Ομάδα δεκατεσσάρων ατόμων, άνδρες και γυναίκες, μέλη του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού – Τμ. Χανίων, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Καθαριότητας του Δήμου Χανίων και τον Σύλλογο Αλιέων της περιοχής, προέβησαν χθες το πρωί στον εθελοντικό καθαρισμό του βυθού στο λιμάνι Μαραθίου της Δημοτικής Ενότητας Ακρωτηρίου.
Αρχηγός της αποστολής ήταν ο δύτης Γιάννης Χαριτάκης που δήλωσε ότι: «Είμαι αρχηγός στο Σώμα Σαμαρειτών, Διασωστών και Ναυαγοσωστών του Ερυθρού Σταυρού Χανίων και σήμερα ήρθαμε στην προβλήτα του Μαραθίου, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Αλιέων και με τη βοήθεια του Δήμου Χανίων και τη συμπαράσταση του Λιμενικού Σώματος Χανίων, να κάνουμε εθελοντικό καθαρισμό στον βυθό του λιμανιού. Η αποστολή μας αποτελείται μικτά από 14 μέλη?».
Στο Μαράθι υποδέχτηκε την αποστολή ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων Κώστας Μπροκαλάκης, ο οποίος συνεχάρη τους εθελοντές, υπογραμμίζοντας στα ´Χ.Ν.´ τα εξής: «Ως Λιμενικό Ταμείο ευχαριστούμε θερμά την πρωτοβουλία αυτή του Ερυθρού Σταυρού και των δυτών καθώς και των λοιπών μελών που θα συμβάλλουν στον καθαρισμό του λιμανιού του Μαραθίου. Ο βυθός εδώ έχει χρόνια να καθαριστεί και είναι μια πολύ σημαντική οικολογική πρωτοβουλία αυτή σεβασμού στο περιβάλλον».
ΓΕΡΑΝΟΙ ΣΕ? ΑΧΡΗΣΙΑ
Με αφορμή την πρωτοβουλία αυτή θέσαμε το ερώτημα στον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου για την περίπτωση με τους γερανούς που έχουν εγκατασταθεί από χρόνια σε διάφορα αλιευτικά καταφύγια και λιμάνια του Νομού μας και όχι μόνο, τι πρόκειται να γίνει: «Είναι πράγματι μια πονεμένη ιστορία με αυτά τα μηχανήματα τα οποία στοίχισαν πάρα πολλά χρήματα. Δώδεκα τέτοιοι γερανοί υπάρχουν στον Νομό Χανίων, αλλά ελάχιστοι έχουν μια κάποια κίνηση. Πρόσφατα είχαμε συνάντηση με τον Σύλλογο Επαγγελματιών Ψαράδων του Δήμου Χανίων και μας έθεσαν το πρόβλημα αυτό επισημαίνοντας ότι είναι ασύμφοροι να χρησιμοποιηθούν με το κόστος που απαιτείται κάθε φορά για όποιον πρέπει να ανελκύσει ή να καθελκύσει το σκάφος του. Η επιλογή ιδιωτικού γερανού είναι πολύ πιο συμφέρουσα λύση είπαν. Το θέμα αυτό θα το συζητήσουμε στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση για να αποφασίσουμε πώς θα κάνουμε πιο συμφέρουσα τη διαχείριση και το κόστος στη χρήση τους. Οι συγκεκριμένοι γερανοί χρειάζονται βέβαια και ειδικό δίπλωμα χειριστή για να χρησιμοποιηθούν, το οποίο διαθέτει ένας χειριστής που έχει σύμβαση με το Λιμενικό Ταμείο».