Τρίτη, 12 Νοεμβρίου, 2024

ΘΛΙΜΜΕΝΗ ΤΖΑΣΜΙΝ

(2013 ΕΓΧ 98’)
Κομεντί
Σκην.: Γούντι Άλεν Ηθ.: Κέιτ Μπλάνσετ, Άλεκ Μπόλντγουιν, Άντριου Ντάις Κλέι, Σάλι Χόκινς, Πίτερ Σάρσγκααρντ
Η Τζάσμιν, πρώην σύζυγος του Χαλ, ενός πλούσιου επιχειρηματία από το Μανχάταν, μετακομίζει μόνιμα στο Σαν Φρανσίσκο, όπου κατοικεί η αδελφή της, Τζίντζερ. Οι δυο αδερφές είναι διαφορετικές. Η στάση, που πάντα κρατούσε η Τζάσμιν απέναντι στη ζωή, ήταν κάπως υπεροπτική, κάτι το οποίο η Τζίντζερ απλά αποδεχόταν. Ένα βασικό ελάττωμα της Τζάσμιν είναι ότι δίνει πολύ σημασία στο πως την βλέπει ο κόσμος, ενώ αδιαφορεί εντελώς για το τι συμβαίνει γύρω της. Μετά από λίγο καιρό συμβίωσης, η Τζάσμιν πιάνει δουλειά ως γραμματέας σε ένα οδοντιατρείο. Ενώ, είναι ακόμη σε θέση να προβάλλει την αριστοκρατική της εικόνα, συνεχίζει να είναι συναισθηματικά επισφαλής και αδυνατεί να υποστηρίξει τον εαυτό της. Δεν εγκρίνει και αποδοκιμάζει συνεχώς τον φίλο της αδελφής της, τον Τσίλι, τον οποίο θεωρεί παντελώς αποτυχημένο. Ώσπου, έρχεται η μέρα που στο βάθος, ξεπροβάλλει μια πιθανή σανίδα σωτηρίας. Η Τζάσμιν γνωρίζει τον Ντουάιτ, έναν διπλωμάτη, ο οποίος αμέσως εκδηλώνει τα συναισθήματά του για εκείνη αναδεικνύοντας συνεχώς την ομορφιά της, τη φινέτσα και το απαράμιλλο στιλ της. Ο Ντουάιτ ίσως να είναι άξιος να βοηθήσει την Τζάσμιν να ανακτήσει κάποια από τα παλιά της μεγαλεία, είναι όμως αρκετά ικανός, ώστε να τη βοηθήσει να ανακαλύψει τον πραγματικό της εαυτό;
Μακριά από την Ευρώπη, αυτή τη φορά, με γυρίσματα στη Νέα Υόρκη και το Σαν Φρανσίσκο, ο Γ. Άλεν,  κεντράρει στο φακό του μια μοντέρνα νοικοκυρά στα πρόθυρα μιας μεγάλης κρίσης.
Από την έναρξη των τίτλων της ταινίας, ο θεατής ήδη γνωρίζει πως η Τζάσμιν είναι απόλυτα πελαγωμένη και βρίσκεται σε προσωπική σύγχυση. Είναι ένας άνθρωπος, που έχει βρεθεί ξαφνικά να μιλάει στον εαυτό του και που έχει τεράστια προβλήματα. Έχοντας αγγίξει το έσχατο σημείο, οικονομικά, αλλά και ψυχολογικά και μη έχοντας ‘στον ήλιο μοίρα’, η Τζάσμιν μετακομίζει στο Σαν Φρανσίσκο. Σε μια στιγμή θυμού και πανικού, επιχειρεί κάτι, το οποίο αποδεικνύεται με καταστροφικές συνέπειες, που δεν ήταν αναμενόμενες, τοποθετώντας τον εαυτό της σε τραυματική θέση.
Η Τζάσμιν, βρίσκεται σε ψυχολογική ελεύθερη πτώση και πρέπει να αφήσει πίσω της όλα όσα γνωρίζει και έχει μάθει μέχρι στιγμής. Εισέρχεται αδύναμη στο βασίλειο του άγνωστου, παλαντζάροντας από τη μία κοινωνική τάξη στην άλλη. Η Τζάσμιν, δεν γεννήθηκε μέσα στα πλούτη, απλά, γνώρισε τον πλούσιο και γοητευτικό σύζυγό της στο πανεπιστήμιο και τον παντρεύτηκε. Εκείνος, αμέσως την μετέφερε σε έναν άλλο κόσμο υψηλής μόδας, πολύτιμων κοσμημάτων, κομψών δείπνων και ιδιωτικών αεροπλάνων. Αιχμάλωτη στα νέα δεδομένα, η καθημερινότητα της Τζάσμιν αυτόματα μεταλλάσσεται και η ίδια βρίσκεται δορυφόρος, να βιώνει μια ζωή έξω από τα νερά της. Μια ζωή, που ωστόσο, αφού πρώτα την παρέσυρε, στη συνέχεια την έκανε όμηρο. Λάτρεψε το χρήμα και την πολυτέλεια, αφού πάντα ονειρευόταν τον πρίγκιπα με το άσπρο άλογο. Για να καταφέρει κάνεις να έχει μια δουλειά και να χτίσει τη δικιά του ζωή, πρέπει και να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε δυσκολία, κάτι που η Τζάσμιν δεν είχε μάθει ποτέ. Το γεγονός και μόνον ότι σήκωσε τα μανίκια και λέρωσε τα χέρια της, ξέφευγε τελείως από την ιδανική εικόνα που είχε σχηματίσει εκείνη για την πραγματικότητα…
Μια από τις σημαντικότερες ταινίες του Γ. Άλεν, με αρκετά κωμικά ‘δραματικά’ σημεία, που φανερώνουν την ανεξάντλητή του διάθεση για την πρόνοια και την αποφυγή καταστάσεων ‘νευρικής κρίσης’…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα