίτες απαιτούν συγκεκριμένες, υπεύθυνες απαντήσεις. Έχουν ακουστεί και έχουν γραφτεί πολλά όλο αυτό το διάστημα. Είμαστε εδώ για να απαντήσουμε σε όλα και να παρουσιάσουμε το σχέδιό μας για την ανάπτυξη και αναβάθμιση του αεροδρομίου. Θέλουμε να γίνει ένας μεγάλος, δημοκρατικός, ανοικτός διάλογος με την τοπική κοινωνία, να ακουστούν όλες οι απόψεις, οι θέσεις και οι προτάσεις. Πιστεύουμε στη σύνθεση και όχι στον αποκλεισμό. Στόχος μας είναι να καλλιεργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με την τοπική κοινωνία, να βάλουμε μαζί τα θεμέλια πάνω στα οποία θα χτιστεί η επόμενη μέρα για το αεροδρόμιο και την τουριστική ανάπτυξη του τόπου.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

2 Comments

  1. Από την συνεντευξη καταλαβαινουμε ότι η εταιρεία χρειαζεται πιστωση χρονου?Η λαθος κατάλαβα εγω?Πώς ομως θα αναδειχθουν τα Χανιά και η Δυτικη Κρήτη στη θεση που της αρμοζει όταν αεροπορικες εταιρεια εχουν τασεις φυγης από το αεροδρόμιο Χανιων και μειωνονται οι αφιξεις τουριστων στα Χανια?

  2. Πραγματι η Κρήτη και συγκεκριμένα τα Χανια μπορει να προσελκύσει ποσοτικο και ποιοτικο τουρισμο από όλο τον κοσμο και όλο το χρόνο αρκεί να υπαρξουν οι καταλληλες δρασεις!!!!

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα