Σάββατο, 11 Ιανουαρίου, 2025

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Υστερα από αναμονή περίπου τεσσάρων μηνών, οι ομάδες και οι οδηγοί της Φόρμουλα 1 επιστρέφουν στη δράση…
Η  “αυλαία” του νέου πρωταθλήματος ανοίγει την Κυριακή 17 Μαρτίου (08:00 ώρα Ελλάδας) στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης, με την ευχή όλων των φίλων του αθλήματος η διοργάνωση του 2013 να είναι το ίδιο συναρπαστική με αυτήν του 2012, η οποία έκρινε τον τίτλο των οδηγών στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, στη Βραζιλία (25/11) και αυτόν στους κατασκευαστές μια εβδομάδα νωρίτερα (18/11), στο Όστιν του Τέξας, με τη Red Bull να πανηγυρίζει αμφότερες τις “πρωτιές”. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σεζόν που αρχίζει σε λίγες ημέρες είναι η τελευταία, κατά την οποία τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1 θα “φορούν” κινητήρες 2,4 λίτρων σε διάταξη V8, καθώς από το 2014 θα χρησιμοποιούνται κινητήρες 1,6 λίτρου σε διάταξη V6 με υπερτροφοδοσία (turbo) και συστήματα ανάκτησης ενέργειας (ΚΕRS). Αυτή η αλλαγή, καθώς και η εφαρμογή κάποιων άλλων κανονισμών, συμπεριλαμβανομένων αυτών για την αεροδυναμική απόδοση, θα συμβάλουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων κατά 35%.

Ομάδες και οδηγοί…
Στον αγωνιστικό τομέα, οι ομάδες που θα μετάσχουν στη νέα σεζόν της Φόρμουλα 1 είναι μειωμένες κατά μια, καθώς από τις 12 που “έτρεξαν” πέρυσι δεν θα βρίσκεται φέτος στο γκριντ η HRT. Η ισπανική ομάδα αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα, δεν βρήκε έγκαιρα αγοραστή για να καταβάλει το κόστος συμμετοχής για το 2013 και αργότερα μπήκε σε διαδικασία ρευστοποίησης. Οσον αφορά στα πρόσωπα, στο φετινό πρωτάθλημα δεν θα αγωνιστεί ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Μίκαελ Σουμάχερ, καθώς ο Γερμανός ανακοίνωσε τον περασμένο Οκτώβριο την απόφασή του να αποχωρήσει -για δεύτερη (και… οριστική) φορά- από την ενεργό δράση. Επειδή ήταν αναποφάσιστος ως προς το μέλλον του, η Μερτσέντες είχε αρχίσει ήδη την αναζήτηση για τον αντικαταστάτη του, ο οποίος είναι ο Λιούις Χάμιλτον. Τη θέση του Βρετανού στη ΜακΛάρεν πήρε ο Μεξικανός Σέρχιο Πέρες, που “έτρεχε” πέρυσι με τη Ζάουμπερ, η οποία απέκτησε τον Νίκο Χούλκενμπεργκ, που αποχώρησε από τη Force India. Το κενό του Γερμανού στην τελευταία θα καλύψει ο συμπατριώτης του, Άντριαν Σούτιλ, ο οποίος επέστρεψε στην ομάδα μετά τον ένα χρόνο που έμεινε εκτός Φόρμουλα 1. Ο Γάλλος Σαρλ Πικ “μετακόμισε” από τη Marussia στην Caterham, ενώ ο Γερμανός Τίμο Γκλοκ, που είχε αρχικά υπογράψει στη Marussia έως το τέλος του 2014, “κόπηκε” λόγω «δύσκολων οικονομικών συνθηκών». Σε σχέση με το 2012, εκτός Φόρμουλα 1 έμειναν ο Ιάπωνας Καμούι Κομπαγιάσι (από τη Ζάουμπερ), ο Βραζιλιάνος Μπρούνο Σένα (Γουίλιαμς), ο Φινλανδός Χέικι Κοβαλάινεν και ο Ρώσος Βιτάλι Πετρόφ (αμφότεροι από την Caterham), καθώς και οι δύο οδηγοί της HRT, ο Ινδός Ναραΐν Καρθικέιαν και ο Ισπανός Πέδρο ντε λα Ρόσα, με τον τελευταίο να εντάσσεται στο τιμ των οδηγών δοκιμών της Φεράρι. Αντίθετα, πέντε “πιλότοι” θα κάνουν στη σεζόν που αρχίζει σε λίγες ημέρες το ντεμπούτο τους στη Φόρμουλα 1. Πρόκειται για τον Μεξικανό Εστέμπαν Γκουτιέρες (Ζάουμπερ), τον Φινλανδό Βαλτέρι Μπότας (Γουίλιαμς), τον Ολλανδό Γκίντο φαν ντερ Γκάρντε (Caterham), καθώς και τους δύο οδηγούς της Marussia: τον Βρετανό Μαξ Τσίλτον και τον Γάλλο Ζιλ Μπιανσί, ο οποίος αντικατέστησε τον Βραζιλιάνο “ρούκι”, Λουίζ Ράζια, που είχε επιλεγεί αρχικά ως “ομόσταυλος” του Τσίλτον, αλλά λύθηκε το συμβόλαιό του, καθώς οι χορηγοί του δεν ήταν συνεπείς στις οικονομικές υποχρεώσεις τους προς την ομάδα.

Ελαστικά
Φέτος θα χρησιμοποιηθούν τα καινούρια ελαστικά που κατασκεύασε η Pirelli για τη Φόρμουλα 1. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του διευθυντή μηχανοκίνητου αθλητισμού της ιταλικής εταιρείας, Πολ Χέμπερι, κατά την παρουσίαση των ελαστικών, τον Ιανουάριο, οι νέες, πιο μαλακές γόμες τους «ανακατεύουν την τράπουλα», καθώς στόχο έχουν να βοηθήσουν στο να γίνονται περισσότερα προσπεράσματα στα γκραν πρι, καθώς και να διασφαλίσουν 2 με 3 πιτ-στοπ ανά αγώνα. Σε σχέση με τα ελαστικά του 2012 υπάρχει μια διαφοροποίηση στο χρώμα, καθώς φέτος θα χρησιμοποιείται το πορτοκαλί, αντί για το ασημί, προκειμένου να ξεχωρίσει τη σκληρή γόμα από τις υπόλοιπες. Τα χρώματα στις υπόλοιπες γόμες παραμένουν ίδια (λευκό για τη μέση, κίτρινο για τη μαλακή και κόκκινο για την πολύ μαλακή). Οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο γόμες και είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν και τις δύο σε κάθε αγώνα, καθώς σε διαφορετική περίπτωση ακυρώνονται, ενώ, εάν ένα γκραν πρι διακοπεί χωρίς να έχουν χρησιμοποιηθεί και οι δύο γόμες, επιβάλλεται ποινή 30 δευτερολέπτων. Ομως, οι οδηγοί παύουν να έχουν αυτή την υποχρέωση, αν χρησιμοποιήσουν κάποια από τις δύο γόμες ελαστικών που έχουν στη διάθεσή τους σε περίπτωση βροχής: αυτές είναι η ενδιάμεση (με πράσινο χρώμα) και η “φουλ” βρόχινη (μπλε).
Tο καλαντάρι της Φόρμουλα 1 για το 2013 περιλαμβάνει 19 αγώνες, αριθμός που είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στην ιστορία του πρωταθλήματος.

17 Μαρτίου   Αυστραλία (Μελβούρνη)
24 Μαρτίου   Μαλαισία (Κουάλα Λουμπούρ)
14 Απριλίου   Κίνα (Σανγκάη)
21 Απριλίου   Μπαχρέιν (Σαχίρ)
12 Μαΐου   Ισπανία (Βαρκελόνη)
26 Μαΐου   Μονακό (Μόντε Κάρλο)
9 Ιουνίου   Καναδάς (Μόντρεαλ)
30 Ιουνίου   Μ. Βρετανία (Σίλβερστοουν)
7 Ιουλίου   Γερμανία (Νίρμπουργκρινγκ)
28 Ιουλίου   Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
25 Αυγούστου   Βέλγιο (Σπα)
8 Σεπτεμβρίου   Ιταλία (Μόντσα)
22 Σεπτεμβρίου   Σιγκαπούρη (Σιγκαπούρη)
6 Οκτωβρίου   Νότια Κορέα (Γέονγκαμ)
13 Οκτωβρίου   Ιαπωνία (Σουζούκα)
27 Οκτωβρίου   Ινδία (Νέο Δελχί)
3 Νοεμβρίου   Αμπού Ντάμπι (Γιάς Μαρίνα)
17 Νοεμβρίου   ΗΠΑ (Όστιν)
24 Νοεμβρίου   Βραζιλία (Σάο Πάουλο)


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα