«Απώλεια» για τα Χανιά με επιπτώσεις στον τουρισμό και ευρύτερα στην τοπική κοινωνία χαρακτηρίζουν την φυγή της Ryanair Χανιώτες που μίλησαν χθες στα “Χανιώτικα νέα”. Οι περισσότεροι δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την εξέλιξη αυτή.
Aρκετοί, επιρρίπτουν ευθύνες στην πολιτική της Fraport σε ό,τι αφορά τα τέλη αεροδρομίου. Αλλοι ασκούν κριτική και στην Ryanair για τη στάση της, να κλείσει ξαφνικά τη βάση της στα Χανιά ενώ το προηγούμενο διάστημα είχε “ανοίξει” τον ιστότοπό της για όποιον θέλει να κάνει κράτηση στις γραμμές από τις οποίες αποχωρεί.
Αρης: «Δυσβάστακτη η μετακίνηση»
«Θα μειωθεί πολύ ο τουρισμός. Δεύτερον, οι Χανιώτες δεν θα έχουν πρόσβαση εύκολη στην Αθήνα και η μετακίνησή τους θα είναι πολύ δυσβάστακτη. Δεν θα υπάρχει για τους Χανιώτες μια κίνηση εύκολη και προς την Αθήνα και προς την Θεσσαλονίκη».
Μιχάλης: «Επιπτώσεις γενικότερα»
«Οπωσδήποτε θα έχει επιπτώσεις στον τουρισμό και γενικότερα στην κοινωνία των Χανίων και στα μαγαζιά γιατί έφερνε πάρα πολύ κόσμο η Ryanair. Πιστεύω ότι θα είναι απώλεια. Διάβασα στα “Χανιώτικα νέα” ότι φταίει το υπέρογκο ποσό που δίνει στα τέλη».
Νίνα: «Ολα για τα φράγκα»
«Στο τι φταίει νομίζω ότι είναι πολύ πιθανό η πώληση του αεροδρομίου στη Fraport. Φεύγει η Ryanair γιατί προφανώς τα συμφέροντά της πλέον είναι αλλού. Δεν τα βρίσκει με τη Fraport. Μπορεί να έχει ακριβούς φόρους – δεν ξέρω τι μπορεί να φταίει. Αλλά σίγουρα η Ryanair είναι επίσης μια μεγάλη εταιρεία η οποία εκμεταλλεύεται και τους εργαζόμενους, εκμεταλλεύεται καταστάσεις. Οπότε για τα φράγκα γίνονται όλα. Είναι πολύ απλό».
Δημήτρης: «Δεν κάνει καλό»
«Πιστεύω ότι δεν κάνει καλό στον τόπο μας που φεύγει η Ryanair. Δεν θα βοηθήσει ούτε τον τουρισμό, ούτε τον εγχώριο τουρισμό, να μπορεί να επισκέπτεται τα Χανιά με ένα πάρα πολύ οικονομικό εισιτήριο. Γιατί δεν περιμένουμε μόνο τους ξένους, τους Αγγλους, Γερμανούς, Ιταλούς, Σκανδιναβούς. Περιμένουμε και τους Ελληνες. Ερχόντουσαν πάρα πολλοί από Θεσσαλονίκη, Αθήνα και διάφορα μέρη της Ελλάδας που εξυπηρετούσε η Ryanair. Εξυπηρετούσε ακόμα και εμάς που θέλαμε να ανέβουμε για μια δουλειά στην Αθήνα ή για να πάρουμε μία άλλη πτήση να πάμε στο εξωτερικό. Και τώρα πιστεύω ότι αυτό θα το εκμεταλλευτούν και οι άλλες εταιρείες, θα ακριβύνουν και πάλι το εισιτήριο. Δεν θα βοηθήσει κανένα όλη αυτή η κατάσταση. Δεν έπρεπε να φύγει. Πιστεύω ότι φταίει η Fraport που έχει αναλάβει, με τις αυξήσεις στους φόρους και στα τέλη στα αεροπλάνα. Και εύχομαι να μπει κάποια άλλη εταιρεία να έχει πάλι αυτές τις χαμηλές τιμές για να βοηθήσει γενικά τον τόπο μας».
Κατερίνα: «H Ryanair εξυπηρετούσε»
«Είναι πάρα πολύ άσχημο το γεγονός ότι φεύγει η Ryanair από τα Χανιά γιατί εξυπηρετούσε ένα μεγάλο μέρος των πολιτών του τόπου».
Γιάννης: «Θα φτιάξει η κατάσταση»
«Κατά τη γνώμη μου φεύγει για καθαρά οικονομικούς λόγους. Είναι μια εταιρεία η οποία τα έβαλε κάτω και για αυτό το λόγο φεύγει. Ισως βραχυπρόθεσμα να υπάρξουν κάποια θεματάκια αλλά πιστεύω ότι συν τω χρόνω θα φτιάξει η κατάσταση».
Βασίλης: «Μία ή άλλη…. »
«Δεν συμπαθώ ιδιαίτερα την εταιρεία αυτή. Ο λόγος είναι ότι είναι low cost και είναι low cost γενικώς: και στην εξυπηρέτηση και στη συντήρηση και στα πάντα. Βέβαια, όσον αφορά τις πολιτικές που ακολουθούν τα Χανιά με τις αεροπορικές εταιρείες, σίγουρα θα υπάρξει ένα πλήγμα. Μία ή άλλη δηλαδή έρχεται ουσιαστικά».
Γιώργος: «Ανύπαρκτος ο κρατικός έλεγχος»
«Πιστεύω ότι έχει να κάνει με τις υψηλές χρεώσεις που βάζει η Fraport στις εταιρείες. Το ίδιο συνέβη και με την τοπική Αερολέσχη η οποία αναγκάστηκε να πηγαίνει στο Μάλεμε λόγω των πολύ υψηλών χρεώσεων. Από εκεί και πέρα, είναι λίγο δύσκολο και λεπτό το ζήτημα υπό την έννοια ότι αν μπούμε στη θέση ενός καταναλωτή, ενός ταξιδιώτη ο οποίος έχει κλείσει προ τριών – τεσσάρων μηνών το εισιτήριο, όταν μετά αυθαιρετά αθετεί τη συμφωνία η Ryanait και απλά σου λέει “να σου δώσω τα 19 ή 20 ευρώ πίσω” και εσύ πας να κλείσεις ένα καινούργιο εισιτήριο το οποίο πιθανόν να κοστίζει 100, εκεί ποιος σε καλύπτει εσένα; Σου ανατρέπει τελείως τον προγραμματισμό και αν βρεις στους χρόνους που θέλεις μέσα στο κατακαλόκαιρο. Για αυτό θεωρώ ότι είναι πολύ λεπτά ζητήματα και βλέπω ότι δυστυχώς πέραν από το παιχνίδι των εταιρειών και τις όποιες συγκρούσεις μεταξύ τους, βλέπω ότι το δημόσιο, ο κρατικός έλεγχος δεν υπάρχει. Δηλαδή, αφήνουν τα πράγματα να παίζονται σε ένα επίπεδο, χωρίς να παρεμβαίνουν, χωρίς να έχουν άποψη, χωρίς να οριοθετούν τους κανόνες του παιγνιδιού».
Εμμανουέλα: «Δύσκολη η μεταφορά»
«Σίγουρα είναι πολύ κακό γιατί είχε πολύ καλές τιμές η Ryanair οπότε βοηθούσε πάρα πολύ τον κόσμο στη μετακίνηση. Είναι δύσκολη τώρα η μεταφορά».
Ορέστης: «Καλύτερη η Aegean»
«Καλύτερη είναι η Aegean γενικότερα. Πολύ πιο αξιόπιστη. Πολύ καλύτερα αεροπλάνα. Και αφού είναι και οι τιμές κοντινές με την Ryanair μια χαρά».
Είναι αλήθεια πως από αυτή την κίνηση τα Χανιά θα έχουν επίπτωση 50.000.000 Ευρώ σε τζίρο από την εξαφάνιση 120.000 επιβατών? κ πως θα κλείσουν επιχειρήσεις?
Μα εδώ μας λεγανε οι ‘επιφανεις’των Χανιων παλια ότι με την εκχωρηση του αεροδρομίου θα υπαρξει εκτοξευση του τουρισμου και αλλες ιστοριες με δρακους!!!!!Που είναι ομως όλα αυτα?Τωρα που θα δημιουργηθουν θεσεις όχι εργασιας αλλά ανεργιας στο νομό Χανιων και όχι μονο?Με τι σκεπτικο συμβουλευαν τον λαο των Χανίων τοτε?Τι λενε τωρα?
υποθετικα απευθυνόμενος στους τοπικους φορεις επαγγελματιες παραγοντες του τουρισμου στους χανιωτες γενικα λεω μηπως θα μπορουσε να στηθει ένα δευτερο αεροδρομιο στο μαλεμε τυπου ιδρυσης ανεκ για το καλο των χανιωτων ?θα μου πειτε βεβαια και που θα βρεθει άλλος παπας ηγέτης.σωστο κιαυτο.