Αρίστευσαν τα Χανιωτάκια και φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις παρά τις αυξημένες δυσκολίες στα Αρχαία, στη Φυσική και στα Μαθηματικά, όπως φαίνεται από τις βαθμολογίες που αναρτήθηκαν χθες στα σχολεία του Νομού.
Κάποιοι από τους Χανιώτες αριστεύσαντες υποψηφίους, μιλώντας στα “Χανιώτικα νέα”, εξέφρασαν τη χαρά και την ικανοποίησή τους, τονίζοντας πως με πίστη και υπομονή όλα είναι εφικτά, ακόμη και εάν πρόκειται για ένα εξετασιοκεντρικό σύστημα που δεν αναδεικνύει την κριτική ικανότητα και τις πραγματικές δυνατότητες των παιδιών.
Οι πρώτοι των πρώτων
Τζίνα Αναστασάκη (19.402 μόρια): «Συστηματικό διάβασμα και καλή ψυχολογία»
«Ηξερα σε γενικές γραμμές ότι είχα γράψει καλά, αλλά δεν περίμενα τόσο υψηλή βαθμολογία. Χρειάστηκε συστηματικό διάβασμα και καλή ψυχολογία, ψυχραιμία πάνω από όλα. Επίσης ποτέ δεν άφηνα κενά στα μαθήματα» ανέφερε η Τζίνα Αναστασάκη από το 1ο Γενικό Λύκειο Χανίων που συγκέντρωσε 19.402 μόρια και στοχεύει στη Νομική Αθηνών, κάτι που -με τέτοια βαθμολογία- θεωρείται σχεδόν βέβαιο.
Για το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τα θέματα που “μπήκαν” φέτος η ίδια τόνισε πως «σημειώθηκαν πολλές αδικίες στις βαθμολογίες ακόμη και σε μαθητές που ήταν άριστοι. Ο τρόπος βαθμολόγησης πρέπει να αλλάξει διότι έτσι δεν αναδεικνύεται ο κόπος και η αξία του μαθητή». Για όσους δεν κατάφεραν τον στόχο τους τόνισε ότι: «Οι Πανελλαδικές δεν είναι ο μόνος δρόμος που θα ανοιχτεί στη ζωή τους και όποιος αξίζει θα πετύχει σε ό,τι και εάν κάνει».
Τόνια Γλυνιαδάκη (19.380 μόρια): Από τα Σφακιά στη Νομική!
«Περίμενα μία καλή βαθμολογία όχι όμως τόσο ψηλά. Η πρώτη μου επιλογή θα είναι η Νομική Θεσσαλονίκης. Από την αρχή ήταν αυτό που μου άρεσε, ήθελα να ακολουθήσω το επάγγελμα του δικηγόρου. Με τις σπουδές αυτές πιστεύω ότι θα εκπληρώσω όλα τα όνειρά μου. Το ότι είμαι από ένα απομακρυσμένο Λύκειο, αυτό των Σφακίων, είναι στα “συν” μου. Οι μαθητές είναι λίγοι και έτσι βοηθιούνται περισσότερο και είναι και πιο εύκολη και η δουλειά του καθηγητή. Με βοήθησαν και τα μαθήματα που παρακολούθησα στο Δημοτικό Φροντιστήριο του Δήμου Σφακίων. Θέλω να ευχαριστήσω την οικογένεια και τους φίλους που με στήριξαν».
Ευαγγελία Περιβολάκη (19.313 μόρια): «Χρειάζεται να θέτεις στόχους»
«Σε καμία περίπτωση δεν περίμενα αυτή τη βαθμολογία. Σε αυτήν τη δεκάμηνη προετοιμασία της Γ’ Λυκείου για τις Πανελλαδικές σίγουρα χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια και βέβαια βάσεις από τις προηγούμενες χρονιές. Απαιτείται συστηματικό διάβασμα και πρόγραμμα. Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να θέτεις στόχους. Η διαδικασία των Πανελλαδικών είναι… εξουθενωτική και δεν αρμόζει σε παιδιά 17 χρονών. Φέτος ορισμένα θέματα ήταν αρκετά δύσκολα και υπήρξαν μαθητές που δεν τα κατάφεραν, όμως δεν πρέπει να το βάζουν κάτω γιατί οι Πανελλαδικές δεν είναι μια διαδικασία που θα κρίνει τη ζωή τους. Μπορούν να ξανά προσπαθήσουν…» ανέφερε η Ευαγγελία Περιβολάκη από το 3ο Γενικό Λύκειο Χανίων που συγκέντρωσε 19.313 μόρια και προσδοκά να εισαχθεί στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών Πάτρας.
Γιώργος Βιδαλάκης (19.168 μόρια): «Οργάνωση και επαναλήψεις»
«Είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος με τη βαθμολογία μου. Χρειάστηκε πολλή οργάνωση, καλή επανάληψη και γενικότερα πολλή προσπάθεια. Για τα παιδιά που δεν τα κατάφεραν, αν θέλουν, μπορούν να ξαναπροσπαθήσουν, διαφορετικά να επιλέξουν μια άλλη Σχολή που τους αρέσει πραγματικά» επεσήμανε ο Γιώργος Βιδαλάκης από το 3ο Γενικό Λύκειο Χανίων που συγκέντρωσε 19.168 μόρια και στοχεύει είτε στη Σχολή ΗΜΜΥ στο Μετσόβιο ή στο Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών στο Ηράκλειο.
Γιώργος Ψαράκης (19.095 μόρια): «Πίστευα ότι μπορούσα να τα καταφέρω»
«Είχα δουλέψει όλη τη χρονιά και είχα αυτοπεποίθηση και πίστευα ότι μπορούσα να τα καταφέρω. Οι Πανελλήνιες είναι κυρίως ψυχολογική διαδικασία. Το πνευματικό κομμάτι σχεδόν όλοι μπορούν να το κατακτήσουν, αλλά εάν δεν έχεις καλή ψυχολογία, όσο καλά και αν έχεις διαβάσει, στο τέλος δεν θα βγει το αποτέλεσμα που θες. Οπότε πρέπει πρώτα να διαχειριστείς τον εαυτό σου, να έχεις ένα καλό πρόγραμμα και όλα μετά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα. Τα παιδιά που δεν τα κατάφεραν να θυμούνται πως η ζωή δεν τελειώνει με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, υπάρχουν κι άλλες διέξοδοι. Οι Πανελλήνιες δεν είναι τα πάντα» επεσήμανε ο Γιώργος Ψαράκης από το 1ο Γενικό Λύκειο Χανίων, ο οποίος συγκέντρωσε 19.095 μόρια και επιθυμεί να εισαχθεί στην Ιατρική Σχολή.
Αναστασία – Μαρία Ντεντάκη: «Μέτρον άριστον»
«Πιστεύω ότι σε καθετί χρειάζεται μέτρο. Διότι προκειμένου να αφοσιωθούν αποκλειστικά στο διάβασμα πολλά παιδιά είχαν εγκαταλείψει όλα τους τα ενδιαφέροντα, τα χόμπι, δεν έβγαιναν καθόλου από το σπίτι κ.λπ. Προσωπικά φρόντιζα ναι μεν να διαβάζω, αλλά και κάθε Σάββατο να βγαίνω με τις φίλες μου για μία βόλτα. Γενικά προσπαθούσα να μην είμαι μονοδιάστατη και να βλέπω μόνο το διάβασμα. Ειδικά φέτος με τα πολύ δύσκολα και απαιτητικά θέματα που μπήκαν στις Πανελλήνιες υπήρχε μια ψυχολογική κατάπτωση των παιδιών που αντικρίζοντας τα θέματα δεν μπορούσαν να συγκεντρωθούν. Γι’ αυτό πιστεύω ότι χρειάζεται ψυχραιμία», τόνισε η Αναστασία – Μαρία Ντεντάκη από το 4ο Γενικό Λύκειο Χανίων που συγκέντρωσε 18.899 μόρια και επιθυμεί να εισαχθεί είτε σε κάποια Ιατρική ή σε κάποια Πολυτεχνική Σχολή.
Ερασμία Μπουλιτσάκη: «Πρέπει να επιμένουμε στα όνειρά μας»
«Είμαι ικανοποιημένη με τη βαθμολογία μου. Η αλήθεια είναι πως όλη η χρονιά ήταν πολύ δύσκολη όχι τόσο σε μαθησιακό επίπεδο, αλλά πιο πολύ στον ψυχολογικό τομέα. Διότι υπάρχουν πολλές δυσκολίες και σε καταβάλλουν. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να επιμένουμε στα όνειρά μας. Και εάν επιμένει στα όνειρά του, πάντα τα καταφέρνει. Για όσους δεν τα κατάφεραν μπορούν να προσπαθήσουν. Από την άλλη, για όλα τα πράγματα υπάρχει κάποιος λόγος, δηλαδή μπορεί τελικά να είναι κάτι άλλο αυτό που ταιριάζει σε έναν μαθητή», τόνισε η Ερασμία Μπουλιτσάκη από το Γενικό Λύκειο Ελευθερίου Βενιζέλου που συγκέντρωσε 18.763 μόρια και στοχεύει στην Ιατρική Ηρακλείου.
Μαριάννα Μπορμπαντωνάκη: «Ηταν μία δύσκολη διαδικασία»
«Περίμενα να γράψω καλύτερα, διότι όλα αυτά τα χρόνια διάβαζα πολύ, δεν άφηνα κενά. Ομως φέτος τα θέματα των Πανελλαδικών ήταν πάρα πολύ δύσκολα και δεν μπορούσε να διακριθεί ο μέτριος, ο καλός και ο πολύ καλός μαθητής. Για παράδειγμα οι πολύ καλοί μαθητές έγραψαν από 18 έως 18,5. Είδα τόση απογοήτευση στα πρόσωπα των μαθητών και αυτό δείχνει την αδυναμία του εκπαιδευτικού συστήματος να αναδείξει τις δυνατότητες του κάθε παιδιού. Γιατί όλα τα παιδιά έχουν δυνατότητες και αυτές δεν μπορούν να φανούν σε μια διαδικασία με τόση πίεση και άγχος» ανέφερε η Μαριάννα Μπορμπαντωνάκη από το Γενικό Λύκειο Νέας Κυδωνίας που συγκέντρωσε 18.620 μόρια και επιθυμεί να εισαχθεί στην Ιατρική Σχολή. Η ίδια επεσήμανε τη σημασία της καλής ψυχολογίας και της στήριξης από το οικογενειακό περιβάλλον. «Οι γονείς μου και οι καθηγητές μου με βοήθησαν πολύ. Οι γονείς μου ήταν πιο αγχωμένοι από εμένα. Από την άλλη έχει μεγάλη σημασία ο ρόλος του εκπαιδευτικού, να είναι δάσκαλος πάνω από όλα», σημείωσε.
Αντώνης Νυσταζάκης: «Το μυστικό είναι η ψυχραιμία»
«Είμαι ικανοποιημένος με τη βαθμολογία που συγκέντρωσα. Το άγχος κάνει κακό στην προσπάθεια που θα κάνεις γι’ αυτό και η ψυχολογία έχει πολύ μεγάλη σημασία. Επίσης οι καθηγητές τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα παίζουν κι αυτοί τον ρόλο τους. Βέβαια το μυστικό είναι η ψυχραιμία. Για όσους δεν τα κατάφεραν, να ξαναπροσπαθήσουν με επιμονή και υπομονή» ανέφερε ο Αντώνης Νυσταζάκης από το Γενικό Λύκειο Ελ. Βενιζέλου που συγκέντρωσε 18.600 μόρια και επιθυμεί να εισαχθεί στην Ιατρική Ηρακλείου ή σε Στρατιωτικές Σχολές.
Ιουλίτα Τζουγκαράκη: «Καλός προγραμματισμός και στήριξη από το περιβάλλον»
«Είμαι ικανοποιημένη με τη βαθμολογία μου. Οι Πανελλήνιες είναι μια πολύ δύσκολη διαδικασία που απαιτεί συστηματικό διάβασμα, καλό προγραμματισμό και στήριξη από το περιβάλλον -καθηγητές και γονείς- και φυσικά ψυχραιμία. Τα παιδιά που δεν τα κατάφεραν, δεν υπάρχει λόγος να απογοητεύονται γιατί η ζωή δεν σταματά στις Πανελλήνιες. Εχουν, εάν θέλουν και τη δεύτερη ευκαιρία αλλιώς -εάν δεν αντέχουν- ας μη στεναχωριούνται, “πάμε παρακάτω”…» τόνισε η Ιουλίτα Τζουγκαράκη από το 1ο Λύκειο Χανίων που επιθυμεί να εισαχθεί σε κάποια Σχολή Ψυχολογίας.
Γιώργος Κουτρουμπάς: «Διάβασμα, αλλά και ξεκούραση»
«Φέτος ειδικά τα θέματα των Μαθηματικών και της Φυσικής ήταν πολύ δύσκολα. Παρόλα αυτά φαίνεται πως τα κατάφερα με πολύ διάβασμα, αλλά και την απαραίτητη ξεκούραση, δηλαδή προσπαθούσα να μην είμαι συνέχεια πάνω από το βιβλίο. Μεγάλη σημασία έχει η στήριξη από το οικογενειακό, αλλά και το φιλικό περιβάλλον. Τώρα περιμένω πλέον να γνωρίσω τη φοιτητική ζωή» ανέφερε ο Γιώργος Κουτρουμπάς από το Γενικό Λύκειο Σούδας που επιθυμεί να εισαχθεί στη Σχολή ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Μανώλης Αντωνακάκης: «Λυτρωτικό να βλέπεις τους κόπους σου να ανταμείβονται»
«Ηταν μία δύσκολη χρονιά αυτή για μένα και είναι λυτρωτικό να βλέπεις τους κόπους σου να ανταμείβονται. Ελπίζω να περάσω Νομική Θεσσαλονίκης που είναι η πρώτη μου επιλογή. Σίγουρα η χρονιά απαιτούσε ψυχικό και σωματικό μόχθο και χαίρομαι που η έκβασή της ήταν επιθυμητή. Στα παιδιά που θα μπουν από φέτος στη διαδικασία των Πανελληνίων μπορώ να τους ευχηθώ καλή δύναμη. Απαιτείται αρκετό διάβασμα, αλλά σε λογικά πλαίσια. Είναι πολύ σημαντικό να βρίσκουμε χρόνο για τον εαυτό μας και να διατηρούμε τις ασχολίες που μας κάνουν χαρούμενους, ώστε να έχουμε καλή ψυχολογία και το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό».
Γιάννης Κορκίδης: «Ψυχραιμία πάνω από όλα»
«Επειδή έδινα για δεύτερη χρονιά η διαδικασία ήταν γνωστή σε εμένα και έτσι η ψυχολογία ήταν διαφορετική. Χρειάζεται μεθοδικό διάβασμα και να έχεις βάσεις από τα προηγούμενα χρόνια. Τεράστιο ρόλο, ωστόσο, “παίζει” η καλή ψυχολογία, το να μην έχεις άγχος. Βέβαια οι Πανελλήνιες δεν καθορίζουν το μέλλον ενός παιδιού» επεσήμανε ο Γιάννης Κορκίδης από το Γενικό Λύκειο Νέας Κυδωνίας που έδινε Πανελλήνιες για δεύτερη φορά και στοχεύει στην Αρχιτεκτονική του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Μαρία Κουτρουμπάκη: «Προσπαθούσα να μην αφήνω κενά»
«Περίμενα πως θα γράψω καλά, ειδικά στη Βιολογία. Προσπαθούσα να μην αφήνω κενά όλες τις προηγούμενες χρονιές. Οι Πανελλαδικές είναι μια ψυχοφθόρα διαδικασία. Σε όσα παιδιά δεν τα κατάφεραν, δεν πρέπει να απογοητεύονται και εάν το θέλουν, να ξαναπροσπαθήσουν» ανέφερε η Μαρία Κουτρουμπάκη από το 4ο Γενικό Λύκειο που σκέπτεται να επιλέξει κάποια Σχολή Οικονομικών.
Εύη Ραϊσάκη: «Δεν είχα άγχος»
«Εδωσα για δεύτερη χρονιά και έτσι δεν είχα το άγχος της… πρώτης χρονιάς, έτσι το διάβασμα ήταν σαν επανάληψη για μένα. Η πρώτη μου επιλογή είναι η Φαρμακευτική, είναι αυτό που μου αρέσει και το φαρμακείο είναι και η οικογενειακή μας επιχείρηση. Τα παιδιά που θα δώσουν φέτος θα είναι καλό να μην υπερβάλουν στο διάβασμα, να έχουν ένα σύστημα στη μελέτη τους και να ακούν τις συμβολές των καθηγητών τους».
Εκτιμήσεις για πτώση των βάσεων
Εν τω μεταξύ, οι πολύ χαμηλές βαθμολογίες που συγκέντρωσαν οι υποψήφιοι στα Αρχαία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, στη Φυσική και τα Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης θα οδηγήσει, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, σε πτώση των βάσεων των Σχολών, κυρίως των υψηλόβαθμων, σε όλα τα επιστημονικά πεδία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας, στα Αρχαία Θεωρητικής Κατεύθυνσης σχεδόν οι μισοί υποψήφιοι έγραψαν κάτω από τη βάση (ποσοστό 49,66%), ενώ μόνο το 0,95% των μαθητών της Θεωρητικής έγραψε από 18 – 20.
Πολύ χαμηλές βαθμολογίες συγκέντρωσαν οι μαθητές και στη Λογοτεχνία Κατεύθυνσης, με το 54,17% εξ αυτών να μην περνά τη βάση.
Εξάλλου, στα Μαθηματικά ελάχιστοι ήταν οι υποψήφιοι που προέρχονταν από τη Θετική Κατεύθυνση και που αρίστευσαν (4,53%), με τους περισσότερους να συγκεντρώνουν βαθμολογία της τάξεως του 5 έως 10 (26,32%).
Οι υποψήφιοι της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής) δυσκολεύτηκαν περισσότερο, με το 48,35% εξ αυτών να μην περνά τη βάση.
Το αντίστοιχο ποσοστό στους υποψηφίους της Τεχνολογικής του Κύκλου Πληροφορικής και Υπηρεσιών, ο οποίος είναι και ο πολυπληθέστερος, έφτασε το 69,97%.
Ενδεικτικό είναι ότι το ποσοστό μαθητών που πήραν 18 – 20 στο συγκεκριμένο μάθημα από την Τεχνολογική Κατεύθυνση έφτασε μόλις το 1,3%.
Οσον αφορά το μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης και εκεί οι μαθητές της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης δυσκολεύτηκαν να πάρουν βαθμό πάνω από τη βάση, με το 54,52% στον Κύκλο Τεχνολογίας και Παραγωγής και το 79,17% στον Κύκλο Πληροφορικής και Υπηρεσιών να μένει κάτω από το 10.
Οι υποψήφιοι μπορούν να βρίσκουν τη βαθμολογία τους και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας (http://results.it.minedu.gov.gr), πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό τους και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό τους σε κεφαλαίους ελληνικούς χαρακτήρες.
Η βαθμολογία των υποψηφίων στα ειδικά μαθήματα θα ανακοινωθεί αργότερα καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η διαδικασία εξετάσεων στα μαθήματα αυτά.
Συγκεκριμένα, οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων ολοκληρώνονται σήμερα, με την εξέταση των Γερμανικών και των Ιταλικών. Χθες οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στον Ελεγχο Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων.
Από το Υπουργείο υπενθυμίζεται ότι οι υποψήφιοι για τα ΤΕΦΑΑ θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή (26/6) να έχουν ολοκληρώσει την εξέτασή τους στα αγωνίσματα.
Εξάλλου, μέχρι την Τρίτη 7/7 οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό τους δελτίο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr.
Όσον αφορά τους βαθμούς των Πανελλαδικών Εξετάσεων των ΕΠΑΛ-Α καθώς και των ΕΠΑΛ-Β (μαθήματα ειδικότητας) θα αναρτηθούν το μεσημέρι της ερχόμενης Πέμπτης (25/6) στα ΕΠΑ.Λ. της χώρας.