Σάββατο, 11 Ιανουαρίου, 2025

Χαριστική βολή ο φόρος πολυτελείας

» Σε απόγνωση και οι Χανιώτες επιχειρηματίες του κλάδου
Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1929 κυβικών εκατοστών, έδωσε τη χαριστική βολή στην πολύπαθη αγορά αυτοκινήτου, προκαλώντας σωρεία νέων λουκέτων και κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας σε ένα κλάδο που μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν από τους δυναμικότερους της ελληνικής οικονομίας.
Τα τελευταία πέντε χρόνια, ο συνδυασμός της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των πολιτών και της κατακόρυφης αύξησης φόρων και τελών στα αυτοκίνητα, έχει ως αποτέλεσμα την ´πάγωμα´ των πωλήσεων αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, με συνέπεια να έχουν χαθεί περισσότερες από 90.000 θέσεις εργασίας και από τις 6500 χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνταν στον χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, αυτή την στιγμή λειτουργούν μόνο 4500! Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τα τέσσερα τελευταία χρόνια τις πινακίδες κυκλοφορίας επειδή αδυνατούν να πληρώσουν τα τέλη, έχει ξεπεράσει τις 600.000(!) και όπως προβλέπεται, τόσο εντός του 2013 όσο και προς τα τέλη, ο αριθμός αυτός υπολογίζεται ότι θα ξεπεπράσει το ένα εκκατομύριο!
Επίσης, από την υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων, όχι μόνο δεν αυξήθηκαν τα έσοδα, αντίθετα χάθηκαν για το 2013 περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ, μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας, λόγω της ακινησίας των αυτοκινήτων. Οσον αφορά στον φόρο πολυτελείας που ήδη επιβάλλεται δεν απέφερε και αυτός το αναμενόμενο δημοσιονομικό αποτελέσματα αποδίδοντας μόλις 2,2 εκατ. ευρώ από 70 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογισθεί. Το μόνο που κρατά όρθια την αγορά αυτοκινήτου και που κάνει τις επιχειρήσεις έστω και με μεγάλη δυσκολία να παραμένουν ανοικτές, είναι η αγορά του μεταχειρεισμένου και δη των αυτοκινήτων μικρού κυβισμού. Επισκεφθήκαμε λοιπόν γνωστούς επιχειρηματίες στον χώρο του αυτοκινήτου, για να μάθουμε την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά στον νομό μας.

Μιχάλης Φαραντάκης:
«Δεν άλλαξε τίποτα προς το καλύτερο το ’13 ενώ δεν υπάρχουν και ενδείξεις ότι κάτι θα αλλάξει. Σε κάποια σημεία μάλιστα χειροτέρεψαν τα πράγματα -όσο αφορά τον φόρο πολυτελείας- και αν θέλετε, και με την απόσυρση που ακόμα δεν έχει αποφασίσει η κυβέρνηση αν θα την συνεχίσει και με ποιους όρους. Η μείωση των πωλήσεων από το ’09 μέχρι και το κλείσιμο του ’12, στα καινούργια, η πτώση συνολικά έχει αγγίξει το 92%». Για την αγορά του μεταχειρισμένου, καθώς και για τη χρηματοδότηση ο κ. Φρανατάκης δήλωσε ότι «στα μεταχειρισμένα υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον αλλά για αυτοκίνητα μέχρι 1300κ.εκ.. Οι τράπεζες ως γνωστό δεν χρηματοδοτούν πλέον για αγορά αυτοκινήτου, γιατί το αυτοκίνητο για αυτές είναι υπό τραπεζικό… ´διωγμό´. Υπάρχουν όμως κάποιες εταιρείες στις αντιπροσωπίες που κάνουν κάποιες χρηματοδοτήσεις, βοηθώντας έτσι τον υποψήφιο αγοραστή να αποκτήσει καινούργιο αυτοκίνητο με ευνοϊκούς όρους και χαμηλό επιτόκιο». Τον ρωτάμε: βενζίνη ή πετρέλαιο; Ο κ. Φαραντάκης απάντησε «αν ο υπόψηφιος αγοραστής κάνει περίπου 10.000 χλμ. το χρόνο, τότε δεν χρειάζεται να αγοράσει πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο».

Γιώργος Φραντζεσκάκης: «Τόσο στο καινούργιο όσο και στο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το ενδιαφέρον του κόσμου έχει στραφεί στα μικρά κυβικά, από 1000 μέχρι 1400κ.εκ. όπου εκεί υπάρχει κάποια ζήτηση. Οι πωλήσεις καινούργιων κινούνται σε πολύ αργούς ρυθμούς ενώ στο μεταχειρισμένο η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη και πιο ´ζωντανή´». Σχετικά με το δίλημμα ´βενζίνη ή πετρέλαιο´ ο κ. Φραντζεσκάκης αναφέρει: «το μόνο καλό που έχει ένα αυτοκίνητο που κινείται με πετρέλαιο είναι η οικονομία καυσίμου. Από εκεί και πέρα ο βενζινοκινητήρας υπερέχει σημαντικά σε όλα τα υπόλοιπα, που αφορούν τη συντήρηση και τα σέρβις του αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια πολλές εταιρείες έχουν στραφεί στην κατασκευή μικρού κυβισμού κινητήρων βενζίνης (1000κ.εκ.), με πολύ καλές επιδόσεις, οικονομικά στη κατανάλωση, ρύπους κάτω από 90 χωρίς τέλη κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα ο υποψήφιος αγοραστής αν δεν κάνει πάνω από 15.000χλμ. τον χρόνο, να μη χρειάζεται καθόλου πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο».  

Κώστας Στουπάκης:
«Η αγορά στο καινούργιο αυτοκίνητο έχει παγώσει εδώ και δύο χρόνια, με αποτέλεσμα αυτοί που ενδιαφέρονται να είναι ελάχιστοι. Οσοι πλέον αγοράζουν στρέφονται σε αυτοκίνητα μικρού κυβισμού, οικονομικά σε κατανάλωση και με λίγα τέλη κυκλοφορίας. Υπάρχει και μια κατηγορία αγοραστών που προτιμούν τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου, μέχρι τα 1600κ.εκ.». Ετσι η αγορά έχει διαμορφωθεί ως εξής: αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες 1000 μέχρι 1300κ.εκ. και πετρελαίου έως 1600κ.εκ.». Ο κ. Στουπάκης απάντησε σχετικά με τη μη χρηματοδότηση των τραπεζών για αγορά αυτοκινήτου λέγοντας ότι «είναι πολύ δύσκολο να πάρουμε χρηματοδότηση για πελάτη, ακόμα και να διαθέτει καλό εκκαθαριστικό, δεν χρωστάει, είναι δημόσιος υπάληλος ή στρατιωτικός ή ακόμα και αν υπάρχει εγγυητής. Ετσι 2 στους 10 πετυχαίνουν να πάρουν από την τράπεζα τη χρηματοδότηση, αφού πρώτα δώσουν ένα σεβαστό ποσό προκαταβολής και δείξουν και ένα πολύ… καλό εκκαθαριστικό».

Βαγγέλης Κακούρης:
«Ο πρώτος μήνας του χρόνου δεν μπορώ να πω ότι έχει ξεκινήσει ιδανικά στον χώρο του μεταχειρισμένου. Η αλήθεια όμως είναι, ότι πάντα οι δύο πρώτοι μήνες κάθε νέου χρόνου κινούνται σε όλη την αγορά σε χαμηλά επίπεδα. Ευελπιστούμε στη συνέχεια να κινηθούμε στα περσινά επίπεδα και ας ελπίσουμε όχι πιο κάτω. Τα μικρού κυβισμού αυτοκίνητα, είναι αυτά που εδώ και τέσσερα χρόνια μονοπολούν την αγορά ενώ αυτά είναι και η αιτία που κρατούν ακόμα κάποιες επιχειρήσεις σε λειτουργία». Σχολιάζοντας την επαναφορά του φόρου πολυτελείας στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα ο κ. Κακούρης τόνισε χαρακτηριστικά ότι «η επαναφορά του φόρου ήταν η ´ταφόπετρα´ για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού στην χώρα μας. Υπήρχε ένα πρόβλημα με τα μεγάλα κυβικά, όμως υπήρχαν κάποιοι αγοραστές και γίνονταν κάποιες μικρές πωλήσεις. Με την επαναφορά όμως από φέτος του μέτρου, τα μεγάλα κυβικά ´πέθαναν´ οριστικά».
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση των τραπεζών ο ίδιος αναφέρει «χρηματοδότηση παίρνουν αυτοί που δεν έχουν ανάγκη από χρηματοδότηση».  


Αντώνης Ακουμιανάκης
«Το ενδιαφέρον έχει στραφεί στα μικρά αυτοκίνητα μέχρι 1400κ.εκ. και τα οικονομικά σε τιμή. Οι περισσότεροι που ενδιαφέρονται να αγοράσουν διαθέτουν μέχρι 5.000 ευρώ. Οι περισσότερες αγορές γίνονται με μετρητά, όχι πως δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε και με δόσεις, αλλά δυστυχώς οι τράπεζες έχουν κόψει πλέον τη χρηματοδότηση. Σε γενικές γραμμές, παρά την κρίση, υπάρχει ενδιαφέρον του κόσμου για αγορά αυτοκινήτου. Ετσι όλοι που δραστηριοποιούμαστε  στο χώρο του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, βλέπουμε κάτι να γίνεται».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα