Επανεκκίνηση της οικονομίας
– Πόσες φορές το ’χουμε ακούσει αυτό το μήνυμα, τα τελευταία πέντε χρόνια;
– Κάθε φορά που έπαιρνε αυτή τη θέση, υπουργός Ανάπτυξης!
– Εν πάση περιπτώσει!
– Πάμε παρακάτω, για να δούμε τις ´δέκα μεταρρυθμίσεις´, που προτείνει ο σημερινός υπουργός Ανάπτυξης (και κρητικής καταγωγής, που… μετράει) Κωστής Χατζηδάκης:
1. Μεγάλα οδικά έργα. Στόχος τεσσάρων (4) αυτοκινητόδρομων, ανάμεσα στους οποίους δεν περιλαμβάνονται ο ΒΟΑΚ, ο ΝΟΑΚ και οι κάθετοι προς αυτούς, γιατί δεν τους είχαν προχωρήσει οι προηγούμενοι υπουργοί.
2. Επιτάχυνση απορρόφησης του ΕΣΠΑ. Υπάρχει σοβαρός κίνδυνος απώλειας κονδυλίων για τη χώρα λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων σε σχέση με τα ημιτελή έργα της περιόδου 2000 – 2006. Επιπλέον, το Υπουργείο εστιάζει στην επόπτευση 181 έργων υψηλής προτεραιότητας.
´Αριβεντέρτσι… Roma´, στα νεοελληνικά.
3. Ιδιωτικοποίηση TRAIΝOΣΕ και POSCO. ´Φέξε μου και γλίστρησα´.
4. One – stop του Invest in Greece. Ξανά… μανά θα χρειαστεί νέος νόμος που προβλέπει κεντρικό σύστημα αδειοδότησης και ένα μοναδικό σημείο ελέγχου, μέσω Υπουργείου και ψήφιση στη Βουλή.
5. Εθνική στρατηγική εξαγωγών: Περιλαμβάνει συγχώνευση των ΔΕΘ, Helexpo και ΟΠΕ (Οργανισμό Προώθησης Εξαγωγών, που προεδρεύει ο Σητειακός κ. Καλαμπόκης), ολοκλήρωση του προγράμματος Single Window και συνεργασία με την ομάδα Ολλανδών ειδικών της Task Force (ειδικά στις αναδυόμενες αγορές).
6. Απλούστευση αδειοδοτήσεων.
– Τι μας λέει ο κ. υπουργός;
– Μέσα στις επόμενες 45 ημέρες θα εκδοθούν τα Προεδρικά Διατάγματα για τις αδειοδοτήσεις για τεχνικούς χειρισμού βιομηχανικών εγκαταστάσεων, υδραυλικούς, τεχνικούς καύσης υγρών και αερίων καυσίμων και τεχνικούς χειρισμού μηχανημάτων στις κατασκευές.
7. Εφαρμογή του προγράμματος του ΟΟΣΑ: Για την αξιολόγηση του ανταγωνισμού στους τομείς των οικοδομικών υλικών, του λιανικού εμπορίου, της βιομηχανικής παραγωγής και του τουρισμού.
8. Εως το τέλος Μαρτίου θα δοθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των δημοσίων συμβάσεων.
9. Αξιοποίηση των 37 περιφερειακών αεροδρομίων. Επίσης προγραμματίζεται η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, ώστε να έχει διακριτό ρόλο ως προς τα ρυθμιστικά ζητήματα.
10. Απελευθέρωση αγοράς. Ηδη έχει εκπονηθεί μελέτη που εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους απελευθέρωσης της αγοράς των ΚΤΕΛ. Αφού, φυσικά, θα καταρτισθεί σχέδιο νόμου -μέχρι το τέλος του 2013- με στόχο η αγορά να απελευθερωθεί μέχρι το τέλος του 2015, αντί το 2019 που προβλέπει ο ισχύων νόμος.
Χάνονται… 59 πτήσεις!
Τουλάχιστον 59 εβδομαδιαίες πτήσεις θ’ ´απουσιάσουν´ από το αεροδρόμιο της Αθήνας τη χειμερινή περίοδο 2012 – 2013 καθώς οκτώ εταιρείες προβαίνουν σε ´περικοπές´ δρομολογίων προς την πρωτεύουσα της χώρας.
* Πιο συγκεκριμένα:
1. Η γαλλική Αir France
2. H Air Moldova της Μολδαβίας
3. Η βελγική Βrussels Airlines
4. H ολλανδική KLM
5. Η πολωνική LOT Polish Airlines
6. Η γερμανική Lufthansa
7. Η ελβετική Swiss Air και
8. Η πορτογαλική Tap Portugal
ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ ακόμη ότι:
H Αθήνα είναι η μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που δεν διαθέτει σύνδεση με την Αμερική (ΗΠΑ), όταν γνωρίζουμε ότι η ομογένεια ´μετράει´ πάνω από τρία (3) εκατ. Έλληνες πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς…
Και αυτά ενδιαφέρουν
Ηλεκτρονική βίζα;
Πρόταση για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών θεωρήσεων (βίζες) θα υποβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή το Σεπτέμβριο για την αύξηση των Ρώσων και των Κινέζων τουριστών, σύμφωνα με τον αρμόδιο για τη Βιομηχανία και τον Τουρισμό Ευρωπαίο επίτροπο Αντόνιο Ταγιάνι.
´Το Σεπτέμβριο θα παρουσιάσουμε ένα σχέδιο με την Επίτροπο Σεσίλια Μάλμστρεμ, υπεύθυνη για την Ασφάλεια και Εσωτερικών Υποθέσεων´, τόνισε ο κ. Ταγιάνι.
Visa Europe
Κατά 10,99% αυξήθηκε η καταναλωτική δαπάνη εισερχόμενου τουρισμού, για την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου 2012, σε έξι μεσογειακές χώρες, αγγίζοντας τα 8,39 δισ. ευρώ από 7,5 δισ. την αντίστοιχη περίοδο το 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία συναλλαγών της Visa Europe.
Τα στοιχεία αφορούν τις Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Ισπανία και Τουρκία.
Έρχεται ρύθμιση δανείων;
Αφορά τις επιχειρήσεις για ευνοϊκές ρυθμίσεις και τονίζεται πως:
´Για να θεωρηθεί μια επιχείρηση υπερχρεωμένη, πρέπει οι ληξιπρόθεσμες οφειλές, είτε για όλα τα έτη 2009 – 2010 – 2011, είτε ένα από αυτά, να υπερβαίνουν το 1/3 του κύκλου εργασιών, του αντίστοιχου έτους, σύμφωνα με την πρόταση της ΕΣΣΕ´.
(ΕΣΣΕ:Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου).
Δήλωση
´Ποτέ στη ζωή μου δεν είχα εξοικειωθεί περισσότερο με τον θάνατο. Υπήρχαν νεκροί παντού. Το συνεργείο του Star, μην αντέχοντας άλλο την κατάσταση, επέστρεψε στην Ελλάδα, μου άφησαν μόνο μια φορητή ψηφιακή κάμερα υποχρεώνοντάς με να παίξω και τον ρόλο του οπερατέρ´.
Ευτυχία Πενταράκη
Παρουσιάστρια των ειδήσεων στη ´Νέα Τηλεόραση´ Κρήτης
(Από το δισέλιδο αφιέρωμα στο σαλόνι του ένθετου People – Πρώτο ΘΕΜΑ, 5ης Αυγούστου 2012)
Ο τόμος που βλέπετε….
…κυκλοφόρησε το 2008, από το ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ, επί προεδρίας του κ. Νικήτα Δολαψάκη, με συγχρηματοδότηση, κατά 75% από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης – ΕΤΠΑ και κατά 25% από Εθνικούς Πόρους.
* Τεχνικά χαρακτηριστικά:
* Διαστάσεις 27Χ28 εκ, σελίδες 324, όλες σε χαρτί ιλουστρασιόν υψηλής ποιότητας.
* ΤΙΤΛΟΣ: ´Κρητών επιχειρείν´.
* Υπότιτλος: ´Ιστορία και εμπόριο στην Κρήτη από την προϊστορία, έως τις αρχές του 20ου αιώνα´.
* Κείμενα – Έρευνα, Επιμέλεια και Μετάφραση στα Αγγλικά, Κωστής Χρηστάκης.
* Φιλολογική Επιμέλεια, Γιώργος Τσερεβελάκης.
* Σχεδιασμός-Καλλιτεχνική Επιμέλεια: Σόνια Δετοράκη.
* Διεύθυνση Παραγωγής Εκτύπωσης: Γιώργος Μαρκάκης.
* Διαχωρισμοί – Εκτύπωση ΔΕΤΟΡΑΚΗΣ ΑΕΒΕ.
* Το έργο εκδόθηκε σε 1.000 αντίτυπα και βέβαια το υψηλό κόστος του δεν βοηθά να το αποκτήσει κάποιος για τη βιβλιοθήκη του. Προφανώς, η Διοίκηση του Επιμελητηρίου Ηρακλείου προχώρησε στην έκδοση αυτού του τόμου, για να βοηθήσει τις ανάγκες στον τομέα Δημοσίων Σχέσεων και Μάρκετινγκ, των Μελών του.
* Η βιβλιογραφία και η προέλευση των εικόνων καλύπτονται σε 16 σελίδες.
(Όσον αφορά για τον κάτοχο του τόμου -ο οποίος δεν μας ανήκει- τις θερμές ευχαριστίες στον φίλο ΑΝΤΩΝΗ, ο οποίος μας έπεισε να του δώσουμε δημοσιότητα, για να δούμε πώς συνεργάζονται και προκόβουν οι ανατολικοί, αιώνες προς τα πίσω…)
Κρουαζιέρα
Οριζόντια πολιτική ανάπτυξης των λιμένων κρουαζιέρας θα εφαρμόσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού, όπως επισήμαναν οι αρμόδιοι υπουργοί Κωστής Μουσουρούλης και Όλγα Κεφαλογιάννη, μετά από συνάντησή τους.
– Το συμπέρασμα;
– Διαμορφώνεται στρατηγική ανάπτυξης των λιμένων κρουαζιέρας για να αυξηθεί ο αριθμός home porting.
* Εμείς προχωρούμε με γοργά βήματα για να βρεθούμε μέσα στο παιχνίδι της… κρουαζιέρας; Ιδιαίτερα μετά από όσα ακούμε και διαβάζουμε για τις ενέργειες των ανατολικών;
(Σ.Σ.: Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, αν τα 2/3 των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούσαν και ολοκλήρωναν τα ταξίδια τους σε ελληνικά λιμάνια (home porting), η κρουαζιέρα θα μπορούσε να φέρει στη χώρα έσοδα ύψους 2 δισ.
Μάλιστα, αν και η Ελλάδα υπερτερεί σε διελεύσεις (transit), μόλις το 16% των επιβατών κρουαζιέρας που επισκέφθηκαν την Ελλάδα το 2011 ξεκίνησαν από ελληνικό λιμάνι, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για την Ιταλία και την Ισπανία αγγίζει τα ¾.