Formula 1
Γκραν Πρι Αμπού Ντάμπι
» Επιστροφή Κίμι Ραϊκόνεν και της θρυλικής Lotus
Tην πρώτη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 (και αφού είχαν προηγηθεί δύο χρόνια απουσίας) πανηγύρισε ο Κίμι Ραϊκόνεν στο Αμπού Ντάμπι. Ο Φινλανδός παλιός παγκόσμιος πρωταθλητής έφερε τη Λότους στην κορυφή του 18ου αγώνα της χρονιάς, αφήνοντας δεύτερο τον Ισπανό Φερνάντο Αλόνσο με Φεράρι. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Γερμανός Σεμπάστιαν Φέτελ με Red Bull, που αν και ξεκίνησε από την τελευταία θέση κατάφερε να μπει στην τριάδα και να διατηρήσει το προβάδισμά του στη βαθμολογία των οδηγών. Ο αγώνας ήταν συναρπαστικός, με απροσδόκητες εξελίξεις. Ο Λιούις Χάμιλτον ξεκίνησε από την pole position και έφυγε αμέσως μπροστά, αλλά ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων (όχι το πρώτο φέτος για τη ΜακΛάρεν) τον υποχρέωσε να εγκαταλείψει στον 21ο γύρο. Ο Ραϊκόνεν, που έκανε εξαιρετική εκκίνηση και από την τέταρτη θέση ανέβηκε δεύτερος, πέρασε μπροστά και είδε πρώτος την καρό σημαία, αν και στους τελευταίους γύρος πιέστηκε πάρα πολύ από τον Αλόνσο. Ο Ισπανός ξεκίνησε έκτος αλλά σταδιακά αναρριχήθηκε και έφτασε στη δεύτερη θέση, όμως δεν μπόρεσε να τη χαρεί όσο θα ήθελε, ελέω… Φέτελ. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, που μηδενίστηκε στα χθεσινά δοκιμαστικά και ξεκίνησε τελευταίος, έκανε εκπληκτική κούρσα, εκμεταλλεύθηκε τις δύο εξόδους του αυτοκινήτου ασφαλείας (που ουσιαστικά μηδένισαν τις διαφορές) και τρεις γύρους πριν το τέλος προσπέρασε τον Τζένσον Μπάτον, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση και διατηρώντας σχεδόν ανέπαφη (10 βαθμοί από 13) τη διαφορά του από τον Αλόνσο στην κατάταξη των οδηγών. Εκτός αγώνα και ο Μαρκ Ουέμπερ που έμπλεξε στο ατύχημα των Πέρεζ, Ντι Ρέστα και Γκροσιάν. Αυτή η εξέλιξη είχε ως αποτέλεσμα να μην μπορέσει η Red Bull να εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα κατασκευαστών στο Αμπού Ντάμπι.Aπομένουν 2 αγώνες για το τέλος του Πρωταθλήματος. Επόμενος σταθμός, η νεότευκτη πίστα του Όστιν στις 18 του μηνός.
Η βαθμολογούμενη δεκάδα
στο γκραν πρι της Ινδίας
1 Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία/Lotus)
2 Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Φεράρι)
3 Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Red Bull)
4 Τζένσον Μπάτον (Βρετανία/ΜακΛάρεν)
5 Παστόρ Μαλντονάντο (Βενεζουέλα/Γουίλιαμς)
6. Καμούι Κομπαγιάσι (Ιαπωνία/Ζάουμπερ)
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1 Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Red Bull) 255βαθ.
2 Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Φεράρι) 245
3 Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία/Lotus) 198
4 Μαρκ Γουέμπερ (Αυστραλία/Red Bull) 167
5 Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία/ΜακΛάρεν) 165
6 Τζένσον Μπάτον (Βρετανία/ΜακΛάρεν) 153
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull-Ρενό 422 βαθμοί
2. Φεράρι 340
3. ΜακΛάρεν-Μερτσέντες 318
4. Lotus-Ρενό 288
5. Μερτσέντες 136
6. Ζάουμπερ-Φεράρι 124
7. Force India-Μερτσέντες 95
8. Γουίλιαμς-Ρενό 73
9. Toro Rosso-Φεράρι 22
Οι καταθέσεις πινακίδων κοστίζουν 140 εκ. ευρώ
Οι απώλειες των εσόδων του Κράτους από την τα τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας της κατάθεσης των πινακίδων υπερβαίνουν τα 140 εκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών.
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία που διαβίβασε στην Βουλή ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Μαυραγάνης, οι απώλειες των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας της τελευταίας 5ετίας λόγω της κατάθεσης μεγάλου αριθμού πινακίδων από τους ιδιοκτήτες, υπερβαίνουν τα 140 εκ. ευρώ. Για το έτος 2007, τέθηκαν σε ακινησία 51.045 οχήματα, το 2008 ο αριθμός τους ανήλθε στα 66.082 οχήματα, το 2009 κατατέθηκαν οι πινακίδες σε 136.320 οχήματα, το 2010 ο αριθμός τους ανήλθε στα 131.102 οχήματα ενώ μέσα στο 2011 το συγκεκριμένο νούμερο εκτοξεύτηκε στα 148.083 οχήματα.Μέσα στο 2012 και έως τις 16 Ιανουαρίου, ο αριθμός των οχημάτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους ανέρχονταν ήδη στις 76.370 μονάδες. Οι συνολικές απώλειες των δημοσιονομικών εσόδων από αυτή την εξέλιξη ανέρχονται στα 141.528.099,05 ευρώ.
Μίκαελ Σουμάχερ
Τέλος εποχής!…
Ο Μίκαελ Σουμάχερ θα αποσυρθεί από τα γκραν πρι στο τέλος της φετινής σεζόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1. Ο 43χρονος Γερμανός οδηγός, επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, είχε επαφές με την Ζάουμπερ, καθώς η Μερτσέντες ανακοίνωσε ότι δεν θα ανανεώσει το συμβόλαιό του και τη θέση του θα πάρει ο Λιούις Χάμιλτον αλλά τελικά αποφάσισε να ´τραβήξει´ οριστικά χειρόφρενο και να μην αγωνιστεί ξανά μετά το τέλος της φετινής σεζόν.
Ο Γερμανός σούπερ σταρ της ταχύτητας γνωστοποίησε την απόφαση του στη Σουζούκα κατά τη συνέντευξη Τύπου, πριν από το γκραν πρι της Ιαπωνίας: «Αποφάσισα να αποσυρθώ στο τέλος της σεζόν, παρά το γεγονός ότι είμαι ικανός να ανταγωνιστώ με τους καλύτερους πιλότους. Αλλά σε κάποιο σημείο πρέπει να αποσυρθείς και αυτό είναι κάτι που θα κάνω στο τέλος της σεζόν», τόνισε ο Σουμάχερ και κατέληξε: «Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου μήνα δεν ήμουν σίγουρος αν θα είχα τα κίνητρα και την ενέργεια που χρειάζονταν για να συνεχίσω. Δεν είναι του χαρακτήρα μου να κάνω κάτι αν δεν το νιώθω στο 100%. Με τη σημερινή απόφαση αισθάνομαι πως απελευθερώθηκα από τις αμφιβολίες μου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την ομάδα και τους μηχανικούς μου για την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν. Θα ήθελα να συγκεντρωθώ και να ευχαριστηθώ τα τελευταία γκραν πρι της σεζόν.»
Μια εκπληκτική καριέρα
Ο Μίκαελ Σουμάχερ θα εγκαταλείψει τις πίστες μετά από 19 χρόνια παρουσίας στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1, έχοντας έως τώρα εκκινήσει σε 302 γκραν πρι, πάρει 91 νίκες, 68 πολ ποζίσιον και συνολικά 1560 βαθμούς. Ο 43χρονος Γερμανός πιλότος ήταν στο τιμόνι της Μερτσέντες από το 2010, μετά από τριετή… ´αποστρατεία´, ύστερα από την απόφασή του να αποσυρθεί από το άθλημα το 2006.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία από τις 91 νίκες του ´Σούμι´ επιτεύχθηκε την 1η Οκτωβρίου 2006 στην Κίνα, όταν «έτρεχε´ για λογαριασμό της Φεράρι. Από τότε που επέστρεψε, το 2010, έχει ανέβει μόλις μία φορά στο βάθρο των νικητών με τη Μερτσέντες, χάρη στην τρίτη θέση που πήρε στο φετινό γκραν πρι Ευρώπης στη Βαλένθια.
Ας δούμε συνοπτικά την εκπληκτική καριέρα του στις πίστες της Φόρμουλα 1 με τους σημαντικότερους σταθμούς της πορείας του:
Ομάδα: Mercedes GP
Χώρα: Γερμανία
Ημερομηνία γέννησης: 3/1/1969
Τόπος γέννησης: Χιρτ-Χερμιλχάιμ
Συμμετοχές σε γκραν πρι: 302
Παγκόσμια πρωταθλήματα: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Υψηλότερη θέση στον τερματισμό: 1η (91 φορές)
Υψηλότερη θέση στην εκκίνηση: 1η (68 φορές)
Φορές στο βάθρο: 155
Βαθμοί: 1560
Καριέρα: Τζόρνταν (1991), Μπένετον (1991-1995), Φεράρι (1996-2006), Mercedes GP (2010)
Διαδικτυακή διεύθυνση: www.michael-schumacher.de
1990: Κατακτά τον τίτλο στο γερμανικό πρωτάθλημα Φόρμουλα 3.
1991: Κάνει ντεμπούτο στη Φόρμουλα 1 με τη Τζόρνταν, αλλά ´μετακομίζει´ στη Μπένετον μετά από ένα αγώνα. Συγκεντρώνει τέσσερις βαθμούς στο πρωτάθλημα των οδηγών.
1992: Κατακτά τη νίκη στο βελγικό γκραν πρι και την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών με τη Μπένετον.
1993: Το μονοθέσιο της Μπένετον δεν μπορεί να συναγωνιστεί αυτό της Γουίλιαμς, η οποία στέφεται πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές. Παίρνει τη νίκη σε έναν αγώνα και κατατάσσεται τέταρτος στη βαθμολογία των οδηγών, έχοντας εγκαταλείψει σε 7 γκραν πρι.
1994:Κατακτά το πρώτο πρωτάθλημα οδηγών της καριέρας του με την Μπένετον, ενώ προκαλεί συζητήσεις η σύγκρουσή του με τον -αντίπαλό του για τον τίτλο- Ντέιμον Χιλ στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
1995: Κατακτά για δεύτερη φορά τον τίτλο των οδηγών με τη Μπένετον.
1996: ´Μετακομίζει´ στη Φεράρι και αρχίζει η μακρά διαδικασία για τη ´μεταμόρφωση´ της ομάδας. Κατακτά την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών.
1997: Κατακτά τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των οδηγών, αλλά ακυρώνεται, μετά τη σύγκρουσή του με τον -μετέπειτα πρωταθλητή- Ζακ Βιλνέβ στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
1998: Διεκδικεί τον τίτλο των οδηγών μέχρι τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, αλλά χάνει στο γκραν πρι της Σουζούκα το πρωτάθλημα από τον Μίκα Χάκινεν.
1999: Εχει ατύχημα στο βρετανικό γκραν πρι και σπάει το πόδι του. Επιστρέφει στο γκραν πρι της Μαλαισίας και βοηθάει τη Φεράρι να κατακτήσει το πρώτο πρωτάθλημά της στους κατασκευαστές από το 1983.
2000-2002:Κατακτάει τρία συνεχή πρωταθλήματα στους οδηγούς και ´ξαναγράφει´ τα βιβλία των ρεκόρ του αθλήματος. Ισοφαρίζει το ρεκόρ των πέντε τίτλων του Χουάν Μανουέλ Φάντζιο και βοηθάει τη Φεράρι να κατακτήσει και τις τρεις χρονιές το πρωτάθλημα στους κατασκευαστές.
2003: Πιέζεται έντονα από τους Χουάν Πάμπλο Μοντόγια και Κίμι Ραϊκόνεν, μετά την κακή αρχή του στη σεζόν αλλά κάνει την αντεπίθεσή του και κατακτά το έκτο πρωτάθλημα οδηγών της καριέρας του στο γκραν πρι της Ιαπωνίας, το οποίο είναι το τελευταίο της χρονιάς.
2004: Κατακτά με άνεση το έβδομο πρωτάθλημα οδηγών της καριέρας του, καθώς σημειώνει 13 νίκες στους 18 αγώνες της χρονιάς. Εγκαταλείπει μόλις μία φορά, στο Μονακό, μετά την πολυσυζητημένη σύγκρουσή του με τον Χουάν Πάμπλο Μοντόγια κι ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρίσκεται στην πίστα.
2005: Τελικά χάνει το ´στέμμα´ του, καθώς η F2005 και τα ελαστικά της Bridgestone δεν μπορούν να συναγωνιστούν τις Ρενό και ΜακΛάρεν. Η μοναδική νίκη της χρονιάς έρχεται στο γκραν πρι των Ηνωμένων Πολιτειών, που ´σημαδεύτηκε´ από την αποχώρηση των μονοθεσίων που χρησιμοποιούσαν ελαστικά Michelin. Κατακτά την τρίτη θέση στην βαθμολογία των οδηγών και βοηθάει τη Φεράρι να καταταγεί στην ίδια θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
2006: Διεκδικεί τον τίτλο έως τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, έχοντας ήδη ανακοινώσει την επικείμενη αποχώρησή του από την ενεργό δράση, ωστόσο χάνει την ´πρωτιά´ στους οδηγούς από τον Φερνάντο Αλόνσο.
2009: Τα προβλήματα στον αυχένα τον υποχρεώνουν να βάλει τέλος στα σχέδια για την αντικατάσταση του τραυματία Φελίπε Μάσα στη Φεράρι. Στη συνέχεια, ωστόσο, ανακοινώνει την επιστροφή του στη Φόρμουλα 1 με την ομάδα της Μερτσέντες για το 2010.
2010: Η επιστροφή του στην ενεργό δράση αποδεικνύεται πιο δύσκολη από το αναμενόμενο. Καταβάλλει έντονη προσπάθεια για να προσαρμοστεί στα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου του 2010. Αρχικά δεν μπορεί να συναγωστεί τον ´ομόσταυλό´ του, Νίκο Ρόσμπεργκ, στα δοκιμαστικά και οι θέσεις που παίρνει στην εκκίνηση των γκραν πρι έχουν αντίκτυπο στα αποτελέσματά του. Βελτιώνεται σταδιακά, αλλά η ένατη θέση στη βαθμολογία των οδηγών κρίνεται απογοητευτική.
2011: Η Μερτσέντες δεν καταφέρνει να βελτιώσει τη θέση της ως η τέταρτη δύναμη στη Φόρμουλα 1, μένοντας αρκετά μακριά από τις προπορευόμενες Red Bull, ΜακΛάρεν και Φεράρι. Στις καλύτερες στιγμές της ομάδας στη σεζόν συγκαταλέγονται η τέταρτη θέση του Σουμάχερ στον Καναδά.
2012: Mε δύο αγώνες να υπολείπονται για να ολοκληρωθεί και η φετινή σεχζόν, ο Σουμάχερ είναι στην 15η θέση της βαθμολογίας με 43 βαθμούς.