15.6 C
Chania
Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου, 2025

Κλιμάκωση αντιδράσεων

Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις για την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων. Χθες, ομόφωνο ήταν το ´όχι´ του αντιπεριφερειάρχη Χανίων Απόστολου Βουλγαράκη και των δημάρχων του Νομού που συμμετείχαν σε σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι δήμαρχοι: Χανίων Μανώλης Σκουλάκης, Πλατανιά Γιάννης Μαλανδράκης, Αποκορώνου Γρηγόρης Μαρκάκης, Κισάμου Γιώργος Μυλωνάκης, Καντάνου – Σελίνου Γιώργος Δερμιτζάκης, Σφακίων Παύλος Πολάκης και Γαύδου Στρατής Λαμπάκης.
Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκε το θέμα της επέκτασης του αερολιμένα Χανίων ´Δασκαλογιάννης´, όπου οι συμμετέχοντες εξέφρασαν ομόφωνα την ευαρέσκειά τους για το μεγαλύτερο έργο του Ν. Χανίων.
Αντίθετα, εξέφρασαν την πλήρη αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα και συναποφάσισαν να καταθέσουν  ψήφισμα στους αρμόδιους υπουργούς.

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ
Στο ψήφισμα αναφέρεται:
«Ο κ. Βουλγαράκης και οι δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων εκφράζουν ομόφωνα την πλήρη αντίθεσή τους με την επικείμενη παραχώρηση σε ιδιώτη – επενδυτή, για εκμετάλλευση, του αερολιμένα Χανίων ´Δασκαλογιάννης´, πύλη εισόδου για τη Δυτική Κρήτη και ζητάμε την εξαίρεσή του από την προγραμματισμένη ιδιωτικοποίηση του Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τους παρακάτω λόγους: Υπό τον έλεγχο του Δημοσίου διακινεί περί τα 2 εκατομμύρια επιβάτες, με καθαρά έσοδα πάνω από 10 εκατ. ετησίως, με διαχρονική αυξητική τάση, χωρίς να επιβαρύνει τον δημόσιο προϋπολογισμό. Η έναρξη των εργασιών της επέκτασης του κτηρίου και η δημιουργία νέου Πύργου Ελέγχου -με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση (Ε.Σ.Π.Α.)- είναι ζήτημα ημερών.
Οι θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών με μέριμνα Υ.Π.Α. – 115 Π.Μ. έχουν αυξηθεί από 8 σε 11 και έχει δρομολογηθεί από την Υ.Π.Α. η αύξηση  4 επιπλέον θέσεων.
Εταιρεία χαμηλού κόστους  επέλεξε τα Χανιά για τη λειτουργία της μοναδικής βάσης στην Ελλάδα, προσθέτοντας 500.000 επιβάτες (αφίξεις – αναχωρήσεις). Επίσης πολλές εταιρείες με ναυλωμένες πτήσεις (charter) έχουν επιλέξει τον αερολιμένα Χανίων λόγω του χαμηλού του κόστους υπό δημόσιο έλεγχο.
Το σύστημα cute (τσεκάρισμα σε οποιαδήποτε θέση), που θα μειώσει τις ουρές στα check in είναι στο τελικό στάδιο υλοποίησης, αναβαθμίζοντας τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Το αεροδρόμιο του Ηρακλείου παραμένει δημόσιο, και ορθά, με ισχυρή πιθανότητα να απορροφήσει πτήσεις από το ιδιωτικό και ακριβό πλέον αεροδρόμιο Χανίων, τις οποίες δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα συνολικά στον τουρισμό της Κρήτης.
Η χρήση του αεροδρομίου Χανίων είναι μικτή (πολιτική – στρατιωτική).
Μετά τα παραπάνω διαπιστώνεται ότι ο ιδιώτης επενδυτής δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω, αλλά αντιθέτως θα προικοδοτηθεί με ένα αναβαθμισμένο αεροδρόμιο με μεγάλης έκτασης έργα που θα υλοποιηθούν το επόμενο διάστημα, μετατρέποντας το φθηνό και προσιτό αεροδρόμιο σε ακριβό και απαγορευτικό για τις πτήσεις, με σοβαρές συνέπειες στην οικονομία της Δυτικής Κρήτης».  

Αντιπαράθεση ΣΥΡΙΖΑ  – Βολουδάκη
Νέα αντιπαράθεση μετακύ του υφυπουργού Μανούσου Βολουδάκη και του ΣΥΡΙΖΑ Χανίων χθες για το θέμα του αεροδρομόου. Αφορμή η πρώτη ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ στην οποία έκανε λόγο για δήλωση του κ. Βολουδάκη ότι  «για τη δημιουργία εμπορικού κέντρου έξω από το αεροδρόμιο». ο κ. Βολουδάκης διέψευσε ότι έκανε τέτοια δήλωση και χθες ο ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε απαντώντας μεταξύ άλλων:
«Ο κ. Βολουδάκης κατέφυγε και αυτός στην ´προσφιλή´ επικοινωνιακή τακτική του γραφείου Τύπου της ΝΔ που συμπυκνώνεται στον κανόνα:  Συγκαλύπτουμε την υποταγή μας σε επιλογές διάλυσης των πάντων και πρώτα απ’ όλα της κοινωνίας, με επιθέσεις -κάθε τύπου ύβρεις και χαρακτηρισμούς- στον ΣΥΡΙΖΑ. Μην ξεχνά, όμως, ο κ. Βολουδάκης ότι στα Χανιά ο ΣΥΡΙΖΑ εκφράζει το ένα τρίτο των συμπολιτών του και αυτό πρέπει τουλάχιστον να το σεβαστεί.
Πράγματι δεν μίλησε δημόσια ο κ. Βολουδάκης για εμπορική εκμετάλλευση των προς ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων. Αν όμως διαφωνούσε ο κ. Βολουδάκης με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, θα ήταν μια ευκαιρία να το πει. Αν ο κ. Βολουδάκης διαφωνεί με τις διακηρύξεις και σαφείς δημόσιες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού κ. Χατζηδάκη και του προέδρου του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. κ. Εμίρη ότι τα αεροδρόμια ´θα διαθέτουν εμπορικά κέντρα και υποδομές για άλλες δραστηριότητες, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας´ οφείλει να τοποθετηθεί, πολύ δε περισσότερο που είναι και υπουργός.
Τότε ο ΣΥΡΙΖΑ θα ζητήσει δημόσια συγγνώμη για το ´ατόπημά του´ να υπερασπίσει το συμφέρον της τοπικής οικονομίας, το μέλλον του τουρισμού και την ύπαρξη των εμπορικών επιχειρήσεων».
Αργά χθες το βράδυ ο κ. Βολουδάκης απάντησε στη νέα αυτή ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ δηλώνοντας: «Το είδαμε και αυτό: Η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ Χανίων αναγκάστηκε να αναγνωρίσει ότι έχτισε πολιτικό επιχείρημα πάνω σε ανύπαρκτη ´δήλωσή´ μου και αντί να απολογηθεί στην κοινή γνώμη με κατηγορεί επειδή απεκάλυψα την πολιτική πλαστογραφία! Διαπράττει την ίδια στιγμή η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ Χανίων, το μέγιστο ατόπημα να μιλά δήθεν εξ ονόματος των πολιτών που ψήφισαν τον ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές. Στις δύσκολες ώρες που περνά η πατρίδα μας ο ΣΥΡΙΖΑ Χανίων ασχολείται με το να γράφει ´κατεβατά´ που αποδεικνύουν μόνο την πρόωρα αποκτηθείσα πολιτική του αλαζονεία».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα