18.3 C
Chania
Δευτέρα, 10 Μαρτίου, 2025

Στα πεταχτά

Φίλες και φίλοι, καλημέρα!
ΞΥΛΑ ΚΙ ΕΙΝΤΑ ΞΥΛΑ κατσοπρινομουρνιδόξυλα! Καλά αυτό είναι εύκολο. Πάμε για τ? άλλο: Το ποτήρι στο καλάθι, το καλάθι στο σκαρβέλι, το σκαρβέλι στο σωμάρι, το σωμάρι στο στρασούλι, το στρασούλι στο γαϊδούρι, το γαϊδούρι στο λιβάδι, το λιβάδι στο ποτάμι, ποτηροκαλαθοσκαρβελοσώμαρο στρασουλογαϊδουρολιβαδοπόταμο!

ΜΕ ΚΑΘΑΡΟΓΛΩΣΣΙΔΙΑ έτσι για να κάνουμε… προπόνηση στη γλώσσα μας, άρχισα τη στήλη σήμερα. Τα βρήκα στην εφ. των Αρμενιανών ´Ελευθερόπολις´ στη στήλη του Χαράλαμπου Ελευθεροπολίτη (γεια σου, Μπάμπη Μπουρνάζο, με τα ωραία σου!) ´Η ροδαρά μας´ κι είναι απ? τη συλλογή της Ευαγγελίας Κ. Φραγκάκι ´Συμβολή στα Λαογραφικά της Κρήτης´.

ΓΙΑΤΙ OXI; Ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει και ´στα πεταχτά´ όλα μπορούν να χωρέσουν.  Για να μην πω το άλλο που λέει για τον τσικαλά που κολλά τ? αφτί όπου θέλει κι όπου τον βολεύει.

ΝΑ ΤΟ ΡΙΧΝΟΥΜΕ πότες – πότες όξω. Να κάνουμε όξω νου. Είχανε δίκιο και σ? αυτό οι παλιοί μας. ´Το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη´, για να θυμηθώ τη φράση του λόγιου ιερομόναχου Καισάριου Δαπόντε. Ας πάμε, όμως, παρακάτω.

ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ πολιτικοί έχουνε βρει τον τρόπο/ να ξεζουμίζουνε φτωχούς να σώσουνε τον τόπο. Απ? τον Εννιαχωριανό (Γιάννη Μαλαξιανάκη) η μαντινάδα. Προσπαθούν να κάμουν μια πετυχεμένη εγχείρηση κι ας πεθάνει ο ασθενής, Γιάννη!

ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ μπλακάουτ στην Αθήνα ο λόγος. Αυτό όμως είναι το λιγότερο κακό. Εδώ έχουμε να κάνουμε με κοινωνικό μπλακάουτ που δεν παλεύεται με τίποτα.

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ τη βία απ? όπου κι αν προέρχεται. Την κάθε μορφή βίας. Τη σωματική βία, τη λεκτική βία, την ψυχολογική βία, την ατομική βία, την οικογενειακή βία, την ομαδική βία, την κρατική βία, την όποια πιθανή ή απίθανη βία τέλος πάντων. Από διακηρύξεις άλλο τίποτα.

ΜΟΝΟ Η… κουτσή Μαρία δεν θα κληθεί ως μάρτυρας απ? τα μέλη της Προανακριτικής Επιτροπής για τη λίστα Λαγκάρντ. Το ένα σενάριο είναι αυτό. Το άλλο είναι να κληθεί ακόμα και η… κουτσή Μαρία. Το θέμα είναι ποιος θα κερδίσει τις εντυπώσεις.

´ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΝ αυτόν ουδέποτε θα εννοήσης, διατί υπάρχουν τόσα πράγματα απαίσια, περιβαλλόμενα με το αισιώτερον κάλυμμα. Και ακόμη δεν θα εννοήσης, διατί ο ήλιος αντανακλάται και εις τον βόρβορον· ούτε διατί ο βόρβορος αποξηρανόμενος ανέρχεται ως κονιορτός μέχρι του αιθέρος´. Από τη ´Χρυσή Διαθήκη´ του Πολύβιου Δημητρακόπουλου.

ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ θα νικήσει αύριο η ομάδα μας τον ΟΦΗ στο Ολυμπιακό Στάδιο είναι ο φ(θ)ανατικός ΑΕΚτζής γείτονάς μου. Καιρός είναι ν? αρχίσει να σκάει το χαμόγελο στο χειλάκι μας, μου είπε. Για να δούμε τι θα δούμε, Μήτσο!

´ΚΑΤΑ ΤΟΝ 5ο αιώνα π.Χ. ανάμεσα στον Νέστο και τον Αχελώο υπήρχαν πολλά λιοντάρια και αγριοβούβαλοι. Οταν, λοιπόν, ο Ξέρξης κατέβαινε με τον στρατό του και βρισκόταν στην περιοχή του Αξιού, λιοντάρια επιτέθηκαν στις καμήλες που κουβαλούσαν τα τρόφιμα για τους στρατιώτες. Το περίεργο ήταν ότι δε ρίχνονταν σε άλλα ζώα ούτε σε ανθρώπους, αλλά αποκλειστικά στις καμήλες, τις οποίες ποτέ δεν είχαν ξαναδεί στο παρελθόν´. (Από το βιβλίο ´Η άλλη όψη της ιστορίας´, εκδ. ´Σαββάλας´).

´Χάνει τ? αηδόνι την ανάσα του/ σώνεται η ψυχούλα του/ να τραγουδάει/ όλο να τραγουδάει/ να ξεπεράσει/ να νικήσει τον ζουρνά/ που κλαίει ασίγαστος το πανηγύρι του/ και θριαμβεύει./ Δένει τραγούδια νέα η αγάπη/ και θέλουν όλη την ανάσα σου/ για να σε πουν./ Αλλ? έτσι/ μόνον έτσι σώζεται η ψυχούλα σου/ και θριαμβεύει./ Αγρια η αγάπη./ Αυτό ορίζει η αρχή της./ Και τέλος στην πυρά της δεν υπάρχει./ Από τα δύο κανένα./ Συμβαίνει. Απλώς συμβαίνει η αγάπη./ Οπως συμβαίνει η θάλασσα´.

Το ποίημα ´Συμβάντα´ του Παντελή Μπουκάλα.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ ΚΙ ΑΓΑΠΩ ΣΑΣ!
(petaxta.blogspot.com)


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα