Να αποκτήσουν ελεύθερη πρόσβαση στην παλιά πόλη για τα αυτοκίνητά τους θα συνεχίσουν να διεκδικούν οι κάτοικοί της καθώς «με πεζοδρομήσεις που έγιναν χωρίς μελέτη, χωρίς να ληφθούν υπόψιν ότι μένουν άνθρωποι εκεί, βρεθήκαμε να είμαστε αποκλεισμένοι από τα σπίτια μας».
Στη χθεσινή συνάντηση κατοίκων της παλιάς πόλης το θέμα της πρόσβασης συζητήθηκε διεξοδικά. «Αν επέτρεπαν στους κατοίκους της παλιάς πόλης να μπορούν να πάνε στα σπίτια τους με τα αυτοκίνητά τους η κίνηση θα ήταν τόσο ανεπαίσθητη που δεν θα το καταλάβαινε κανείς», είπε κάτοικος της παλιάς πόλης στα ´Χ.Ν.´.
Από τη μεριά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Κατοίκων κ. Μ. Καραβιτάκης τόνισε πως «έχει προκληθεί ένα τεράστιο πρόβλημα με την πρόσβαση στις κατοικίες μας. Είναι παράνομο να μην μπορεί ο κάτοικος να χρησιμοποιήσει την ιδιοκτησία του. Να μην μπορεί να πάει σπίτι του!
Δεν είναι δυνατόν να προχωρείς σε ανάπλαση των πεζοδρόμων της παλιάς πόλης και να μην υπάρχει εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη. Αυτό για μας είναι μείζον».
Ερωτηθείς από τα ´Χ.Ν.´ γιατί οι κάτοικοι δεν είχαν εξ αρχής εκφράσει τις αντιρρήσεις τους αλλά διαμαρτύρονται τώρα που τα έργα πεζοδρόμησης έχουν ολοκληρωθεί σε Μουσούρων, Τσουδερών, Χρ. Επισκόπου ο κ. Καραβιτάκης απάντησε πως «δεν είναι αλήθεια αυτό. Από τη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση είπαμε οι κάτοικοι πρέπει να έχουν την απόλυτη προτεραιότητα. Δεν μπορείς να του λες ότι μπορείς να περάσεις με το όχημά σου από τις 7 έως τις 11, όπως και η τροφοδοσία των καταστημάτων. Θέλουμε πρόσβαση με κάρτα όλο το 24ωρο. Δεν είναι δυνατόν, δεν συμβαίνει σε καμία άλλη πόλη της Ευρώπης κάτι ανάλογο με αυτό που γίνεται στα Χανιά».
Οι κάτοικοι συζήτησαν και το θέμα της ηχορρύπανσης υπογραμμίζοντας πως λόγω της κατάστασης που επικρατούσε τρεις μόνιμοι κάτοικοι φεύγουν από την οδό Τζαγκαρόλων και κλείνουν και άλλα τρία καταστήματα εμπορικού ενδιαφέροντος, που δεν μπορούν να λειτουργήσουν εξαιτίας της πρόσβασης.
«Εμείς όλο τον χειμώνα αυτό θα είμαστε σε εγρήγορση προκειμένου ο Δήμος να κάνει αυτό που πρέπει, να φροντίσει για τη σωστή εφαρμογή του νόμου και να πάψει αυτό το χάλι», κατέληξε ο κ. Καραβιτάκης.
ΕΣΠΑ 2007-2013
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΜΟΝΑΔΑ Α’
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΕΝΤΥΠΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΔΗΜΟΣ XAΝΙΩΝ
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΑΛΙΑΣ ΠΟΛΗΣ ΧΑΝΙΩΝ
……(σελ.9)Δεδομένου ότι η περιοχή παρέμβασης λόγω της πολεοδομικής φυσιογνωμίας της έχει οδικό δίκτυο το οποίο δεν είναι ιδιαίτερα προσπελάσιμο σε αρκετά σημεία εξαιτίας του περιορισμένου πλάτους ενδείκνυται να μετατραπεί σταδιακά σε πόλη χωρίς αυτοκίνητο (car free area). Σε αυτό συνηγορεί και η ύπαρξη αρκετών χώρων στάθμευσης περιμετρικά που επιτρέπουν στον δημότη ή τον επισκέπτη να αφήσει το αυτοκίνητο και είτε να κινηθεί πεζός, είτε να χρησιμοποιήσει ποδήλατο το οποίο προωθείται μέσω του σχεδίου ως εναλλακτικός φιλικός τρόπος μετακίνησης. Ακόμη για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση αποδοτικών συστημάτων μεταφοράς προτείνεται η δωρεάν μετακίνηση των πολιτών με μικρά λεωφορεία που κινούνται με καθαρά καύσιμα.