15.6 C
Chania
Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου, 2025

Αντιδράσεων συνέχεια

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων. Χθες ανακοινώσεις ενάντια στην παραχώρηση του ´Δασκαλογιάννης´ εξέδωσαν η Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Χανίων και ο ΣΥΡΙΖΑ. Υπενθυμίζεται ότι προχθές επίκαιρη ερώτηση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση κατέθεσε ο βουλευτής της ΝΔ Χρήστος Μαρκογιαννάκης, ενώ την αντίθεσή τους έχουν εκφράσει τόσο ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σταθάκης, όσο και ο δήμαρχος Χανίων Μ. Σκουλάκης.
Χθες, η Ομοσπονδία Επαγγελματιών – Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Χανίων ανακοίνωσε ότι «καίριο πλήγμα στις όποιες ελπίδες τοπικής ανάπτυξης υπάρχουν και ιδιαίτερα στον τουρισμό θα αποτελέσει η υλοποίηση του σχεδιασμού της κυβέρνησης -κατ’ εντολή των δανειστών- για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων, μαζί με άλλα 20 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Αυτό γιατί το αεροδρόμιο Χανίων με τη Δημόσια Διοίκηση της Υ.Π.Α., τη στήριξη και το έμπρακτο ενδιαφέρον των τοπικών Φορέων, έχει τα τελευταία χρόνια ανοδική πορεία, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη του τουρισμού στα Χανιά (από 1,5 εκατ. αφίξεις το 2003 σε 2 εκατ. το 2012)».
«Συγχρόνως», συνεχίζει η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, «παρά το χαμηλό έως μηδενικό κόστος προσγείωσης και παραμονής των αεροσκαφών, εισφέρει 10 εκατ. κέρδη στο Δημόσιο ετησίως και μαζί με το λιμάνι Σούδας αποτελούν σημαντικούς αναπτυξιακούς πυλώνες της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Αλλωστε αποτέλεσμα αυτών των προσπαθειών είναι η αναγνώρισή του ως σημαντικού προορισμού και βάση από εταιρείες χαμηλού κόστους και υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος καθώς επίσης και η τελική δρομολόγηση έργων αναβάθμισής του, ύψους 100 εκατ. ευρώ, με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Ολα αυτά η κυβέρνηση μέσω του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. τα θεωρεί ´προίκα´ για την εκποίηση, αδιαφορώντας για τις συνέπειες στην τοπική ανάπτυξη και ιδιαίτερα στον τουρισμό. Μάλιστα, ο υπουργός Ανάπτυξης, κ. Χατζηδάκης, προβάλλει τη δημιουργία εμπορικού κέντρου στο αεροδρόμιο ως θετικό στοιχείο, αγνοώντας τις συνέπειες στον εμπορικό κόσμο της πόλης».
Καταλήγοντας ότι «η Ομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Χανίων πιστεύει ότι οι Χανιώτες πρέπει να υπερασπιστούμε το αεροδρόμιο Χανίων προασπίζοντας συγχρόνως το μέλλον της τοπικής οικονομίας και τους μελλοντικούς όρους διαβίωσης των κατοίκων του τόπου μας». Καλεί «όλους σε κοινό αγώνα προκειμένου να αποτρέψουμε ένα ακόμα ολίσθημα».

Ο ΣΥΡΙΖΑ
Εξάλλου, στην ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ Χανίων υπογραμμίζει ότι «η ιδιωτικοποίηση των χρήσεων του αεροδρομίου Χανίων ´Δασκαλογιάννης´ θα έπρεπε να ανησυχεί όλους αυτούς που κόπτονται για την πρόοδο και την ανάπτυξη του Νομού μας. Γιατί δεν διασφαλίζει καθόλου ότι θα παραμείνει ίδια η τιμολογιακή του πολιτική, που ως σήμερα προσελκύει  με τις εκπτώσεις του (έως και κατάργηση των τελών προσγείωσης και παραμονής), εταιρείες χαμηλού κόστους που συμβάλλουν τα μέγιστα στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, όχι μόνο για τον Νομό Χανίων, αλλά κι ολόκληρη την Κρήτη. Ας σημειωθεί πως το αεροδρόμιο Ηρακλείου (που θεωρείται κορεσμένο από κίνηση) θα παραμείνει δημόσιο, διατηρώντας αυτές τις εκπτώσεις, μέχρι την ολοκλήρωση του αεροδρομίου Καστελίου Πεδιάδας, που έχει χρονικό ορίζοντα… τη δεκαετία!
Ο ίδιος ο επίτροπος της Ε.Ε. για τις μεταφορές κ. Kallas, απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα αυτό στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντή, δεν απέκλεισε την αύξηση των τελών στα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια.
Η δημόσια διαχείριση του αεροδρομίου Χανίων όχι μόνο δεν εμποδίζει τη λειτουργία του ως τοπικού πόλου ανάπτυξης, όχι μόνο είναι κερδοφόρα για το Δημόσιο (10 εκατ. τον χρόνο), αλλά διασφαλίζει και τα συμφέροντα των εταιρειών χαμηλού κόστους, όπως η ´RyanAir´ που δημιουργεί στα Χανιά τον μοναδικό σταθμό βάσης της στην Ελλάδα, κάτι που αποτελεί επιτυχία μεταξύ άλλων και της δημόσιας διοίκησης της Υ.Π.Α. στα Χανιά.
Η δημόσια διαχείριση του αεροδρομίου εξασφαλίζει δηλαδή και τη συνεχιζόμενη αύξηση των αφίξεων. Γι’ αυτό είναι εξοργιστικό το γεγονός ότι το έργο επέκτασης του αεροσταθμού Χανίων που μόλις πριν από λίγες μέρες υπεγράφη με χρηματοδότηση των Ευρωπαίων φορολογουμένων, θα παραδοθεί μετά την ολοκλήρωσή του στα χέρια της εταιρείας που πιθανόν θα έχει αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου, ως ´προίκα´ από την οποία μόνη αυτή θα ευνοηθεί.
Η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση χρήσεων του αεροδρομίου Χανίων που παραμένει στρατιωτικό, δημιουργεί εξάλλου και ζητήματα που άπτονται της εθνικής ασφάλειας και αφορούν στη σχέση που θα έχει ο ιδιώτης με την Πολεμική Αεροπορία, η οποία έχει τον έλεγχο των συστημάτων ασφαλείας και του πύργου ελέγχου του αεροδρομίου. Τι γνώμη έχει άραγε το Γ.Ε.Α. για το ότι διαφημίζεται στην πρόσκληση ενδιαφέροντος ο στρατιωτικός χαρακτήρας του αεροδρομίου;
Με ποιον τρόπο θα αποσαφηνίζονται οι σχέσεις αυτές;».
Τέλος, ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι  «δεν πρέπει να αφήσουμε να περάσει απαρατήρητη τη δήλωση του Χανιώτη βουλευτή και υφυπουργού κ. Βολουδάκη για τη δημιουργία εμπορικού κέντρου έξω από το αεροδρόμιο, που θα πρέπει να ανησυχήσει ιδιαίτερα τον εμπορικό κόσμο των Χανίων».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα