Τρίτη, 4 Φεβρουαρίου, 2025

Ταξιδεύοντας στην Αγγλία με το 2ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου

Στις 20 Ιουνίου το 2ο Γυμνάσιο Ελ. Βενιζέλου στο πλαίσιο της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα COMENIUS ταξίδεψε για μία εβδομάδα στην Αγγλία και συγκεκριμένα στην πόλη Bradford. Η ομάδα αποτελούμενη από τις καθηγήτριες Σπάρταλη Νίκη, Ξερογιαννάκη Αναστασία, Μαρκάκη Σοφία και Τζεϊρανάκη Φιλιώ και τις μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου Καπενεκάκη Μελίνα, Σγουρομάλλη Κατερίνα, Τσιβουράκη Ειρήνη και Χαρίση Μιχαέλα πραγματοποίησε την 5η και τελευταία εκπαιδευτική συνάντηση των χωρών Ελλάδας, Σουηδίας, Ισλανδίας, Ρουμανίας και Αγγλίας, που συμμετείχαν στη σχολική σύμπραξη με τίτλο “Turning Points in Maths and Science” και είχε απολογιστικό χαρακτήρα.
Την πρώτη μέρα του ταξιδιού μας φτάσαμε στο αεροδρόμιο του Leeds και από εκεί κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο μας στο Shipley, πόλη που ανήκει στον Μητροπολιτικό Δήμο του Bradford στο Δυτικό Γιορκσάιρ.
Η διαδρομή μέχρι το ξενοδοχείο ήταν μέσα στο πράσινο καθώς περνούσαμε μεγάλες εκτάσεις με χορτάρι και φάρμες ζώων, ενώ τα σπίτια ήταν πέτρινα, διώροφα με αυλές τονίζοντας έτσι την ομορφιά της περιοχής.
Νωρίς το πρωί άρχισε η ξενάγηση όλων των ομάδων από τους Aγγλους συναδέλφους μας στο Yorkshire Dales.
Η διαδρομή ήταν υπέροχη καθώς περνούσαμε καταπράσινες μαγευτικές κοιλάδες με πλούσια βλάστηση. Στην περιοχή Malham είδαμε καταρράκτες, περπατήσαμε στο Malham cove, φαράγγι με ασβεστολιθικά πετρώματα και θαυμάσαμε το τοπίο της βόρειας Αγγλίας.
Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το Wildlife tour για να δούμε τους κόκκινους σκίουρους χωρίς όμως επιτυχία.
Η ομορφιά του τοπίου συνέχιζε να μας αποζημιώνει καθώς κατευθυνόμασταν στο Bolton Abbey που βρίσκεται στην καρδιά του Yorkshire Dales. Εκεί υπάρχει ο πρώτος αγγλικανικός ναός που έφτιαξε ο Ερρίκος ο 8ος ξεκινώντας τη θρησκευτική μεταρρύθμιση στην Αγγλία. Οι εναλλαγές του καιρού: βροχή, αέρας, συννεφιά και σε κάποια διαστήματα ήλιος ήταν συχνές και κάπως ασυνήθιστες για εμάς, όμως αυτό δεν αλλοίωνε την ομορφιά του τοπίου, αντίθετα τόνιζε την εικόνα της αγγλικής εξοχής.
Η επόμενη μέρα περιλάμβανε την εκδρομή μας στην πόλη York στο βόρειο Γιορκσάιρ, μια παλιά μεσαιωνική πόλη με μεγάλα τείχη που τα έχτισαν οι Ρωμαίοι το 71 π.Χ.
Αφού περπατήσαμε τα τείχη της και θαυμάζαμε την πόλη από ψηλά κατευθυνθήκαμε
στο York Minister έναν από τους μεγαλύτερους καθεδρικούς ναούς της Ευρώπης με υπέροχα υαλογραφήματα, στον οποίο το 306 ανακηρύχθηκε Αύγουστος ο Μέγας Κωνσταντίνος.
Ανεβήκαμε στον πύργο του CIifford και είχαμε μια ξενάγηση στο Jorvik Viking Centre ένα μουσείο όπου ο επισκέπτης ξεκινάει μια περιοδεία ενός ανακατασκευασμένου οικισμού Βίκινγκ που περιλαμβάνει ήχους, φωνές και εικόνες από μία άλλη εποχή.
Η υπόλοιπη μέρα ήταν ελεύθερη και έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να περιδιαβούμε στην πόλη με τα χαρακτηριστικά πλακόστρωτα σοκάκια και τα πετρόχτιστα σπίτια.
Το άρωμα μιας άλλης εποχής, αυτό της παλιάς μεσαιωνικής Αγγλίας απλωνόταν στην περιοχή και μας οδηγούσε έστω και νοερά πίσω στο χρόνο. Το απόγευμα αφήσαμε το York γεμάτοι ωραίες εντυπώσεις και με την επιθυμία κάποια στιγμή να το επισκεφτούμε ξανά.
Νωρίς το πρωί της Τρίτης ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο μας για το σχολείο που θα μας φιλοξενούσε στο Bradford, το Thornton Grammar School, ένα τεράστιο κτηριακό συγκρότημα τριών ορόφων με 1500 μαθητές.
Η υποδοχή ήταν ζεστή και φιλική ενώ μαθητές και καθηγητές μας καλοσώρισαν στην αίθουσα εκδηλώσεων με τραγούδια από την ορχήστρα του σχολείου, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε η ξενάγηση στους εσωτερικούς χώρους.
Μείναμε εντυπωσιασμένοι εμείς και οι μαθήτριές μας από τις σύγχρονες αίθουσες διδασκαλίας, τα πολλά εργαστήρια πληροφορικής, τις αίθουσες χορού και θεάτρου, σχεδίου και οικοκυρικών.
Η πειθαρχία, η υπακοή και η ομοιομορφία στο ντύσιμο (τα παιδιά φορούσαν στολές με το έμβλημα του σχολείου) μας προκάλεσαν ιδιαίτερη εντύπωση. Τις μαθήτριές μας είχαν αναλάβει να υποδεχτούν και να τις ξεναγήσουν μαθήτριες του σχολείου.
Το απόγευμα της ίδιας μέρας πήγαμε με τρένο στο Haworth το μέρος που έζησαν οι αδελφές Bronte γνωστές από τα λογοτεχνικά αριστουργήματα που έγραψαν τον 19ο αιώνα.
Η διαδρομή μέχρι εκεί ήταν πανέμορφη όπως ήταν και το γραφικό χωριό που επισκεφτήκαμε.
Τις μέρες που ακολούθησαν στο σχολείο παρακολουθήσαμε μαθήματα Φυσικής, Μαθηματικών και Γλώσσας σε διάφορες τάξεις του σχολείου βλέποντας έτσι τον τρόπο προσέγγισης και διδασκαλίας του κάθε αντικειμένου.
Εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι τα παιδιά δεν χρησιμοποιούσαν βιβλία στα μαθήματά τους, αλλά κυρίως τα τετράδιά τους στα οποία κρατούσαν τις σημειώσεις τους και έκαναν τις ασκήσεις τους.
Στην συνέχεια οι ομάδες των χωρών βρεθήκαμε για να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις από την παρακολούθηση των μαθημάτων, τις μεθόδους εργασίας, τους ρόλους των εκπαιδευτικών και τις δραστηριότητες που χρησιμοποιούσαν.
Ενδιάμεσα επισκεφτήκαμε το Πανεπιστήμιο της πόλης, το τμήμα Χημείας και ενημερωθήκαμε για τη λειτουργία του. Είδαμε και το National Media Museum ένα εκθεσιακό χώρο που βρίσκεται στην καρδιά του Bradford και φιλοξενεί συλλογές σχετικά με τη χρήση των Μέσων Επικοινωνίας.
Η τελευταία μέρα στο σχολείο ήταν απολογιστική. Κάθε ομάδα από τις χώρες που συμμετείχαν παρουσίασε τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα που είχε ετοιμάσει για κάθε μέρος του προγράμματος και συζητήσαμε όλοι μαζί πώς οι νέες τεχνολογίες, τα μαθήματα εκτός σχολικής αίθουσας (outdoor lessons), οι ομάδες συνεργασίας (focus groups), τα ερωτηματολόγια και οι αξιολογήσεις βοηθάνε να κάνουν το μάθημά μας καλύτερο.
Κάθε ομάδα εξέφρασε τις απόψεις για το τι κέρδισε τα δύο αυτά χρόνια του προγράμματος. Στη συνέχεια όλες οι ομάδες αντάλλαξαν δώρα και η συνάντηση τελείωσε με αγκαλιές μέσα σε μια έντονα συγκινησιακή ατμόσφαιρα.
Την Παρασκευή, τελευταία μέρα του ταξιδιού μας, επισκεφτήκαμε το Manchester που βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της χώρας, μια κοσμοπολίτικη και πολύβουη μεγαλούπολη όπου εκεί είδαμε το Μουσείο Επιστήμης και Βιομηχανίας (MOSI) με ενδιαφέροντα εκθέματα σχετικά με τη δύναμη, τη μεταφορά και την επικοινωνία των προηγούμενων αιώνων.
Κάνοντας έναν τελικό απολογισμό μπορούμε να πούμε ότι το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και όλοι όσοι συμμετείχαμε σε αυτό καθηγητές και μαθητές ζήσαμε εμπειρίες και στιγμές όμορφες, κάναμε φίλους και κερδίσαμε πολλά από την επαφή μας με τη νοοτροπία και την κουλτούρα άλλων λαών.
Οι εντυπώσεις μας ήταν άριστες και μοναδικές. Κλείνοντας θα θέλαμε να στείλουμε τους χαιρετισμούς μας και την αγάπη μας στους φίλους που αποκτήσαμε τα δύο αυτά χρόνια του προγράμματος και να ευχηθούμε καλό καλοκαίρι στη γλώσσα της κάθε συμμετέχουσας χώρας.
Ha en trevlig Sommar ( Σουηδία )
Gleðilegt Sumar (Ισλανδία )
Va dorim o var placuta  (Ρουμανία )
Have a nice Summer     ( Αγγλία )
Καλό καλοκαίρι σε όλους καθηγητές και μαθητές.

*Φιλόλογος, μέλος της αποστολής
του 2ου Γυμνασίου Ελ . Βενιζέλου.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα