Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου, 2025

ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ

Η πιο δύσκολη ερώτηση που μπορεί να σου κάνει ένας υποψήφιος είναι τι να κάνει για να αποδώσει
το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Αφορμή για το σημείωμα είναι οι συχνές ερωτήσεις των υποψηφίων
«Τι στρατηγικές ακολουθώ κατά τη διάρκεια της εξέτασης; Τι να αποφεύγω; Τι να επιδιώκω;».

Για να απαντήσω δανείζομαι ιδέες από το βιβλίο μου “Μαθαίνω εύκολα” κι ιδιαίτερα από το κεφάλαιο “Πώς να νικήσεις στις εξετάσεις”.
Όλες χρήσιμες και για τους 100άδες μαθητές που συμμετέχουν στις εξετάσεις της Αγγλικής Γλώσσας που διεξάγονται αυτό το Σαββατοκύριακο στα Χανιά.
Ας δούμε τι κάνει ένας ενημερωμένος υποψήφιος στην αίθουσα εξετάσεων…  
Κατ’ αρχΗν
Λέω την προσωπική μου προσευχή και τα λόγια: «Είμαι εξαιρετικά χαλαρωμένος, έχω εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και θυμάμαι ό,τι χρειάζεται για να απαντήσω σωστά στις ερωτήσεις».
Διατηρώ τη συνηθισμένη θερμοκρασία και την ενυδάτωση του σώματος μου. Βγάζω το ρολόι μου και το έχω δίπλα στο γραπτό μου.                                                                                                      Διαλέγω το θέμα που θα απαντήσω πρώτα, προσεκτικά. Γνωρίζω ότι μαθητές που παίρνουν υψηλή βαθμολογία «Ρωτούν νοερά τον εαυτό τους “τι ζητάει ο εξεταστής με αυτή την ερώτηση;” Έχω τις πληροφορίες για να γράψω την απάντηση;».
Μετά για να βεβαιωθούν ότι γνωρίζουν αρκετά στοιχεία για τη συγκεκριμένη απάντηση τα σημειώνουν μονολεκτικά στο πρόχειρό τους. Μερικοί δημιουργούν ένα εννοιολογικό πίνακα. Όπως αναφέρω στο βιβλίο μου “Μαθαίνω εύκολα” οι μαθητές που παίρνουν χαμηλότερη βαθμολογία, από αυτή που προσδοκούν, κάνουν το λάθος να προσαρμόσουν τις απαιτήσεις της ερώτησης σε αυτά που γνωρίζουν. Άλλοι απλά γνωρίζουν ελάχιστα στοιχεία για το θέμα και τα επαναλαμβάνουν κάμποσες φορές.
Αποφεύγω να ξεκινήσω να γράφω αμέσως και δεν παρασύρομαι από κάποιους που έχουν ήδη αρχίσει. Είναι πολύ πιθανόν, να σταματήσουν να γράφουν σύντομα ή να γράφουν άσχετα πράγματα.
Θυμάμαι να έχω σε συνεχή εμφανή θέση το ερώτημα που επεξεργάζομαι.
Αφήνω ικανό διάστημα από το τέλος της μιας απάντησης μέχρι την αρχή της επόμενης ή από παράγραφο σε παράγραφο. Είμαι βέβαιος ότι θα θυμηθώ κι άλλα στοιχεία όταν θα γράφω την επόμενη ερώτηση ή στο τέλος της εξέτασης!
Τι κΑνουν οι Αριστοι
Οι άριστοι μελετούν προσεκτικά όλα τα θέματα. Θέτουν τα ερωτήματα στον εαυτό τους. Απαντούν πρώτα το θέμα για το οποίο γνωρίζουν περισσότερα γι’ αυτό κι αισθάνονται χαλαρωμένοι. Σ’ αυτό το διάστημα γίνεται κάποιου είδους επεξεργασία  στο μυαλό τους. Οταν αργότερα ασχοληθούν με τα “δύσκολα θέματα” η εκκόλαψη των απαντήσεων έχει ήδη γίνει.
Οι μη άριστοι υποψήφιοι αφιερώνουν λίγο χρόνο στο τελευταίο μέρος της εξέτασης. Το αποτέλεσμα είναι η χαμηλή βαθμολογία που παίρνουν σε αυτό, να επηρεάζει σημαντικά την τελική τους βαθμολογία!
ΚΑνω στΑσεις
Σε μια εξέταση που διαρκεί 2-3 ώρες, τόσο διαρκούν κι οι εξετάσεις της Αγγλικής Γλώσσας στα ανώτερα επίπεδα, μπορεί να αισθανθώ ότι οι κλειδώσεις των δακτύλων του χεριού μου που γράφει πονάνε. Τότε, σταματώ για ελάχιστα λεπτά. Κάνω μια απλή άσκηση ανακούφισης. Τεντώνω τα δάκτυλα μου προς τα έξω για 10 δευτερόλεπτα. Μετά τα κάνω μπάλα. Μετά τα γυμνάζω, ένα-ένα πλησιάζοντας κάθε δάκτυλο στον αντίχειρα. Μετά, τρίβω τις παλάμες μου για 1-2 λεπτά. Τα τινάζω χαλαρά κι είμαι έτοιμος να αρχίσω.
Ζητώ να βγω από την αίθουσα για να πάω στην τουαλέτα αν αισθανθώ υπερβολική ένταση. Είναι πιθανόν 2-3 λεπτά μετά την έξοδο μου από την αίθουσα να απαλλαγώ από το άγχος, και να θυμηθώ κι άλλα στοιχεία. Με την ευκαιρία πίνω λίγο νερό.
Συγχαίρω τον εαυτό μου, νοερά, όταν υπολογίσω ότι έχω γράψει πάνω από τη βάση! Μουρμουρίζω «Καλά πάω μέχρι τώρα, στη συνέχεια θα τα καταφέρω καλύτερα».
ΛΙγο πριν το τΕλος
Ελέγχω το γραπτό μου, αργά και με ηρεμία. Φαντάζομαι ότι είμαι ο βαθμολογητής κι εντοπίζω τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των απαντήσεων. Μήπως ξέχασα να απαντήσω κάποιες ερωτήσεις; Συμπεριέλαβα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται;
Ένας αποτελεσματικός τρόπος ελέγχου είναι να διαβάσω τα κείμενα μου ανάποδα. Δηλαδή αρχίζοντας από το τέλος! Έτσι διορθώνω ορθογραφικά και συντακτικά λάθη, συμπληρώνω λέξεις και φράσεις που παράλειψα.                                                                                             Παραδίδω το γραπτό μου στο τέλος του καθορισμένου χρόνου εξέτασης και βγαίνω από την αίθουσα με αισιοδοξία.
ΕυχΗ
Η ευχή μου, κι αυτή που πρέπει να συνοδεύει όλους τους υποψηφίους, είναι να αποδώσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους.  

*πτυχ. Ψυχολογίας – Ανάπτυξης Παιδιού, Master Εκπαίδευσης στη Δια Βίου Μάθηση, συγγραφέας “Μαθαίνω εύκολα”, “Θυμάμαι εύκολα”, “Μια ιστορία την ημέρα”.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα