Θέμα προτεραιότητας παραμένει το έργο της παράκαμψης Κισάμου για την τοπική κοινωνία καθώς εκτιμάται ότι κατ? αυτόν τον τρόπο θα δοθούν λύσεις στο θέμα της άνετης και ασφαλούς πρόσβασης στο λιμάνι της περιοχής.
Παρότι και το συγκεκριμένο έργο φαντάζει ιδιαίτερα φιλόδοξο σε μία εποχή οικονομικά δύσκολη, ο Δήμος Κισάμου εκτιμά πως το συγκεκριμένο έργο «εξελίσσεται σχετικά ικανοποιητικά στο επίπεδο των μελετών. Με την υφιστάμενη κατάσταση που υπάρχει, δηλαδή της έλλειψης μελετών για άλλα έργα σε όλο τον Β.Ο.Α.Κ. της Κρήτης, το συγκεκριμένο έργο βρίσκεται μερικά βήματα μπροστά».
Οπως εξηγεί στα ´Χ.Ν.´ ο αντιδήμαρχος Κισάμου, κ. Νεκτάριος Κουμάκης, «αν οι διαδικασίες των εγκρίσεων ολοκληρωθούν το φθινόπωρο, μένει ένα πολύ μικρό τμήμα για να φτάσει στο τέλος της και η οριστική μελέτη, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούσαμε την άνοιξη να έχουμε ένα ώριμο έργο και να διεκδικήσουμε τη χρηματοδότηση από το Ε.Σ.Π.Α.».
Ειδικότερα, από άποψη μελετών, αυτή τη στιγμή για το έργο της παράκαμψης Κισάμου:
? Εχει υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Υ.Π.Ε.Κ.Α. για έγκριση.
? Εχει υποβληθεί επίσης και η προμελέτη του έργου για έγκριση. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να εγκριθεί πρώτα η Μ.Π.Ε.
? Μένει η οριστική μελέτη, με προϋπολογισμό 850.000 ευρώ, για την οποία υπάρχει ανάδοχος μελετητής και την επίβλεψη την έχει το Υπουργείο Υποδομών και η Ε.Υ.Δ.Ε. – Β.Ο.Α.Κ. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία αξιολόγησης των γεωτεχνικών ερευνών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Σύμφωνα με τον Δήμο Κισάμου και με σχετικό έγγραφο που απέστειλε στο Υπουργείο και στις συναρμόδιες Υπηρεσίες: «Η ολοκλήρωση του Β.Ο.Α.Κ. από δυτικά απαιτεί την ένταξη στο Ε.Σ.Π.Α. του έργου της παράκαμψης Κισάμου (μήκους 5,6 χλμ. και προϋπολογισμού 53,5 εκατ. ευρώ), που θα ενώνει τον σημερινό δρόμο με το Λιμάνι Κισάμου και τον Πλάτανο, ενώ θα έχει και ανισόπεδο κόμβο πριν την είσοδο της πόλης για τη σύνδεση και με τον κάθετο άξονα Καλουδιανά – Χρυσοσκαλίτισσα».
Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή Κισάμου είχε ζητήσει η παράκαμψη να έχει δύο ρεύματα, με διπλή λωρίδα ανά κατεύθυνση (τετράιχνη διατομή), με διαχωριστικό στη μέση. «Αυτό δεν προβλεπόταν από την προκήρυξη της μελέτης. Δεν έγινε αποδεκτό το αίτημα και πιστεύω ότι αυτή η διαδικασία οδήγησε σε μία διαδικασία εκπόνησης της μελέτης. Από τη μεριά της Ε.Υ.Δ.Ε. – Β.Ο.Α.Κ. η απάντηση είναι ότι μία τέτοια υποδομή δεν δικαιολογείται από τον ετήσιο φόρτο κίνησης οχημάτων. Σε κάθε περίπτωση η λογική -για μένα τουλάχιστον- επιλογή θα ήταν να υπάρχει μία πρόβλεψη σε επίπεδο προκαταρκτικό για τετράιχνη διατομή για το μέλλον, γιατί για τώρα, λόγω πρόσθετων απαλλοτριώσεων, το κόστος θα αυξανόταν σημαντικά».
ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΛΙΜΑΝΙ
Μολονότι το έργο μελετάται προκειμένου να ενώσει τον Β.Ο.Α.Κ. με το λιμάνι της Κισάμου, παρουσιάζει ένα… σοβαρό μειονέκτημα. Η μελέτη δεν φτάνει μέχρι το λιμάνι της Κισάμου(!). «Ενώ η λογική της μελέτης παράκαμψης Κισάμου είναι η σύνδεση της νέας εθνικής με το λιμάνι Κισάμου, στην πραγματικότητα η μελέτη δεν ολοκληρώνεται στο λιμάνι, αλλά στην περιοχή της ´Λίμνης´, 1 χλμ. πίσω από το λιμάνι. Γι? αυτό και εμείς ζητάμε την εκπόνηση νέας μελέτης για το υπολειπόμενο 1 χλμ., που θα προβλέπει πιθανώς σήραγγα. Μόνο τότε θα μιλάμε για την πλήρη σύνδεση Β.Ο.Α.Κ. και λιμανιού», λέει ο κ. Κουμάκης.
ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ;
Εχοντας υπ? όψιν τον προϋπολογισμό του έργου -55 εκατ. ευρώ- και τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις, θέσαμε το ερώτημα στον κ. Κουμάκη, κατά πόσο το έργο πραγματικά μπορεί να υλοποιηθεί, ειδικά αυτήν την περίοδο. «Εμείς λέμε ότι αυτή τη στιγμή η παράκαμψη της Κισάμου είναι ανταγωνιστική ως μελέτη σε σύγκριση με τις υπόλοιπες μελέτες του Β.Ο.Α.Κ. Αν ήταν πιο ώριμη, θα εντασσόταν στο Ε.Σ.Π.Α. λόγω έλλειψης ανταγωνισμού από άλλες ώριμες μελέτες! Πιστεύουμε ότι μπορεί να υλοποιηθεί», αναφέρει ο αντιδήμαρχος Κισάμου.