Οσοι δεν προσκαλούνται σε επίσημα φόρουμ ή σε Γενικές Συνελεύσεις όπως αυτή του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.), άμα θέλουν, ψάχνουν -υπάρχουν πολλοί τρόποι- να βρουν, ποιοι μίλησαν, τι είπαν, αν αυτά που ειπώθηκαν ανταποκρίνονται στο πνεύμα της συγκέντρωσης ή έγιναν για επίδειξη γνώσεων και εντυπωσιασμό, για πολιτικό αποπροσανατολισμό, ου μην αλλά και για πρόκληση σύγχυσης με αναφορές, με παραλληλισμούς διά παροιμιών και διαλογισμών με λόγια μπερδεμένα κάνοντας την Πυθία χωρίς ξεκάθαρες θέσεις.
Επειδή συμβαίνει πάντα το ´ουδέν κακόν αμιγές καλού´, μας έχει συνηθίσει ο κ. Τσίπρας με τις γκάφες του να μας παρέχει μερικές ευχάριστες στιγμές, να ξεσκονίζουμε τα βιβλία, να μαθαίνουμε τι εστί μόρφωση και τι ημιμάθεια ή ασχετοσύνη. Θα μου πείτε, άμα κάνει καμιά στραβή πέφτουν όλοι πάνω του και δεν τον αφήνουν, αν δεν τον ξεσκονίσουν.
Τι το ευτράπελο έκανε ο άνθρωπος; Αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι και εν δυνάμει μέλλων πρωθυπουργός, προσεκλήθη, ως οφείλετο, στη Γ.Σ. του Σ.Ε.Β., όπου μιλώντας έκανε επίδειξη γνώσεων με μυθολογικούς παραλληλισμούς στους κυβερνώντες. Είπε: ´…επί του προκειμένου δεν ξέρω, αν αξίζει τον κόπο ν’ απαντήσει κανείς στους μύθους με στοιχεία. Γιατί οι πολίτες όλοι μας μπορούμε και να μυρίσουμε την κόπρο του Αυγεία του πελατειακού κράτους τους, να δούμε τη Λερναία Υδρα της γραφειοκρατίας τους, να αισθανθούμε τα νύχια απ’ τις Στυμφαλίδες Ορνιθες της φορολογίας τους… Αν ο πρωθυπουργός θέλει να εμφανίζεται ως σύγχρονος Ηρακλής, εμείς δεν μπορούμε να του το απαγορεύσουμε. Ας προσέξει μόνο με τα άλογα του Γηρυόνη. Οποιος σπέρνει δόντια δεν μπορεί να προσδοκά πολιτικά και κοινωνικά άνθη…´.
Οταν αναφέρεται κανείς στην ελληνική μυθολογία και δη στην πλέον γνωστή φάση των άθλων του Ηρακλή, δεν επιτρέπεται να κάνει χονδροειδή λάθη. Πράγματι μας κυβερνούν άνθρωποι που συνεχώς μας παραμυθιάζουν. Είναι η περίοδος των μύθων. ´Μύθος ότι βγαίνουμε απ’ το τούνελ, μύθος ότι αρχίζει η ανάπτυξη, μύθος ότι ανακάμπτει η ανεργία, μύθος ότι υπάρχει η αποδοχή των θυσιών από την κοινωνία, μύθος ότι…´. Σωστές οι επισημάνσεις. Ομως οι αρχαίοι μύθοι είχαν τον συμβολισμό τους, την εξήγησή τους, θεωρίες για να εξηγηθούν φυσικά φαινόμενα. Κανείς δεν ζητά τώρα την ερμηνεία τους. Αλλά όσοι τους χρησιμοποιούν, ας προσέχουν να μην γελοιοποιούνται.
Τα άλογα του Γηρυόνη δεν ήσαν του Γηρυόνη, αλλά τα άγρια του Διομήδη, βασιλιά των Βιστόνων στη Θράκη, που τον σκότωσε ο Ηρακλής, εξημέρωσε τα άλογα και τα πήγε στον βασιλιά των Μυκηνών Ευρυσθέα. Ο Γηρυόνης βόδια είχε. Κατά τον μύθο, ο πελώριος Χρυσάωρ, που ξεπήδησε απ’ το κεφάλι της Μέδουσας, όταν της έκοψε τον λαιμό ο Περσέας, γέννησε τον τρίκορμο ή κατ’ άλλους τρικέφαλο Γηρυόνη, με την κόρη του Ωκεανού Καλλιρρόη. ´…Χρυσάωρ δ’ έτεκε τρικέφαλον Γηρυονήα… τον μεν αρ εξενάριξε βίη Ηρακληείη βουσί παρ’ ειλιπόδεσσι περιρρύτω ειν Ερυθείη…´ (Ησίοδ. Θεογ. 287 – 290).
Ο Ηρακλής, αφού έφτασε στο νησί Ερύθεια, στην άκρη του Ωκεανού, σκότωσε τον δικέφαλο σκύλο Ορθρο, που γέννησε η Εχιδνα με τον Τυφώνα, τον αγελαδοβοσκό Ευρυτίωνα και τον γίγαντα Γηρυόνη μετά από μονομαχία.
Ο Παλαίφατος αναφέρει ότι ο Γηρυόνης καταγόταν απ’ την Τρικαρηνία. Εκ τούτου νόμιζαν ότι είχε τρεις κάρες. Η πάλη του Ηρακλή απεικονιζόταν κατά τον Παυσανία στην Ολυμπία, στις μετόπες του Ναού του Ηφαίστου (Θησείον) και σε αγγεία, το αξιολογότερο στο Λούβρο. Ο Στησίχορος έγραψε το άσμα ´Γηρυονηΐς´ και ο Δάντης στη ´Θεία Κωμωδία´ τον εμφανίζει ως φτερωτό θηρίο με ουρά σκορπιού, αλλά με πρόσωπο ήρεμου ανθρώπου, να κατοικεί μεταξύ 7ου και 8ου κύκλου της κολάσεως, που ανταποκρίνεται στη βία και στην απάτη αντίστοιχα.
Ο κ. Τσίπρας με τους παραλληλισμούς τα ’κανε θάλασσα μπλέκοντας τα άλογα με τα βόδια. Ας διάβαζε και κάποιο βιβλίο! Μήπως, διαβάζουν αυτοί, που τον συμβουλεύουν; Αποκαλύπτεται η ημιμάθεια και ο πολιτικός σαλταδορισμός των νεοπολιτικάντηδων, που ξέρουν μόνο γνωμικά του Λένιν και του Μαρξ, αλλά αγνοούν την ιστορία του τόπου. Η ημιμάθεια των νεοαριστερών δεν είναι αμέλεια. Την αδιαφορία τους, όταν κοινολογείται, δεν μπορεί κανείς να την εξηγήσει μόνο με τη λογική!