Auto History
Με τις 303-328 η BMW “έχτισε” τον θρύλο της
Η “γέννηση” της BMW ήταν λίγο πολύ τυχαία, όταν το 1928 μια βαυαρική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών αγόρασε την εταιρεία μικρών οχημάτων DIXI, η οποία είχε σχεδιάσει και παρήγαγε ένα αυτοκίνητο πάνω στα σχέδια του θρυλικού Austin 7.
M? ένα όχημα 15 ίππων άρχισε την ανοδική της πορεία η γερμανική BMW που ήταν ήδη γνωστή από τις μοτοσικλέτες της. Τα περισσότερα προπολεμικά και μεταπολεμικά μοντέλα της ΒΜW έγιναν γνωστά για τις επιδόσεις τους. Γνωστότερο όλων η 328.
303, 326 (1933-40)
Η BMW έφτιαξε ένα πολύ καλό όνομα στη δεκαετία του ?30 με μια σειρά από καλοσχεδιασμένους εξακύλινδρους κινητήρες. Το 1933 παρουσιάστηκε η πρώτη 303, με 1200κ.εκ. ενώ το 1234 την ακολούθησε η 315 (1.5λίτρα) και τον επέμενο χρόνο παρουσιάστηκε η 319 (1.9 λίτρα). Όλα αυτά τα BMW διακρίθηκαν ιδιαίτερα σε αγώνες της εποχής του και υπήρξαν άξιοι πρόγονοι της πασίγνωστης 328. Δίπλα σε αυτά τα καθαρόαιμα σπορ αυτοκίνητα, η BMW πρόσφερε και μια μεγάλη γκάμα οικογενειακών αυτοκινήτων, γύρω στα 2 λίτρα. Τη γνωστή 326 της οποίας η παραγωγή άρχισε το 1936 και συνεχίστηκε μέχρι και τα πρώτα χρόνια του Πολέμου, την 329 η οποία στην πραγματικότητα ήταν μια 319 πάνω στην καρότσα μιας 326, την 320 (η μικρή έκδοση της 326) και την 321 που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1939-40 και είχε ελάχιστες διαφορές από την 320. Ελάχιστες ΒΜW της δεκαετίας του ?30 πουλήθηκαν έξω από τη Γερμανία, γιατί λίγο-πολύ ο περισσότερος κόσμος τις είχε συνδέσει με τα αγωνιστικά σπορ μοντέλα που διέπρεπαν στους αγώνες εκείνη την εποχή. Από το 1934 μέχρι το 1939 παράγονταν κάθε χρόνο γύρω στα 7000-9000 αυτοκίνητα. Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος για τον οποίο σπανίζουν σήμερα τα μοντέλα της BMW.
327, 328, 335 (1936-40)
Μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία της βαυαρικής εταιρείας κατέχει η 328, αυτό το όμορφο 2λιτρο σπορ αυτοκίνητο. Με την 328 λοιπόν, από το 1936 και μετά, η BMW έφτιαξε ένα τόσο καλό όνομα, που ακόμα και οι Άγγλοι κατασκευαστές -που τόσο πετυχημένα μοντέλα είχαν παρουσιάσει εκείνη την εποχή- αναγκάστηκαν να πάρουν άδεια για να την παράγουν οι ίδιοι στα εργοστάσια σε όλη την Αγγλία και ιδιαίτερα στο Μπρίστολ, πράγμα το οποίο συνεχίστηκε και μετά τον πόλεμο. Η σπορ έκδοση της 328 είχε και μια δίδυμη εντελώς διαφορετική αδελφή, την 327, που ήταν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που προσφερόταν και σαν καμπριολέ και σαν κουπέ, με 55 και 80 ίππους. Αυτές οι γρήγορες και αναμφισβήτητα κλασικές BMW είναι σπανιότατες σήμερα. Από την 328 υπάρχουν σήμερα μόνο 461 κομμάτια, από τις 327 του ?36 327 κομμάτια, και από τις 327 -με 328 κινητήρα- 359 κομμάτια σε όλο τον κόσμο. Εκείνη περίπου την εποχή κυκλοφόρησαν και ορισμένες 327 με 80 ίππους. Μετά τον πόλεμο συνεχίστηκε η παραγωγή τους μέχρι το 1955, σαν ΕΜW πια σε εργοστάσια της Σοβιετικής Ενωσης. Ορισμένα μέρη του αυτοκινήτου, όπως τα δύο τμήματα του καπό που άνοιγαν μόνο προς τα πάνω και οι από μπροστά προς τα πίσω ανοιγόμενες πόρτες, ξεχώριζαν τα ορίντζιναλ BMW από τα υπό σοβιετική επίβλεψη EMW. Το 1939 οι Γερμανοί παρουσίασαν και ένα μοντέλο 3.5 λίτρων, με σκοπό να εισχωρήσουν στην κλάση των “μεγάλων” επιβατικών αυτοκινήτων. Το νέο BMW 335 πούλησε μέχρι τα πρώτα χρόνια του Πολέμου 415 κομμάτια και αυτά τα αυτοκίνητα είναι σήμερα πολύ σπάνια, όσο και οι 328. Με 3485 κ.εκ., το μοντέλο αυτό υπήρχε και σαν καμπριολέ. Αυτό και η θρυλική 328 ήταν τα αυτοκίνητα που “έχτισαν” στα προπολεμικά χρόνια το γόητρο της BMW.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.