20.4 C
Chania
Κυριακή, 27 Απριλίου, 2025

Η Ευρώπη εν τάχει

Επιμέλεια: Γιώργος Μαρκατάτος

 

Προστασία προσωπικών δεδομένων

 

Νέες εξελίξεις για την ενδυνάμωση του ψηφιακού θεματολογίου: Νέοι ειδικοί κανόνες για καταναλωτές σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής προσωπικών τηλεπικοινωνιακών δεδομένων στην Ε.Ε. προβλέπεται να θεσπιστούν άμεσα, σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβαίνουν οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και οι Πάροχοι Υπηρεσιών Διαδικτύου (Π.Υ.Δ.), εάν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών τους απολεσθούν, κλαπούν ή παραβιαστούν με άλλο τρόπο.

Σκοπός των εν λόγω «τεχνικών εκτελεστικών μέτρων» είναι να διασφαλισθεί ότι επιφυλάσσεται σε όλους καταναλωτές ίση μεταχείριση σε ολόκληρη την Ε.Ε. σε περίπτωση παραβίασης προσωπικών δεδομένων και να διασφαλισθεί ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετήσουν μια πανευρωπαϊκή προσέγγιση για τα προβλήματα αυτά, αν ασκούν δραστηριότητες σε περισσότερες από μία χώρες.

Οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και οι Π.Υ.Δ., εκτός από πληροφορίες για τις τηλεφωνικές κλήσεις και τους δικτυακούς τόπους που επισκέπτονται οι πελάτες τους, διαθέτουν και διάφορα άλλα δεδομένα όπως όνομα, διεύθυνση και τραπεζικά στοιχεία των πελατών αυτών. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν από το 2011 τη γενική υποχρέωση να ενημερώνουν τις εθνικές Αρχές και τους συνδρομητές τους σχετικά με παραβιάσεις των προσωπικών τους δεδομένων.

Χάρη σε κανονισμό της Επιτροπής, γίνεται πλέον σαφέστερο για τις επιχειρήσεις πώς θα πρέπει να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις αυτές και οι πελάτες θα έχουν μεγαλύτερη ασφάλεια για τον τρόπο με τον οποίο θα αντιμετωπίζεται το πρόβλημά τους. Για παράδειγμα, οι επιχειρήσεις πρέπει:

• Να ενημερώνουν την αρμόδια εθνική Αρχή σχετικά με το συμβάν εντός 24 ωρών από την εξακρίβωση της παραβίασης.

• Να περιγράφουν τις πληροφορίες που έχουν παραβιαστεί.

• Για να αποφασίσουν κατά πόσο θα πρέπει να ενημερώσουν τους συνδρομητές, οι εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα που έχουν παραβιαστεί, ιδιαίτερα στο πλαίσιο του τομέα των τηλεπικοινωνιών, όταν αυτά αφορούν οικονομικές πληροφορίες, δεδομένα γεωγραφικής θέσης κ.ά.

• Να χρησιμοποιούν τυποποιημένο έντυπο για την ενημέρωση της αρμόδιας εθνικής Αρχής.

Η Επιτροπή επιθυμεί επίσης να δώσει κίνητρα στις εταιρείες για την κρυπτογράφηση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Η οδηγία του 2002 για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες ορίζει ότι οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου πρέπει να μεριμνούν, ώστε να διασφαλίζεται η εμπιστευτικότητα και η ασφάλεια των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Ωστόσο, ορισμένες φορές μπορεί να υπάρξει κλοπή ή απώλεια των δεδομένων ή πρόσβαση σε αυτά από μη εξουσιοδοτημένα άτομα. Πρόκειται για τις λεγόμενες «παραβιάσεις δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα».

 

 

H προώθηση του υπολογιστικού νέφους

Σάρκα και οστά παίρνει σιγά – σιγά η εφαρμογή της τεχνολογίας του υπολογιστικού νέφους. Η Επιτροπή απευθύνεται σε εμπειρογνώμονες για να προτείνουν ασφαλείς και δίκαιους συμβατικούς όρους προώθησης του υπολογιστικού νέφους. Ετσι, εκδόθηκε πριν λίγες μέρες, πρόσκληση υποβολής αιτήσεων που απευθύνεται προς τους εμπειρογνώμονες ώστε να εργαστούν για την εξεύρεση ασφαλών και δίκαιων συμβατικών όρων για τις υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους.

Οι εμπειρογνώμονες θα συμβάλουν στον προσδιορισμό εναλλακτικών επιλογών για να αντιμετωπιστούν οι ανησυχίες καταναλωτών και επιχειρήσεων, που συχνά φαίνονται απρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους, επικαλούμενοι ασάφεια ή μεροληψία των συμβάσεων υπέρ των παρόχων υπηρεσιών.

Η ενέργεια αποτελεί μέρος της κίνησης της Επιτροπής για να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη στις υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους και να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό τους, ώστε να δοθεί ώθηση στην οικονομική παραγωγικότητα στην Ευρώπη, συγκαταλέγεται δε στις βασικές δράσεις της ανακοίνωσης της Επιτροπής για το υπολογιστικό νέφος, η οποία εκδόθηκε πέρυσι.

Το «υπολογιστικό νέφος» αναφέρεται στην αποθήκευση δεδομένων (όπως αρχείων κειμένου, εικόνων και βίντεο) και λογισμικού σε απομακρυσμένους υπολογιστές, στους οποίους οι χρήστες έχουν πρόσβαση διαδικτυακά, μέσω συσκευής της επιλογής τους. Πρόκειται για ταχύτερη, φθηνότερη, πιο ευέλικτη και δυνητικά πιο ασφαλή λύση από επιτόπιες λύσεις πληροφορικής. Πολλές δημοφιλείς υπηρεσίες, όπως το Facebook, το Spotify και το διαδικτυακό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, χρησιμοποιούν τεχνολογίες υπολογιστικού νέφους, αλλά τα πραγματικά οικονομικά οφέλη προέρχονται από την ευρεία χρήση λύσεων υπολογιστικού νέφους εκ μέρους των επιχειρήσεων και του δημόσιου τομέα.

Στις βασικές δράσεις της στρατηγικής περιλαμβάνονται:

Η αντιμετώπιση του κυκεώνα των προτύπων, ώστε οι χρήστες του υπολογιστικού νέφους να διαθέτουν διαλειτουργικότητα, φορητότητα των δεδομένων και αναστρεψιμότητα· τα απαραίτητα πρότυπα πρέπει να προσδιοριστούν έως το 2013.

Η υποστήριξη σε προγράμματα πιστοποίησης σε ενωσιακή κλίμακα για αξιόπιστους παρόχους υπολογιστικού νέφους.

Η εκπόνηση πρότυπων «ασφαλών και δίκαιων συμβατικών όρων για συμβάσεις υπολογιστικού νέφους, συμπεριλαμβανόμενων συμφωνιών επιπέδου εξυπηρέτησης.

Η συγκρότηση, μαζί με τα κράτη μέλη και τον κλάδο, ευρωπαϊκής σύμπραξης για το υπολογιστικό νέφος, με σκοπό την αξιοποίηση της αγοραστικής δύναμης του δημόσιου τομέα (20% του συνόλου των δαπανών Τ.Π.) για τη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής αγοράς υπολογιστικού νέφους, την ενίσχυση των πιθανοτήτων για τους ευρωπαίους παρόχους νέφους να αναπτυχθούν σε ανταγωνιστικά μεγέθη καθώς και την επίτευξη καλύτερης και φτηνότερης ηλε-διακυβέρνησης.

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα