Εξήντα χρόνια στο ίδιο μέρος, στην ιστορική πλατεία της κωμόπολης του Καστελίου, είχε το γραφείο του το υπεραστικό ΚΤΕΛ και ξαφνικά μετακόμισε όχι στον προβλεπόμενο χώρο σύμφωνα με τη μελέτη που έχει γίνει, αλλά σε άλλο σημείο, το οποίο, αν και είναι πάνω στον κεντρικό δρόμο, δεν εξυπηρετεί όσο προηγουμένως τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, με αποτέλεσμα οι πολίτες να εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους.
Από το πρόσφατο οδοιπορικό μας στο Καστέλι τραβήξαμε αρκετές φωτογραφίες, ενώ καταγράψαμε δηλώσεις επαγγελματιών ταξί, αλλά και κατοίκων της περιοχής, οι οποίες είναι αντίθετες με την απόφαση μετακίνησης στο συγκεκριμένο σημείο. Από την παρέα των ταξιτζήδων καταγράψαμε τα εξής:
Στέφανος Χαλκιαδάκης: «Με το που έφυγε το ΚΤΕΛ από εδώ πέρα προκλήθηκε οικονομική ζημιά και στα μαγαζιά και σ’ εμάς. Εμείς δεν μπορούμε να πάμε εκεί που πήγαν τώρα και ο κόσμος που θέλει και πρέπει να εξυπηρετηθεί αντιμετωπίζει και αυτός προβλήματα».
Αλέξανδρος Παπαδάκης: «Ολα τα ΚΤΕΛ και στα Χανιά, στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο είναι στο κέντρο της πόλης. Εχουν σταθμούς και εδώ πέρα το Καστέλι έχει σταθμό από το 1950 στο κέντρο ούτως ώστε να εξυπηρετούνται προς όλες τις κατευθύνσεις και τώρα ξαφνικά έφυγαν. Εκεί που πήγαν δεν μπορούμε ούτε εμείς ούτε και αυτοί με τα λεωφορεία τους να σταθμεύσουν».
Στο νέο ΚΤΕΛ του Καστελίου ρωτήσαμε την επιβάτιδα Γεωργουλάκη – Παπαδάκη Πόπη για να μας πει: «Για μένα το σημείο αυτό που ήρθε το ΚΤΕΛ είναι το πιο ακατάλληλο μέρος και ας είναι κεντρικός δρόμος. Εκεί που ήταν τόσες δεκαετίες ήταν μια χαρά και είναι και κοντά όλα τα μαγαζιά και τα ταξί. Υπάρχουν πολλά παράπονα…».
Κωνσταντίνος Χαρτζουλάκης, πρώην πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ιναχωρίου: «Για τη μεταφορά του ΚΤΕΛ πιστεύω ότι δεν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες και ο χώρος που έχει στεγαστεί αυτή τη στιγμή το ΚΤΕΛ δεν είναι ο πλέον κατάλληλος. Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή ώστε και το ΚΤΕΛ να είναι ευχαριστημένο και οι δημότες επίσης».
Νίκος Μαρεντάκης: «Η άποψή μου είναι ότι το ΚΤΕΛ δεν έπρεπε να φύγει από την ιστορική πλατεία, όμως, δεν μπορεί να πάει και να εγκατασταθεί σ’ ένα μέρος που δεν εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό. Το καλύτερο οικόπεδο που έχει ο Δήμος Κισάμου και έχει ορισθεί από το σχέδιο πόλεως να φτιαχτεί ο σταθμός του ΚΤΕΛ είναι λίγο παραπάνω από τον Μητροπολιτικό Ναό. Κοντά σε αυτό το οικόπεδο, σύμφωνα με το σχέδιο πόλεως, έχει ας πούμε διανοιχτεί ο τελευταίος δρόμος του για να εξυπηρετεί το νέο ΚΤΕΛ. Πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα…».
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΤΕΛ
Εκ μέρους του απουσιάζοντος προέδρου του υπεραστικού ΚΤΕΛ Χανίων απάντησε στο ερώτημά μας ο προϊστάμενος Κίνησης, Μιχάλης Τσουπάκης, υπογραμμίζοντας τα εξής: «Η θέση του Πρακτορείου ΚΤΕΛ στο Καστέλι, που στεγαζόταν μέχρι αρχές Ιουλίου δεν πληρούσε τους απαραίτητους όρους των χώρων υποδοχής και υγιεινής των επιβατών κ.λπ. για την άνετη και ευχάριστη αναμονή και εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών, εκτός των όποιων κυκλοφοριακών προβλημάτων είχαν ανακύψει.
Στην προσπάθεια εξεύρεσης μιας λύσης με λιγότερα προβλήματα επιλέχθηκε το ακίνητο στον κεντρικό οδικό άξονα του Καστελίου, σε σημείο που ήδη πραγματοποιούσαν τα λεωφορεία στάση και υπήρχε η δυνατότητα με κατάλληλη ρύθμιση της κυκλοφορίας – σήμανσης να λειτουργήσει το Πρακτορείο ΚΤΕΛ με ελάχιστη επιβάρυνση κυκλοφοριακά της συγκεκριμένης θέσης του Καστελίου.
Το ερώτημα που θα πρέπει να απαντήσει η τοπική κοινωνία και να εκφραστεί με απόφαση του το Δ.Σ. του Δήμου Κισάμου είναι:
Πρακτορείο ΚΤΕΛ στο Καστέλι ή σύγχρονος Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων στο ΟΤ 130, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Π.Δ. 79/04, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη αστικής μικροσυγκοινωνίας διασύνδεσης των περιαστικών περιοχών του Καστελίου με τον σταθμό ΚΤΕΛ».