Να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του μαθητή, ώστε να ενισχύσουν τη διάθεση του για μάθηση κάλεσε τους εκπαιδευτικούς φυσικής ο φυσικός πειραματιστής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτης Κουμαράς που ήταν κεντρικός ομιλητής τη δεύτερη ημέρα των εκδηλώσεων “Γιορτάζοντας τις Φυσικές Επιστήμες”. Ο κ. Κουμαράς μίλησε με θέμα “Διδάσκοντας Φυσική αύριο” στο χώρο του ΚΑΜ.
«Θα δεχτώ ότι ο καθηγητής δεν μπορεί να κάνει πολλά πράγματα στη Β΄και Γ΄Λυκείου που τα παιδιά έχουν προσανατολιστεί και δεν ακούν κανένα. Από το Νηπιαγωγείο όμως μέχρι την Α΄Λυκείου μπορεί να γίνουν πολλά πράγματα με υλικά καθημερινής φύσης. Οι φυσικές επιστήμες ερμηνεύουν τον κόσμο που ζούμε, δεν έχουμε απαίτηση για ειδικά υλικά. πχ. η Τροχαία χρησιμοποιεί κώνους για να επισημάνει κάποια σημεία. Γιατί; Φέρε ένα κώνο μέσα στην τάξη και άνοιξε συζήτηση για το πως και γιατί χρησιμοποιείται. Γιατί τα ασθενοφόρα γράφουν ανάποδα τη λέξη “ασθενοφόρο”; Γιατί ένα νόμισμα που θα πετάξεις στη θάλασσα θα βουλιάξει και την ίδια ώρα ένα ολόκληρο πλοίο θα επιπλέει; Αυτά τα μικρά πειράματα εντυπωσιάζουν περισσότερα τα παιδιά γιατί μπορούν να τα καταλάβουν. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του παιδιού. Και αν υπάρξει ενδιαφέρον, τότε η διάθεση για μάθηση θα έλθει. Το ενδιαφέρον θα έλθει αν το παιδί νιώσει δικό του το πρόβλημα που θα του βάλεις», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουμαράς.
Ο καθηγητής εξήρε το ρόλο των ΕΚΦΕ επισημαίνοντας πως σε όλη τη χώρα σε ποσοστό 90% πηγαίνουν πολύ καλά, ενώ συμπλήρωσε πως στα Χανιά είμαστε τυχεροί καθώς το τοπικό Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών λειτουργεί άψογα. Στη συνέχεια απονεμήθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής σε δάσκαλους, καθηγητές και μαθητές που συμμετείχαν στις εκδηλώσεις.