Τρεις μήνες το συνέγραφαν δεκάδες νομοπαρασκευαστές, σε τρεις ημέρες έπρεπε να γίνει ´κτήμα´ στους τριακόσιους της Βουλής. Πέμπτη πήραν το πολυνομοσχέδιο ενός άρθρου, Παρασκευή το διάβασαν, του Λαζάρου το κουβέντιασαν, την Κυριακή των Βαΐων το ψήφισαν. ´Πάρτε διαβόλοι βάγια´, από ενότητες, άρθρα, παραγράφους, υποπαραγράφους, εδάφια, παραπομπές, σε αριθμούς παλαιότερων νόμων και τροποποιήσεις, τη μία πάνω στην άλλη. Και ψηφίστηκε ο νόμος, στον οποίο προστέθηκαν και δύο τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, με 168 ´ναι και στα τρία´, 123 ´όχι σε όλα´ και ´ένα παρών´ του γιατρού χωρίς σύνορα.
Βγήκε η κυβέρνηση ενισχυμένη και χαρούμενη! Ετσι θα πάνε στις εκλογικές τους περιφέρειες υπουργοί και βουλευτές του ´ναι´ και θα ερωτηθούν απ? τα γερόντια στον καφενέ. ´Τι είσαστε σεις ορέ; Τα είπατε εκεί στη Βουλή, σας ακούσαμε. Ξέρετε πού μας πάτε; Μια ζωή πότε εδώ, πότε εκεί. Εχουμε πελαγοδρομήσει. Περιμένουμε κάποιο ρυμουλκό, είναι στον δρόμο, μας λέτε, έρχεται όπου να ?ναι. Μήπως σκόπιμα τ? αφήσατε δίχως καύσιμα; Γιατί μας φορτώσατε τόσους λογαριασμούς; Τι είπατε; Αλλοι τους φούσκωσαν; Εσείς γιατί συμφωνήσατε; Πείτε μας τι κρύβεται πίσω απ? το φούσκωμα; Δεν ξέρετε; Κι αν το ξέρατε, θα μας το λέγατε; Τι; Δεν σας επιτρέπουν; Μα ούτε και κείνοι το γνωρίζουν, αφού δεν τους το λένε οι πιο πάνω τους. Κοιτάξτε, αθεόφοβοι, φεύγουν απ? τη χώρα μας οι επιστήμονες, που ξόδεψε το κράτος ένα κάρο λεφτά να τους φτιάξει. Ο πλούτος μας! Επειδή τους δίνουν πρώτο μισθό 490 ευρώ τον μήνα, το ανώτερο με ακαθόριστο πυθμένα. Η Πολιτεία μάς κάνει έξωση από το σπίτι μας, που χτίσαμε με κόπο και στερήσεις.
Αναγκάζετε τους ιδιοκτήτες να τα εγκαταλείψουν, αφού πρέπει να φορολογούνται και τα τούβλα, που δεν παράγουν εισόδημα.
Γιατί ορέ παλληκάρια; Επειδή ορέγονται οι έξω την Ελλάδα για ιδιοκατοίκηση;´.
Και συνεχίζουν το σφυροκόπημά τους οι γηραλέοι: ´Οσα μας λέγατε τα πιστεύαμε. Εκμεταλλευτήκατε την ευπιστία μας. Και τώρα ακούμε το ίδιο «τροπάρι». Οτι είσαστε σωτήρες και σταυρωθήκατε να μας σώσετε. Το δεχτήκαμε χωρίς να ερευνήσουμε. Δεν τολμάγαμε να βάλουμε την «χείρα επί τον τύπον των ήλων». Μας αλλάξατε το όνομα και κατ? άλλους την πίστη.
Πάψαμε να πιστεύουμε. Μας βαφτίσατε σεις από μόνοι σας Θωμάδες άπιστους. Πόσοι σωτήρες ακόμη θα μας σώσουν; Μπουχτίσαμε! Οι καλοβολεμένοι μας έριξαν να κολυμπήσουμε ανάμεσα σε σκυλόψαρα. Ζητάμε βοήθεια και μας λέτε: «Σκάσε και κολύμπα». Παρακάμπτετε τα προβλήματα, που σεις δημιουργήσατε. Από τον Αννα στον Καϊάφα, μετά στον Πιλάτο, που ένιψε τας χείρας του, γιατί και κείνος δεν ήξερε την αλήθεια. Και έστειλε στον Γολγοθά τον αναμάρτητο να σταυρωθεί. Και ο Ιούδας, εκείνος ο Ιούδας, «απηύξατο». Γεννήθηκαν, όμως, άλλοι Ιούδες, που αντί να «κρεμαστούν» για τ? ανομήματά τους, κρεμάνε τους αθώους, γιατί νομίζουν ότι επειδή βρέθηκαν στην εξουσία μπορούν να την ασκούν με περιφρόνηση για τους άλλους´.
Εκ βαθέων ερωτηματική εξιστόρηση των υπερηλίκων, μέσα σ? αυτούς και ο κ. Κ. Μητσοτάκης, που ομολόγησε, ότι ´δεν πεθαίνουμε, δυστυχώς, νωρίς και αυτό είναι το πρόβλημα της ανθρωπότητος´. Και καλά κάνουν και δεν πεθαίνουν, όταν έχουν να δώσουν, όταν μπορούν ν? αγαπούν τους εχθρούς τους μέσα απ? το κήρυγμα της χριστιανικής φιλοσοφίας, όταν μπορούν τον εχθρό να τον κάνουν φίλο, όταν αναιρούν τη μισαλλοδοξία, πράττουν και αγαπούν χωρίς εξάρτηση, όταν δεν διαστρεβλώνουν τα πράγματα, όταν μπορούν να ξεχωρίζουν το δίκαιο από το άδικο και όταν δεν παραβιάζουν τους γραπτούς νόμους και τους άγραφους τους ηθικούς.
Μεγαλοβδόμαδο σ? αυτές τις πένθιμες για τον Χριστό ημέρες τα χτυπήματα επί των ήλων, που του κάρφωσαν τα χέρια και τα πόδια ακούγονται στους σημερινούς ανθρώπους ανάμεικτα με θρηνωδίες και ολοφυρμούς.