ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙ-ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ – ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΠΑ ΒΕΝΕΔΙΚΤΟΥ
Διεργασίες και ζυμώσεις πολλών σκοπιμοτήτων για εκλογή ΜΑΥΡΟΥ ΠΑΠΑ, όπως έγινε με τη -για πρώτη φορά εκλογή και επανεκλογή μαύρου προέδρου των Η.Π.Α., του Ομπάμα.
Ομως η ιταλική ακροδεξιά άρχισε επιθετική πολιτική θρησκευτική αναστάτωση για να αποφευχθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο ή και από καιρού προετοιμαζόμενου;
Αλλωστε, ο Χριστός δεν απέκλεισε τους έγχρωμους ή μαύρους πιστούς από την οικουμενική χριστιανική εκκλησία του Φωτός, της αγάπης, της ειρήνης, της αυτοθυσίας και δικής του Αναστάσεως, την επίτευξη καθημερινής ανάστασης στους ποιμένες του και στους πιστούς σε ολόκληρο τον κόσμο…
Ιδιαίτερα, τώρα, η χριστιανική εκκλησία όλων των δογμάτων και των ομολογιών είναι ανάγκη να αναγεννηθεί και να σηκώσει τον σταυρό του Χριστού για σώσιμο και ανάσταση του παραπαίοντος και καταρρέοντος κόσμου!
Ιδιαίτερα η Καθολική Εκκλησία βαρύνεται με μέγιστες ευθύνες τόσο για το σχίσμα όσο και για κοσμική εξουσιαστική και υλιστική πολιτική της.
Με την ανακοίνωση παραίτησή του ο γερμανικής καταγωγής σημερινός Πάπας Ρώμης Βενέδικτος ΙΖ, ξάφνιασε τους καθολικούς αρχιερείς, ιερείς και τους πιστούς και τις πιστές της καθολικής εκκλησίας στην Ιταλία, στην Ευρωπη και σ’ ολόκληρο τον κόσμο.
Χρόνια καρδινάλιος και ηγέτης της καθολικής – παπικής εκκλησίας της Γερμανίας αναδείχθηκε τα τελευταία χρόνια Πάπας Ρώμης με το εκκλησιαστικό όνομα Βενέδικτος ΙΣΤ’ ενώ το χριστιανικό βαφτιστικό όνομά του ήταν Ιωσήφ (Joseph) και το πατρικό του επίθετο Ράτσιγγερ.
ΤΟ ΚΑΤΟΠΤΡΟ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Είχε βαθιά θεολογική μόρφωση και είχε διατελέσει καθολικός δογματικής θεολογίας στα Πανεπιστήμια Μύνστερ, Βόννης και Τυβίγγης.
Εχει γράψει αξιόλογες μελέτες, όπως ´αποκάλυψη και παράδοση´ μαζί με τον άλλο μεγάλο θεολόγο κ. Ράνερ καθώς έγραψε και το σημαντικό έργο ´η χριστιανική αδελφοσύνη´ κ.ά. Επίσης το 1970 εξέδωσε πέντε ραδιοφωνικές ομιλίες του με τίτλο ´Πίστις και Μέλλον´ με τίτλο της τετάρτης από αυτές τις ομιλίες ´Το μέλλον του ανθρώπου στο κάτοπτρο της ελπίδας του ανθρώπου´. Σ’ αυτή την ομιλία του διαγράφει τις χριστιανικές προοπτικές για μια θεώρηση του μέλλοντος στον σημερινό κόσμο.
Περίληψη αυτής της ομιλίας δημοσιεύθηκε στο σημαντικό βιβλίο του πατρός Ηλία Μαστρογιαννόπουλου που έχει τίτλο: ´Η αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου´ και με υπότιτλο: ´υπεύθυνες μαρτυρίες πάνω στην κρίση του πολιτισμού´.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΕ ΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΕΣΧΑΤΗ ΑΠΕΙΛΗ
Σ’ αυτό τον σημαντικό τόμο που κυκλοφόρησε την τελευταία 20ετία του 20ου αιώνα διατυπώσανε τις απόψεις των για την κρίση του πολιτισμού μεγάλα ονόματα ´προδρόμων´ όπως (αναφέρουμε ενδεικτικά, μερικά ονόματα):
• ο φιλόσοφος Γιάσπερς για την πυρηνική απειλή, ο Μπερντιαγέ (πριν από τις υπερβολές του Φουκουγιάμα) με θέμα το τέλος της Ιστορίας, ο μεγάλος Ρώσος στοχαστής Ευδοκίμοφ με κείμενό του ´Η σιωπή του Θεού´ ο επίσης, διάσημος καθολικός μοναχός και παλαιοντολόγος Τεγιάρ ντε Σαρντέν με θέμα: Η θρησκεία του αύριο, ο διάσημος Αγγλος ιστορικός Τόινμπι με θέμα ο πολιτισμός σε κρίση και ο Γερμανός μεγάλος κοινωνιολόγος και φιλόσοφος Χορ Χάιμς με θέμα: Απειλές ελευθερίας.
Η ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ
Από τους σύγχρονους φυσικούς – βιολόγους αναφέρουμε τη γνώμη του μεγάλου φυσικού Χάιζενμπεργκ με κείμενό του για την ευθύνη των επιστημόνων. Επίσης από τον χώρο δημοσιολόγων – κοινωνιολόγων και λογοτεχνών αναφέρουμε -πάλι ενδεικτικά- άρθρα όπως του μεγάλου κοινωνιολόγου Ζακ Ελλύλ με το κείμενό του οι νέοι δαιμονισμένοι, τον Ιονέσκο με κείμενο που έχει τίτλο ´Κρίση και κατάκριση της εποχής μας´ κ.ά.
Τέλος από τον τομέα Φιλόσοφοι – Θεολόγοι αναφέρω τα κείμενα του Στανιλοάε ´το δράμα του ευρωπαϊκού πολιτισμού´, του Κλέμαν ´τα στάδια του αθεϊσμού´, Λυμπάκ ´η σύγχρονη κρίση´, Ράνερ ´στο κατώφλι μιας νέας εποχής´ και Ράτσιγγερ ´το μέλλον και η ελπίδα´.
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΦΟΒΟ
Σ’ αυτό το κείμενό του ο Καρδινάλιος, τότε της γερμανικής καθολικής εκκλησίας επισημαίνει όλα τα κρίσιμα προβλήματα του αδιέξοδου πολιτισμού της πολιτείας του ανθρώπου, χωρίς σ’ αυτή να υπάρχει θεός, με υλική, τεχνική και εξουσιαστική κυριαρχία.
Με αποκλειστική πίστη στην πρόοδο των ανθρώπινων κατακτήσεων και δυνατοτήτων που ευκολότερα οδηγούν στην κατάκτηση της σελήνης.
Ομως δεν του δίνουν τις δυνατότητες να εμποδίσουν την τόσο οδυνηρή πραγματικότητα ώστε εκατομμύρια άνθρωποι να πεθαίνουν από την πείνα κάθε χρόνο. Με ανικανότητα, ιδιαίτερα τώρα, να στέκεται η κοινωνία, ο άνθρωπος στην οικουμένη ως ευπρεπής ύπαρξη. Με τέρμα του πολέμου και με αναχαίτιση των πολλών καθημερινών εγκλημάτων με αποτέλεσμα η πολιτεία των ανθρώπων να αρχίζει να προκαλεί φόβο: έναν φόβο που μπορεί να γινει ο τάφος της ανθρωπότητας. Ομως ο άνθρωπος είναι η ΕΛΠΙΔΑ του ανθρώπου, αλλά είναι συγχρόνως και η κόλασή του με συνεχή απειλή για τον άνθρωπο…
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
Αλλά το κατ’ εικόνα Θεού που είναι η ουσία του ανθρώπου οδηγεί τους ανθρώπους και τους προτρέπει να μετέχουν στο κτίσιμο του κόσμου και να μην παραμελούν το ΕΥ ΖΗΝ των αδελφών τους με τον εν Χριστώ άνθρωπο να γίνει η πραγματική ελπίδα του ανθρώπου… με δημιουργία της μελλοντικής πολιτείας που θα είναι τόσο πιο ανθρώπινη όσο θα είναι ολόκληρη πόλη του Θεού…
Αυτές τις βαθιά χριστιανικές αξίες του ο καθηγητής της χριστιανικής (βασικά, της καθολικής δογματικής θεολογίας) αγωνίστηκε να τις υποστηρίξει, τόσο ως πανεπιστημιακός δάσκαλος όσο και ως ο πιο αξιόλογος καρδινάλιος του καθολικισμού στη Γερμανία.
Για να φθάσει γι’ αυτόν και για τη γερμανική καθολική εκκλησία να προωθήσουν και να εκλέξουν έναν καρδινάλιο υψηλού εκκλησιαστικού και κοινωνικοπολιτικού, αλλά και ακαδημαϊκού κύρους, να εκλεγεί πάπας το 2005, τότε, που αναπτυσσότανε το σχέδιο για τη γερμανική Ευρώπη ακόμα και στον εκκλησιαστικό τομέα.
ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σ’ ΕΝΑΝ ΑΝΑΤΑΡΑΓΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Πάπας Βενέδικτος ο ΙΣΤ ακολούθησε μια πολιτική ενίσχυση του διαχριστιανικού διαλόγου με κορυφαίας σημασίας την επίσκεψη στην Κωνσταντινούπολη, όπως ζήτησε διαχρονική συγχώρηση από Θεό και αδελφούς χριστιανούς για ΣΧΙΣΜΑ και άλλα. Ομως, γενικότερα στον διαθρησκευτικό διάλογο δεν πέτυχε. Μάλιστα, στο κρίσιμο σημείο των σχέσεων καθολικής εκκλησίας με Ισλάμ δημιούργησε προβλήματα με διακινδύνευση αυτά να γίνουν εκρηκτικά.
Ακόμα όμως και με μεγάλα κοινωνικά προβλήματα (όπως χάπι, προφυλακτικά και αμβλώσεις).
Εμεινε αμετακίνητος από τις παλιές συντηρητικές θέσεις, ενώ όλα έχουν αλλάξει και κυρίως με απόλυτη εμμονή σε αυτές τις θέσεις, αυξήθηκαν οι θάνατοι από το AIDS κυρίως στην Αφρική και αυξήθηκε η πληθυσμιακή – οικολογική επιβάρυνση του πλανήτη. Για τις πολλές αναχρονιστικές πολιτικές κατηγορήθηκε σφοδρά. Οπως κατηγορήθηκε (και παράλληλα συγκλονίστηκε) τόσο από τα σκάνδαλα ομοφυλοφιλίας, αλλά και βιασμών παιδιών από αμέτρητους κληρικούς της Καθολικής Εκκλησίας (ανώτατοι, ανώτεροι, κατώτεροι και μοναχοί και μοναχές) τόσο στην παλιά Ευρώπη, αλλά και στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο που αριθμεί 1 δισ, καθολικούς στον πλανήτη που ´προσκυνούν´ τον πάπα.
ΖΥΜΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΗ ΜΑΥΡΟΥ ΠΑΠΑ ΜΕ ΕΝΤΟΝΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Τώρα, μετά την επίσημη προαναγγελθείσα παραίτηση στις 28-2-2013 ετοιμάζεται ο σκληρός και ανελέητος αγώνας για την εκλογή του νέου πάπα, ο οποίος πιστεύεται πως θα έχει εκλεγεί πριν τις γιορτές του Πάσχα.
Εν τω μεταξύ, οι φήμες οργιάζουν ακόμα και για την εκλογή για πρώτη φορά στην ιστορία της καθολικής εκκλησίας μαύρου πάπα από την Αφρική ή και από αλλού. Οπως έγινε και με τον πρόεδρο των Η.Π.Α. Ομπάμα που πρώτος άνοιξε τον δρόμο για ανάδειξη στην κορυφή της πλανηταρχικής εξουσίας ή τώρα στην οικονομική καθολική εκκλησία…
Πάντως, στην Ιταλία έχουν αρχίσει μεγάλες αντιδράσεις από ακροδεξιούς εκκλησιαστικούς κύκλους για εκλογή μαύρου πάπα.