Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Porsche 935/78 Moby Dick

Λίγα αυτοκίνητα μπορούν να ανταγωνιστούν σε επιθετικότητα… ´κακία´ και ισχύ την Porsche 935.
H Porsche παρουσίασε την 935 στα τέλη της δεκαετίας του ΄70, τότε που τα αγωνιστικά GT πέρασαν (και λόγω της ενεργειακής κρίσης) και πάλι στο προσκήνιο. Η 935, που θα μπορούσε να τη θεωρήσει κανείς ως μια ακραία εξέλιξη του “θέματος” 911, έδωσε συγκλονιστικές μάχες στα πρωταθλήματα “Silhouete” (όπου έτρεχαν αγωνιστικά αυτοκίνητα του Group 5), με τα επίσης θηριώδη Ford Capri,τις BMW Alpine και τις Lancia LC. Τέτοια πρωταθλήματα διεξήχθησαν σε πολλές γωνιές της Ευρώπης (όπως στη Γαλλία και τη Γερμανία) και η 935 είχε κυρίαρχη θέση… Ο 6κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος boxer κινητήρας της Porsche, που είχε κυριαρχήσει τις προηγούμενες χρονιές στο Λε Μαν, στην 935 ήταν μεγαλωμένος στα 3 λίτρα και απέδιδε 850 με 900 ίππους! Εξάλλου, η 935 ήταν εφοδιασμένη και με τεράστια αεροδυναμικά βοηθήματα, των οποίων ο ρόλος στο πέρασμα των αστείρευτων αποθεμάτων ισχύος και ροπής στο οδόστρωμα ήταν νευραλγικής σημασίας… Πέρα από τα πρωταθλήματα του Group 5, η 935 κυριάρχησε στους αγώνες αντοχής και ιδίως στους αμερικανικούς, όπου η Porsche δύσκολα έβρισκε αντίπαλο. Οι 7 συνεχείς νίκες της στις 12 ώρες του Σίμπρινγκ, από το 1978 έως και το 1984, αποτελούν αξεπέραστο ρεκόρ! Δεν πήγε, όμως, πίσω και στις 24 ώρες τις Ντεϋτόνα, με ένα ακόμη ρεκόρ, αυτό των 6 συνεχόμενων νικών, από το 1978 έως και το 1983! Δεν είναι τυχαίο ότι η 935 οδηγήθηκε από τους κορυφαίους πιλότους-“Endurance” της εποχής, όπως οι Χάρλι Χέιγουντ, Αλ Χόλμπερτ, Πίτερ Γκρεγκ, Τζον Πολ Junior, Άντονι Τζότζεφ Φόιτ, Κλοντ Μπαλό Λένα, Ρέινχολντ Γιοστ, Μπράιαν Ρέντμαν, Τουάν Χέζεμαν, Ραλφ Στόμελεν και Ντικ Μπάρμπουρ. Οι δύο τελευταίοι, μάλιστα, ήταν ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του μοναδικού θριάμβου της στις 24 ώρες του Λε Μαν, του 1979, καθώς έκαναν “τρίο” στο τιμόνι μιας 935 με τον αξέχαστο ηθοποιό Πολ Νιούμαν. Ο Νιούμαν ήταν αργότερος 4 με 5 δευτερόλεπτα στον γύρο από τους Στόμελεν και Μπάρμπουρ, αλλά ήταν σταθερός και δεν έκανε λάθη. Έτσι, το εν λόγω πλήρωμα βρισκόταν στη 2η θέση και του παρουσιάστηκε μια εξαιρετική ευκαιρία για νίκη, όταν η 935 της ομάδας Kremer, που προηγείτο (με τους Κλάους Λούντβιχ και τους αδελφούς Μπιλ και Νταν Γουίτινγκντον) σταμάτησε με το turbo κολλημένο επειδή είχε ανέβει στα ύψη η θερμοκρασία του turbo. Ο Μπιλ Γουίτινγκντον, όμως, είχε τη φαεινή ιδέα να κατεβάσει τη θερμοκρασία του turbo… ουρώντας πάνω του (!), το turbo ξεμπλόκαρε, αφού το έλυσε ο ίδιος και έτσι κατάφερε να φέρει την 935 και πάλι στα πιτς για τις απαραίτητες επισκευές (!) γεγονός που διέλυσε τα όνειρα του Πολ Νιούμαν για νίκη στο Λε Μαν… Για πολλούς οπαδούς, είτε της Porsche είτε του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα, αυτή είναι η πιο διάσημη αγωνιστική Porsche όλων των εποχών. Και στην πράξη, η 935/78 Moby Dick, κυριάρχησε σε όλους του αγώνες μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’70. Η εκρηκτική ισχύς και ο εντυπωσιακός αεροδυναμικός σχεδιασμός δημιούργησαν και τον μύθο της 911. Ενός ´ταπεινού´ αυτοκινήτου δρόμου που με τις διάφορες επεμβάσεις κατάφερε να γίνει ένας αγωνιστικός γίγας με εντυπωσιακές περγαμηνές.

Aston Martin DB3S 1955: Αγωνιστικό ρετρό 4 εκατομμυρίων δολαρίων
Το 1952 η βρετανική φίρμα δημιούργησε την DB3, η οποία και είχε ως μοναδικό σκοπό τη συμμετοχή και κυρίως τη νίκη στο Le Mans. To αποτέλεσμα δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της Aston Martin που έκρινε ότι το αγωνιστικό μοντέλο δεν ήταν ακριβώς αυτό που απαιτούσε η περίσταση του Le Mans, συνεπώς, ένα χρόνο αργότερα, παρουσιάζει μια βελτιωμένη έκδοσή του, την DB3S με τον ίδιο ακριβώς στόχο. Πλέον ένας από τους ελάχιστους εναπομείναντες εκπροσώπους του μοντέλου που διασώζονται δημοπρατείται μέσω της RM Auctions και αναμένεται να ´πιάσει´ 3,5 με 4 εκατομμύρια δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι η DB3S αρχικά είχε μόνο τον ρόλο και τον προορισμό ενός αποκλειστικά αγωνιστικού μοντέλου. Ωστόσο καθώς μέσα σε δύο χρόνια συγκεντρώνει πολυάριθμους τίτλους μεταξύ των οποίων οι πρώτες θέσεις στον εννιάωρο αγώνα αντοχής του Goodwood και στο Silverstone καθώς και τη δεύτερη θέση στον 24ωρο Αγώνα αντοχής του Le Mans του 1955, κάτι που επανέλαβε και την επόμενη χρονιά, γίνεται περιζήτητη. Ετσι η Aston Martin αποφασίζει να την οδηγήσει σε περιορισμένη παραγωγή το 1955, κατασκευάζοντας μόλις 20 μονάδες.
Η DB3S της δημοπρασίας κατασκευάστηκε για τον Ολλανδό οδηγό αγώνων Hans Davids που το 1956 κέρδισε στο τιμόνι της αρκετούς τίτλους. Πέρα από την αγωνιστική της δράση, που την καθιστά ακόμα πιο σπάνια και πιο ´ιστορική´ η συγκεκριμένη εκπρόσωπος του είδους με τον αριθμό πλαισίου 118, θεωρείται από τους ειδικούς και ένα από τα πιο αυθεντικά του είδους της.

Ψηφιακός κεντρικός καθρέπτης
Tην τελειότητα   γνωρίζουν καλά στην Audi φροντίζοντας με την πρακτική εφαρμογή, μιας απλής αλλά αναγκαίας ιδέας να χαρίσουν μια -ακόμη- πρωτιά στην έκδοση παραγωγής του R8 e-tron. Έτσι, το ηλεκτροκίνητο supercar της γερμανικής φίρμας θα είναι επισήμως το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα διαθέτει ψηφιακό κεντρικό καθρέφτη ο οποίος θα αποτυπώνει – απεικονίζει επακριβώς ό,τι και ένας συμβατικός καθρέφτης. Και για όσους βιαστούν να τοποθετήσουν το καινοτόμο στοιχείο εξοπλισμού του R8 e-tron στις εκκεντρικές συνήθειες των supercars, αξίζει να σημειωθεί, ότι στην περίπτωση του γερμανικού ηλεκτροκίνητου μοντέλου, η παρουσία του συγκεκριμένου gadget μάλλον κρίνεται απαραίτητη δεδομένου ότι πολύ απλά δεν υπάρχει πίσω τζάμι. Όσον αφορά τη λειτουργία του ψηφιακού καθρέφτη θα είναι ανάλογη με το σύστημα που αξιοποιήθηκε στο αγωνιστικό πρωτότυπο της Audi R18 LMP που συμμετείχε και στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans. Μια μικρή κάμερα τοποθετημένη στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου μαγνητοσκοπεί οτιδήποτε κινείται πίσω από αυτό και στη συνέχεια μεταδίδει τις εικόνες σε μια AMOLED οθόνη 7,7 ιντσών, η οποία τοποθετείται όπου και ένας συμβατικός καθρέφτης ´αναμεταδίδοντας´ ακριβώς ό,τι και ο τελευταίος. Επιπλέον, σύμφωνα με την Audi ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει, κατά βούληση, τη φωτεινότητα του καθρέφτη ή και να τον απενεργοποιήσει πλήρως.

Αυτό το… γνωρίζετε;
Το πιο γνωστό αμφίβιο, το Amphicar, κατασκευάστηκε στη Γερμανία το 1961. Σχεδιάστηκε από τον  Χανς Τρίπελ, που κατά τον πόλεμο σχεδίαζε και κατασκεύαζε αμφίβια οχήματα για τον γερμανικό στρατό στο εργοστάσιο της Μπουγκάτι στο Μολσχάιμ. Εφοδιάστηκε με κινητήρα προελεύσεως Triumph (τετρακύλινδρος σε σειρά 1.147 κ.εκ., 38 ίππων), τοποθετημένο πίσω, μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου 4 σχέσεων, ενώ, όταν βρισκόταν στο νερό, σε δύο έλικες στο πίσω μέρος. Δυστυχώς, το αμάξωμα ήταν ιδιαίτερα ευάλωτο στη διάβρωση του θαλασσινού νερού. Το 1965 δύο Βρετανοί στρατιώτες διέσχισαν τη Μάγχη με δύο Amphicar και κατά τη διάρκεια του πλου το ένα χρειάστηκε να ρυμουλκηθεί από το άλλο. Τα περισσότερα από τα 3.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν συνολικά πουλήθηκαν στις ΗΠΑ. Το Amphicar δεν διατέθηκε μέσω αντιπροσώπων αυτοκινήτων, αλλά καταστημάτων που πουλούσαν βάρκες και μηχανές θαλάσσης.

Οι παχύσαρκοι άνθρωποι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε ατύχημα
Μια πρόσφατα επιστημονική έρευνα έδειξε ότι οι παχύσαρκοι άνθρωποι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμπλακούν σε ατύχημα, έχοντας ταυτόχρονα και περισσότερες πιθανότητες να τραυματιστούν κατά τη διάρκεια του ατυχήματος. Η έρευνα έχει από τους επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Laval στον Καναδά και έδειξε ότι οι μόνο για το έτος 2.000, περισσότεροι από 800.000 παχύσαρκοι άνθρωποι στις Η.Π.Α, βρέθηκαν να έχουν την ασθένεια του ύπνου, μια ασθένεια που σχετίζεται με το ποσοστό ατυχημάτων. Τα αυτοκίνητα σχεδιάζονται με βάση τον ´μέσο όρο´ των ανθρώπινων χαρακτηριστικών (βάρος, ύψος κ.λπ.) και ως εκ τούτου, ο κίνδυνος τραυματισμού είναι μεγαλύτερος για τα υπέρβαρα άτομα σε σύγκριση με άτομα με κανονικό δείκτη μάζας σώματος. Μια άλλη έρευνα έδειξε ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι δυσκολότερα για τους διασώστες. Παρ’ ότι τα αυτοκίνητα πλέον έχουνε γίνει περισσότερο ασφαλή για τους επιβάτες και τους πεζούς, αν συμβεί ένα ατύχημα, οι πυροσβέστες πλέον δυσκολεύονται περισσότερο για ν’ απεγκλωβίσουν τους παγιδευμένους επιβάτες. Ο λόγος είναι η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής, ενώ και οι όλο περισσότεροι αερόσακοι ανά αυτοκίνητο, συμβάλουν αρνητικά στον απεγκλωβισμό των επιβατών, με τα υβριδικά/ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κάνουν τη ζωή των πυροσβεστών ακόμη δυσκολότερη.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα