Σάββατο, 11 Ιανουαρίου, 2025

Αυτοκίνηση

Α? ΜΕΡΟΣ
5ο Κλασικό Σιρκουί Χανίων
Ανοιξιάτικες, αγωνιστικές εξορμήσεις
Με σύμμαχο τον ανοιξιάτικο καιρό,τον κόσμο να δίνει και φέτος το “παρών” καθώς και τον ενθουσιαμό των πληρωμάτων, που δείχνουν  με τη συμμετοχή τους ότι στηρίζουν την αναβίωση αυτού του αγώνα,   πραγματοποιήθηκε και φέτος το 5ο κλασικό σιρκουί Χανίων, που διοργάνωσε με επιτυχία ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Παλαιού Αυτοκινήτου Κρήτης.
Τριανταένα αυτοκίνητα δεκαετίας ?30 μέχρι και ?82 διέσχισαν κεντρικούς δρόμους της πόλη μας, σε έναν αγώνα -όχι ταχύτητας- αλλά απόλυτης χρονομέτρησης, τύπου Regularity. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 11:30π.μ. με τους οδηγούς να παίρνουν εκκίνηση ανά πεντάδες, βάσει της χρονολογίας κατασκευής του οχήματος, ξεκινώντας από το πιο παλιό. Η κυκλική διαδρομή περιελάμβανε 5 γύρους, οι 3 εκ των οποίων μετρούσαν στην τελική κατάταξη του αγώνα. Όλα κύλησαν χωρίς κανένα απρόοπτο συμβάν ενώ η σημαία τερματισμού για το τελευταίο πλήρωμα “έπεσε” μετά τις 2μ.μ.. Οσον αφορά στο αγωνιστικό μέρος, μεγάλοι νικητές του αγώνα αναδείχθηκαν οι Βαγγέλης Κακούρης-Γιάννης Αλεξανδράκης με Lancia Fulvia του 1972, οι οποίοι κέρδισαν και την πολυπληθή κατηγορία “G” στην  οποία αξίζει να σημειωθεί ότι έτρεξαν 20 πληρώματα. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει  τα αυτοκίνητα κατασκευής 1972-1982. Στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης καθώς και της κατηγορίας “G” τερμάτισαν οι Γιάννης και Ευτύχης Πυρένης με Opel Manta του 1977 ενώ στην τρίτη θέση της γενικής, τερμάτισαν οι Νίκος και Γιάννης Τσουρουνάκης  με BMW 2002 του 1973, τρίτοι και στην κατηγορία “G”. Στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισαν οι Κώστας Γιαννούλης – Χριστίνα Ιωσήφ με BMW 315 του ?81. Tην πέμπτη θέση της γενικής και πρώτη για την κατηγορία “F” κατέκτησαν οι Μάριος και Νεκτάριος Πετροδασκαλάκης με το λιλιπούτειο NSU Prinz του ?64. Την εξάδα της γενικής “έκλεισε” το πλήρωμα Ανδρέας και Μαρία Ψαράκη με BMW 1602 του ?69, οι οποίοι κατέκτησαν και τη δεύτερη θέση για την κατηγορία “F”.
Στις επιμέρους κλάσεις του αγώνα για την κατηγορία “F” στην τρίτη θέση τερμάτισε το πλήρωμα Μάνος Κουτσάκης-  Μάνος Τριπολιτάκης με Mazda Deluxe του ?69 ενώ για την  κατηγορία “C” – “E” την πρώτη θέση κατέκτησε το πλήρωμα Παύλος και Δημήτρης Καραγιαννίδης με Jeep Willys του ?40, στη δεύτερη θέση βρέθηκε το πλήρωμα Χρίστος και Γεωργία Κοκολογιάννη με Mercedes 170S του ?50 ενώ στην τρίτη θέση είχαμε το παλιότερο αυτοκίνητο του αγώνα, ένα Ford Model A του 1930 με πλήρωμα τους Νίκο Χαβρεδάκη – Αλέξη Μπόλαρη.

O αγώνας GP Tuning του Σαββάτου

Το Σάββατο το απόγευμα στην πίστα Παρκ διεξήχθη ο δεύτερος αγώνας GP Tuning κλασικών αυτοκινήτων, ο οποίος συγκέντρωσε 16 οδηγούς.
Στην κατηγορία έως 1000κ.εκ. την πρώτη θέση κέρδισε ο Γιώργος Φακωτάκης  με Ford Fiesta, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Λευτέρη Γαλάνη με Fiat 500.
Για την κατηγορία έως 1300κ.εκ. νικητής ήταν ο Γιώργος Φραντζεσκάκης με Mini Cooper, ο οποίος όπως αναμενόταν σημείωσε και τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας.
Ο Βαγγέλης Κακούρης με Lancia Foulvia πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο ημέρας και κατέκτησε τη δεύτερη θέση για την ίδια κατηγορία. Τρίτος ήταν ο πρωτοεμφανιζόμενος Νίκος Μαρκουλάκης με Opel Kadett. Ακολούθησαν οι Μάριος Πετροδασκαλάκης με Vauxhall Viva, Γαβριήλ Μαρινάκης με Fiat 127 ενώ την κατηγορία “έκλεισε” ο Πολύβιος Νοδαράκης με Ford Escort.
Η κατηγορία των 1600κ.εκ. είχε νικητή τον Μιχάλη Βιδάκη με VW Golf MK1, ενώ δεύτερος τερμάτισε ο Κώστας Γιαννούλης με BMW 315. O Νίκος Τσουρουνάκης με BMW 2002 ήταν ο νικητής της κατηγορίας έως 2000κ.εκ. αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Μανόλη Βλοντάκη με Mercedes 200 W 123, ενώ στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Νίκος Βλαμάκης με BMW 2002. Ο Γιάννης Σφακιανάκης με Mercedes 200 τερμάτισε στην τέταρτη θέση.
Για τα 2001 και άνω, πρώτος ήταν ο Μανώλης Πασχαλοδημητράκης με BMW 528 E 28 με δεύτερο τον Γιάννη Κλουβιδάκη με MAZDA RX7.

Παραλειπόμενα
?Το 5ο σιρκουί ήταν και το καλύτερο.
?Τα εύσημα θα πρέπει να δώσουμε στην Τροχαία Χανίων, που βοήθησε στα μέγιστα στην ασφαλή διεξαγωγή του αγώνα.
?Εξαιρετικοί και οι κριτές του αγώνα που φρόντιζαν να έχουν κλειστούς τους παράλληλους και κάθετους δρόμους, στα σημεία απ? όπου περνούσαν τα αυτοκίνητα. Τη δουλειά αυτή είχαν αναλάβει, άτομα από τη Δημοτική Αστυνομία, τη Λέσχη Κλασικής Μοτοσικλέτας, Λέσχη 4×4, από τους Σαμαρείτες, από την “Εργομπετόν” καθώς και μέλη του Σ.Ι.ΠΑ.Κ..
?Οι θεατές φέτος ήταν περισσότεροι από κάθε άλλη χρονιά.
?Τον αγώνα του Σαββάτου στην πίστα Παρκ, στο σιρκουί καθώς και στις απονομές, τις κάλυψε τηλεοπτικά ένας Άγγλος οπερατέρ με σκοπό την προβολή τους σε τηλεοπτικό δίκτυο  στην πατρίδα του. Μια πολύ καλή διαφημιστική προβολή για τα Χανιά.
?Μετά το τέλος του αγώνα, όλα τα πληρώματα παρακάθησαν σε ένα πλούσιο γεύμα στο εστιατόριο “Πεμπτουσία” στον Αλικιανό, όπου πραγματοποιήθηκαν και οι απονομές των κυπέλλων στους νικητές.
? Το β? μέρος του 5oυ σιρκουί Χανίων σύντομα σε επόμενο φύλλο της εφημερίδας (απονομές, πληρώματα, πλήρης κατάταξη του αγώνα και φωτογραφίες).


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα