Απλήρωτοι ακόμη και για πέντε μήνες παραμένουν εργαζόμενοι της ΑΝΕΚ σε στεριά και θάλασσα, σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι ίδιοι στα “Χ.Ν.”. Τις καταγγελίες επιβεβαιώνουν οι συνδικαλιστές ναυτεργάτες, οι οποίοι κορυφώνουν τις κινητοποιήσεις τους, καθώς το φαινόμενο αυτό καταγράφεται σε πολλές εταιρείες της επιβατηγού ναυτιλίας. Μάλιστα, θέτουν τελεσίγραφο προς την ΑΝΕΚ, αλλά και σε όσες εταιρείες χρωστούν, ότι αν δεν πληρώσουν τις οφειλές τα πλοία θα ακινητοποιούνται από σήμερα.
Μιλώντας χθες στα “Χ.Ν.” ο πρόεδρος της Π.Ν.Ο. Αντώνης Νταλακογιώργος, ανέφερε πως «τo πρόβλημα της καθυστέρησης καταβολής των δεδουλευμένων καταγράφεται στην πλειονότητα των εταιρειών ανάμεσά τους και η ΑΝΕΚ».
Ειδικότερα για τη Χανιώτικη εταιρεία ανέφερε ότι ανάλογα με το κάθε πλοίο, οι μισθοί καθυστερούν από δύο έως και πέντε μήνες. «Απόφασή μας, την οποία έχουμε γνωστοποιήσει εδώ και καιρό σε όλες τις εταιρείες, είναι να ξεκινήσουμε από τις 6 το πρωί της Πέμπτης κινητοποιήσεις και όσες εταιρείες δεν έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους να ακινητοποιούμε τα καράβια». Ο κ. Νταλακογιώργος εξήγησε ότι αυτό θα γίνεται σε συνεννόηση με τα πληρώματα, καθώς αν μία εταιρεία προτείνει μερική εξόφληση οφειλών και το πλήρωμα δεχτεί, τότε εμείς θα σεβαστούμε την απόφαση αυτή. Ειδάλλως θα ακινητοποιούμε το πλοίο μέχρι την άμεση πλήρη καταβολή των δεδουλευμένων».
Χθες εξάλλου, πραγματοποιήθηκε στον Πειραιά επαφή με στελέχη της εταιρείας στο πλοίο “Ελυρος” κατά την οποία «δεν μας αποσαφήνισαν τις προθέσεις της ΑΝΕΚ», όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Π.Ν.Ο.
ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ
Για «καθεστώς τρομοκρατίας στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας σε βάρος των εργαζομένων» έκανε λόγο μιλώντας στα “Χ.Ν.” ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ και μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας της Π.Ν.Ο. Σάββας Τσιμπόγλου, επιβεβαιώνοντας ότι «οι εργαζόμενοι στην ΑΝΕΚ, αλλά και από άλλες εταιρείες είναι απλήρωτοι εδώ και μήνες».
Σύμφωνα με τον κ. Τσιμπόγλου «οι εργαζόμενοι και ειδικά οι ναυτεργάτες, όχι μόνο δεν παίρνουν τα δεδουλευμένα τους, αλλά ζουν με την απειλή της απόλυσης ή της ένταξης σε μία “μαύρη λίστα”, ώστε να μην μπορούν να βρουν δουλειά σε άλλη εταιρεία, αν βγουν και καταγγείλλουν δημόσια ότι τους χρωστούν χρήματα».
Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ αναφερόμενος στην απάντηση της ΑΝΕΚ και άλλων εταιρειών, τόνισε πως «μας λένε ότι δεν έχουν λεφτά, αλλά το πρόβλημα είναι ξεκάθαρα πολιτικό. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όπως και οι αστικές, είναι δημόσιο κοινωνικό αγαθό, αλλά αντιμετωπίζεται με όρους κερδοφορίας. Οι εταιρείες και η εργοδοσία θέλουν μόνο να έχουν κέρδη. Ετσι αφήνουν απλήρωτους τους εργαζομένους, διακόπτουν δρομολόγια και αφήνουν νησιά χωρίς σύνδεση».
Οσον αφορά για το τι μέλλει γενέσθαι, ο κ. Τσιμπόγλου δήλωσε στα “Χ.Ν.” ότι «εμείς κορυφώνουμε τις αντιδράσεις μας με τον μεγάλο απεργιακό αγώνα στις 9 του Απρίλη και μέχρι τότε συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις μας και τους ελέγχους στα πλοία. Αύριο (σ.σ. σήμερα) μάλιστα, έχουμε μαζική παράσταση στα γραφεία της ΝΕΛ».
Ο κ. Τσιμπόγλου, κάλεσε τους εργαζομένους της ΑΝΕΚ και κάθε εταιρείας «να ενωθούν με τους ναυτεργάτες μέσα στα πλοία, να φτιάξουν επιτροπές αγώνα, να αντιμετωπίσουν την αυθαιρεσία της εργοδοσίας και να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους».
Οσον αφορά για την τύχη των εταιρειών που ξεκίνησαν ως λαϊκής βάσης ο κ. Τσιμπόγλου ανέφερε πως «δεν είναι μόνο η ιστορία της ΑΝΕΚ αυτή. Οι περισσότερες ναυτιλιακές έτσι ξεκίνησαν στην Ελλάδα και πέρασαν στα χέρια ιδιωτών. Αυτό είχε ως φυσικό αποτέλεσμα να δημιουργηθούν καταστάσεις όπως αυτές που ζούμε σήμερα. Το ίδιο πρόβλημα είχαμε και με τις Μινωϊκές. Πλέον οι ναυτιλιακές λειτουργούν ως στυγνές καπιταλιστικές επιχειρήσεις που αδιαφορούν για τις συνέπειες των επιλογών τους στους εργαζομένους και στον λαό. Είναι όλοι όμηροι στα χέρια μιας οικονομικής ολιγαρχίας».