Σάββατο, 11 Ιανουαρίου, 2025

Σύγχρονοι… Iκαροι

Τους γνωστούς στίχους του τραγουδιού «όταν κοιτάς από ψηλά, μοιάζει η γη με ζωγραφία», θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους, όλοι όσοι ασχολούνται με ένα εντυπωσιακό άθλημα, που χρόνο με το χρόνο κερδίζει φανατικούς φίλους και στην πόλη μας. Μιλάμε για το Paramotor ή καλύτερα, αποδίδοντάς το στα ελληνικά, αλεξίπτωτο με κινητήρα ή μηχανοκίνητο αλεξίπτωτο.
Το μηχανοκίνητο αλεξίπτωτο (paramotor) έχει αρκετά κοινά με το ελεύθερο αλεξίπτωτο πλαγιάς ή ´παραπέντε´ (paragliding) αλλά διαφέρει στο ότι διαθέτει εκτός από αλεξίπτωτο και ένα κινητήρα που βρίσκεται κρεμασμένος στη πλάτη του πιλότου-χειριστή. Είναι απλό, αλλά όχι απλοϊκό, ενώ χρειάζεται μεγάλη υπευθυνότητα, γνώση, εκπαίδευση και πολλή κατάρτιση πάνω σε θέματα αεροπλοΐας. Οταν, όμως, όλα τα παραπάνω στοιχεία δέσουν αρμονικά μεταξύ τους, τότε ο πιλότος-χειριστής θα μπορέσει να απολαύσει μαγευτικές βόλτες σ? ένα κόσμο όμορφο, ήρεμο, μακριά  από τα προβλήματα της καθημερινότητας. Πρόκειται για το πιο οικονομικό, ατομικό αεροπλάνο που μπορεί να αποκτήσει κάποιος και το μόνο αεροπλάνο που μεταφέρεται και αποθηκεύεται εύκολα στο πίσω μέρος του… αυτοκίνητου σας.
Ο φακός των ´Χ.Ν.´ βρέθηκε στο αεροδρόμιο του Μάλεμε, εκεί όπου, κάτω από ένα ζεστό χειμωνιάτικο ήλιο, φίλοι του Paramotor, είχαν δώσει το ραντεβού τους για μια βόλτα, στον καταγάλανο ουρανό, με φόντο τα χιονισμένα Λευκά Όρη και την ήρεμη γαλαζοπράσινη θάλασσα. Ο Λευτέρης Μαρικάκης και ο Γιώργος Κισσανάκης θεωρούνται οι βετεράνοι του Paramotor στην πόλη μας με δεκάδες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους. Σήμερα τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση αλεξίπτωτου με κινητήρα, η παρέα έχει μεγαλώσει και αριθμεί επτά πιλότους, όλοι τους μέλη του συλλόγου ´Ερμής´, ένας σύλλογος που περιλαμβάνει και το γνωστό μας ´παραπέντε´, ενώ συνολικά ασχολούνται με τα δύο αυτά αθλήματα περίπου 30 μέλη.   

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τα μονοθέσια χρησιμοποιούν κινητήρες 100 μέχρι 175κ.εκ. με ιπποδύναμη τους 15-20 ίππους. Το βάρος τους είναι περίπου 25 κιλά. Τα πανιά που χρησιμοποιούν κυμαίνονται από 29 μέχρι 34 τ.μ. Τα διθέσια χρησιμοποιούν κινητήρες 300κ.εκ. με 40 ίππους ενώ το αλεξίπτωτο είναι 44τ.μ. Εκτός από τα όργανα ελέγχου, ο πιλότος πετάει πάντα με κράνος, ενώ μαζί του έχει και ένα εφεδρικό αλεξίπτωτο. Ενδεικτικές τιμές για ένα μονοθέσιο είναι τα 6.000 ευρώ ενώ το διθέσιο τα 10.000 ευρώ. Βέβαια στην αγορά για όποιον θέλει να ασχοληθεί, υπάρχουν και μεταχειρισμένα σε πολύ καλές τιμές.
Σημ: Για κάποιον που έχει την απορία, τι γίνεται όταν ο κινητήρας σβήσει ενώ πετάμε, να πούμε ότι ο κινητήρας του Paramotor ουσιαστικά χρησιμεύει στο να δίνει την ώθηση στο αλεξίπτωτο για να απογειωθούμε. Από εκεί και πέρα o έλεγχος της πορείας γίνεται από τους τους ειδικούς ιμάντες που κρατάει στα χέρια του ο πιλότος.
Ετσι και να σβήσει ο κινητήρας, το Paramotor συνεχίζει να πετά (ανεμοπορεί) και μπορεί να προσγειωθεί με ασφάλεια.

Γιώργος Κισσανάκης
«Τα διθέσια δίνουν τη δυνατότητα και σε ένα ακόμα άτομο εκτός από τον πιλότο, να απολαύσει μια διαφορετική βόλτα πέρα από τα συνηθισμένα. Ο χειρισμός του διθέσιου απαιτεί από τον πιλότο να έχει δίπλωμα εκπαιδευτή. Η ασφάλεια οφείλει να αποτελεί το κυρίαρχο μέλημα σε κάθε στάδιο της πτητικής εξέλιξής μας. Η εξέλιξη ενός πιλότου θα πρέπει να είναι προοδευτική, με μικρά σταθερά βήματα», μας λέει ο Γιώργος ο οποίος πάνω στο διθέσιο έχει τοποθετήσει κάποια όργανα για τον έλεγχο του κινητήρα, του ανέμου και τα ρεύματα. «Στο διθέσιο που χρησιμοποιώ και λόγω ύπαρξης χώρου έχω τοποθετήσει κάποια χρήσιμα όργανα όπως είναι το GPS, στροφόμετρο, πυρόμετρο, βάριο που μου δείχνει την άνοδο που έχω ανά δευτερόλεπτο ώστε να εκμεταλλεύομαι καλύτερα τα ανοδικά ή καθοδικά ρεύματα». «Το συναίσθημα που δίνει αυτό το άθλημα είναι κάτι το οποίο δεν μπορώ να περιγράψω με λόγια. Όταν κάποιος πετάξει με Paramotor σίγουρα θα θελήσει να το επαναλάβει, ενώ θα αρχίσει να σκέφτεται σοβαρά να αποκτήσει κάποιο. Πετάω 10 χρόνια, και συνεχίζω ακάθεκτος γιατί για μένα το Paramotor είναι πλέον τρόπος ζωής»…

Λευτέρης Μαρικάκης
«Το Paramotor παρουσιάστηκε πριν από είκοσι χρόνια, είναι σχετικά νέο σε σχέση με τον “συγγενή” του το αλεξίπτωτο πλαγιάς που εμφανίστηκε στις αρχές του ?80. Εν τούτοις έχει κερδίσει εκατοντάδες φανατικούς σε όλο τον κόσμο. Η ελευθερία του να πετάμε και τα ποικίλα συναισθήματα που μας πλημμυρίζουν, όταν βρισκόμαστε στον αέρα είναι στοιχεία τα οποία δεν μπορεί να τα βρεί κάποιος σε οποιοδήποτε γήϊνο(!) άθλημα. Ο Σύλλογός μας έχει πολύ καλή οργάνωση, τηρούμε πάντα όλους τους κανόνες ασφαλείας, ώστε η κάθε μας βόλτα να ολοκληρώνεται με απόλυτο έλεγχο» σημειώνει ο ίδιος.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα