Πέμπτη, 21 Νοεμβρίου, 2024

Πρώ́τη διεθνική́ συνά́ντηση στο Τά́ρτου της Εσθονίας

Στο Τάρτου της Εσθονίας πραγματοποιήθηκε από 22 – 24 Νοεμβρίου η πρώτη διεθνική συνάντηση των εταίρων για τις ανάγκες του προγράμματος “Quality -3cCHILD?” Τη συνάντηση αυτή διοργάνωσε ο οργανισμός που συντονίζει το παραπάνω πρόγραμμα, the Association of Estonian Early Childhood Education Leaders.
Aνάμεσα στις χώρες εταίρους που έλαβαν μέρος – Εσθονία, Ελλάδα, Κροατία, Λετονία, Πορτογαλία -από ελληνικής πλευράς παρευρέθηκαν η Διεύθυνση Π.Ε Χανίων με εκπροσώπους τον δ/ντή Εκπ/σης Εμμανουήλ Μηλιαράκη, την προϊσταμένη Εκπ/κών Θεμάτων, Δώρα Νιαουνάκη, την εκπαιδευτικό, Γιαννουσοπούλου Μαρία και το 11ο Νηπιαγωγείο Χανίων με εκπρόσωπο την προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, Μαρία Σκορδύλη. Η πρώτη συνάντηση 22/11/2016, πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο Klaabu. Πριν την έναρξη των εργασιών, όλοι οι εταίροι ξεναγήθηκαν τους χώρους του Νηπιαγωγείου. που φιλοξενεί 138 νήπια από 3 έως 6 ετών και διαθέτει προσωπικό αποτελούμενο από 12 νηπιαγωγούς, 8 βοηθούς, καθηγήτρια μουσικής, καθηγήτρια γυμναστικής, λογοθεραπεύτρια, διευθύντρια, υποδιευθύντρια, οικονομική διευθύντρια, υπεύθυνη κουζίνας, δυο μαγείρισσες (http://www.tartu.ee/klaabu/?s=15).
Στη συνέχεια μετά από τον χαιρετισμό της κα Heda Kala, προέδρου της Association of Estonian Early Childhood Education Leaders, η κάθε χώρα παρουσίασε το εκπαιδευτικό της σύστημα καθώς και τις μεθόδους – εργαλεία που προβλέπονται από το αναλυτικό πρόγραμμα για την αξιολόγηση της ποιότητας της μαθησιακής διαδικασίας στην Προσχολική εκπαίδευση. Εκ μέρους της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τις παρουσιάσεις έκαναν η κα Γιαννουσοπούλου Μαρία με θέμα: “Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα” και η σχολική σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής 50ής Περιφέρειας, κ. Κασσωτάκη – Ψαρουδάκη Πόπη με θέμα: “Μέθοδοι και εργαλεία αξιολόγησης της μαθησιακής διαδικασίας στην Προσχολική Εκπαίδευση” μέσω skype. Η κα Μαρία Σκορδύλη, προϊσταμένη του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων, παρουσίασε την “Αξιολόγηση της μάθησης ως μια καθημερινή πρακτική στην τάξη” μέσα από απτά παραδείγματα της σχολικής πράξης.
Πριν τη λήξη των εργασιών της πρώτης ημέρας, επιλέχθηκε ο λογότυπος του έργου ανάμεσα σε έργα παιδιών από νηπιαγωγεία των χωρών που συμμετέχουν στη σύμπραξη. Η εικαστική δημιουργία που επιλέχτηκε είναι έργο των νηπίων του 11ου Νηπιαγωγείου Χανίων.
Τη δεύτερη μέρα οι εργασίες της συνάντησης διεξήχθησαν στο Πανεπιστήμιο Τάρτου στο τμήμα Επιστημών Αγωγής.
Μετά από μια ενδιαφέρουσα ξενάγηση στις αίθουσες που εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί δάσκαλοι και νηπιαγωγοί της Εσθονίας την έναρξη των εργασιών έκανε η κα Μaria Jurimae καθηγήτρια Προσχολικής Αγωγής στο Πανεπιστήμιο. Περισσότεροι από 20 εκπαιδευτικοί, ανάμεσα τους λογοθεραπευτές και ψυχολόγοι συμμετείχαν σε εργασία σε ομάδες για τη διερεύνηση των απόψεων τους σχετικά με τους δείκτες ποιότητας της μαθησιακής διαδικασίας στην προσχολική εκπαίδευση. Μεγάλοι διαδραστικοί πίνακες προζέκτορας με οθόνη προβολής, μικρόφωνα και κάμερες για καταγραφή δεδομένων και μελλοντική χρήση τους για έρευνα ήταν τα βοηθητικά εργαλεία της καθηγήτριας για να συντονίσει τις εργασίες. Εντυπωσιακή ήταν η χρήση των νέων τεχνολογιών για τη διευκόλυνση της διαδικασίας των ψηφοφοριών και καταγραφής απόψεων με τη βοήθεια i-pad επιβεβαιώνοντας τη φήμη της χώρας με υψηλό ψηφιακό γραμματισμό και ψηφιακές δεξιότητες.  “Πώς έγινε η Εσθονία παγκόσμιος πρωταθλητής της Τεχνολογίας” http://tinyurl.com/glxnphy. Η τρίτη και τελευταία ημέρα αποτέλεσε ημέρα επικαιροποίησης του προγραμματισμού υλοποίησης του διετούς σχεδίου. Για τον σκοπό αυτό οι εταίροι της σύμπραξης μετέβησαν στο νηπιαγωγείο Lohkva, που βρίσκεται στη βιομηχανική περιοχή Luunja, περιφερειακά της πόλης του Τάρτου(http://lasteaedlohkva.edu.ee/). Πρόκειται για ένα νηπιαγωγείο που φιλοξενεί 109 νήπια από 2 ως 6 ετών και έχει 18 νηπιαγωγούς μεταξύ 30 άλλων ειδικοτήτων. Μετά από την υποδοχή και ξενάγηση στους χώρους του Νηπιαγωγείου πραγματοποιήθηκε η τελευταία συνεδρία που σκοπό είχε τον συντονισμό των ενεργειών και δράσεων για τη υλοποίηση του σχεδίου. Διαμορφώθηκαν οι άξονες υλοποίησης, τέθηκαν οι προτεραιότητες και ορίστηκαν τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις ανά εταίρο. Παράλληλα, ετέθη το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των πρώτων ενεργειών και δράσεων. Η συνάντηση έληξε με την απονομή των πιστοποιητικών συμμετοχής.
Το σχέδιο “Quality-3cChild?” μόλις ξεκίνησε το ταξίδι του στον κόσμο του ERASMUS και επόμενός του σταθμός η Πορτογαλία.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα