Οταν παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης το 1965, με μπροστινή κίνηση και πέντε πόρτες, δημιούργησε τόσες συζητήσεις και δέχτηκε τόσες επικρίσεις, που όλοι αμφέβαλαν για το μέλλον του.
Ο χρόνος, όμως, δικαίωσε απόλυτα τους Γάλλους σχεδιαστές, ενώ δεκαπέντε χρόνια μετά, τα περισσότερα μεσαία οικογενειακά ακολούθησαν τον ίδιο ακριβώς δρόμο. Το 1965 ανάμεσα στους άκαμπτους άξονες και στις τεράστιες διαστάσεις που τότε κυριαρχούσαν, το Renault 16 ήταν ένα θαύμα οικονομίας χώρου και οδικής συμπεριφοράς. Ο κινητήρας μαζί με τη μετάδοση βρισκόταν εμπρός. Το τετρακύλινδρο υδρόψυκτο σύνολο ζούσε πίσω από τον νοητό άξονα των τροχών με το κιβώτιο ταχυτήτων μπροστά του. Στην αρχή είχε 1.470 κ.εκ. και με συμπίεση 8,5:1 απέδιδε 58,5 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. Οι ίπποι δεν ήταν αρκετοί για τα 980 κιλά της καρότσας και οι επιδόσεις δεν ήταν το ισχυρό σημείο του αυτοκινήτου. Ο εκκεντροφόρος βρισκόταν χαμηλά και για την τροφοδοσία υπήρχε ένα καρμπιρατέρ 35άρι της Σόλεξ. Ο λεβιές ταχυτήτων ήταν αρχικά στο χέρι, αποκτώντας μεγαλύτερη ακρίβεια. Τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου βρίσκονταν στην ανάρτηση, που ήταν ανεξάρτητη σ’ όλους τους τροχούς (πρωτοπορία το 1965). Εμπρός υπήρχαν διπλά ψαλίδια με αμορτισέρ και ρυθμιζόμενη ράβδος στρέψης. Πίσω υπήρχαν ημιστερούντες βραχίονες και ξανά ράβδοι στρέψης. Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και οι μαλακές αναρτήσεις πρόσφεραν πρωτοφανή άνεση στους επιβάτες. Τα φρένα ήταν δισκόφρενα εμπρός και ταμπούρα πίσω, προσφέροντας αρκετά ικανοποιητικές επιβραδύνσεις. Η οδική του συμπεριφορά μπορούσε θαυμάσια να σταθεί στη σημερινή εποχή. Το αμάξωμα αν και έπαιρνε μεγάλες κλίσεις στις στροφές ακολουθούσε πιστά τις οδηγίες του οδηγού. Οταν όμως πιεζόταν στο όριό του η υποστροφή έκανε αισθητή την παρουσία της, ενώ όταν ο οδηγός άφηνε το πόδι του από το γκάζι μετατρέπονταν σε υπερστροφή. Κάνενα όμως από τα δύο αυτά στοιχεία δεν παρουσιαζόταν έντονα και το αυτοκίνητο ήταν ασφαλές για τον σκοπό που είχε κατασκευαστεί. Δηλαδή την άνετη μεταφορά μιας οικογένειας. Επίσης ακόμα και σήμερα, αν τύχει και το δει κάποιος -κάποιο από τα λίγα που διασώζονται- θα του κάνει μεγάλη εντύπωση η εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου. Ενώ το Renault 16 δεν ήταν μεγάλο εξωτερικά, εσωτερικά καταφέρνει να εξασφαλίζει χώρους για πέντε άτομα, ενώ η μεγάλη πίσω πόρτα αποκαλύπτει έναν μεγάλο χώρο αποσκευών. Εσωτερικά ο εξοπλισμός βρισκόταν πάντα σε καλά επίπεδα και η ποιότητα κατασκευής ήταν από τις καλύτερες το 1965. Και το πόσο καλή ήταν η κατασκευή και η σχεδίαση το δείχνει το γεγονός ότι μέχρι το 1980 -που σταμάτησε η παραγωγή του- η εξωτερική εμφάνιση, οι αναρτήσεις και τα φρένα έμειναν αναλλοίωτα. Στον κινητήρα όμως έγιναν αρκετές βελτιώσεις και αλλαγές, ώστε να μπορέσει να ακολουθήσει τον συναγωνισμό. Το 1968 απόκτησε 1.565 κ.εκ. στην έκδοση TS, που ανέβασαν την ισχύ στους 83 ίππους. Η τελική ταχύτητα ξεπερνούσε τα 160 χλμ./ώρα και η κατανάλωση παρέμεινε σε λογικά, επίπεδα (9 έως 13 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα). Να σημειωθεί ότι η απλή έκδοση έφτανε με τα βίας τα 140 χλμ./ώρα με την κατανάλωση να βρίσκεται στα 8,5 έως 11,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Εσωτερικά η έκδοση TS ήταν πλουσιότερη με στρογγυλά όργανα και με παραγγελία προσφερόταν και στροφόμετρο. Τα καθίσματα ήταν ανακλινόμενα και το πίσω κάθισμα έπεφτε πολλαπλασιάζοντας τον χώρο φόρτωσης. Λίγο αργότερα το απλό μοντέλο εμφανίστηκε και αυτό με 1.565 κ.εκ. και 64.5 ίππους που αύξησαν την τελική του ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα. Τέλος το 1973 εμφανίστηκε η τελευταία και πιό γρήγορη έκδοση του 16:Η ´ΤΧ´ με 93 ίππους, πέντε ταχύτητες και 175 χλμ./ώρα, που παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το τέλος της καριέρας του R 16, που ήρθε έναν χρόνο μετά την παρουσίαση του R 20, το οποίο φορούσε τους ίδιους κινητήρες με το R 16. Το R 16 δεν γνώρισε ποτέ ιδιαίτερη επιτυχία στη χώρα μας, επειδή δεν άρεσε οπτικά. Ετσι ποτέ δεν είχε αξιόλογες τιμές μεταπώλησης. Το Renault 16 ήταν πρωτοποριακό, ανοίγοντας νέους δρόμους στην εμφάνιση των οικογενειακών αυτοκινήτων…
Ράλι Ακρόπολις 2013: Λιγότερα χιλιόμετρα και νυχτερινή ε.δ.
Δόθηκαν στη δημοσιότητα οι πρώτες πληροφορίες για το 59ο Ράλι Ακρόπολις που για τη φετινή χρονιά θα είναι ο 6ος γύρος του πρωταθλήματος. Ο εθνικός μας αγώνας θα διεξαχθεί τη φετινή χρονιά το διάστημα 31 Μαΐου – 2 Ιουνίου και τα συνολικά χιλιόμετρα του αγώνα θα είναι πιο λίγα σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ ο αγώνας θα είναι μικρότερος κατά μια ημέρα. Η πόλη του Λουτρακίου θα είναι αυτή που θα φιλοξενήσει και τη φετινή χρονιά τον αγώνα, οι αναγνωρίσεις των πληρωμάτων θα γίνουν την Τετάρτη 29 και Πέμπτη 30 Μαΐου, ενώ την Παρασκευή 31 Μαΐου θα διεξαχθεί η κατατακτήρια ε.δ., αλλά και η εκκίνηση του αγώνα το απόγευμα της ίδιας ημέρας (5 μ.μ.) στο Ζάππειο. Η πρώτη ημέρα του αγώνα θα κλείσει με τη διεξαγωγή της πρώτης ε.δ. μήκους 47 χλμ. καθώς και μιας νυχτερινής ε.δ. μήκους 26 χλμ. Το Σάββατο οι ε.δ. παραμένουν ίδιες με εκείνες του 2012, ενώ την Κυριακή οι ε.δ. θα διεξαχθούν σε περιοχές που δεν θα απέχουν από το service park πιο μακριά από 40 χλμ.