Καλοί μου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο!
«Ονομάζομαι Ελλη Τζινευράκη και?». Η αρχή απ? το σημείωμα που μου έστειλε ηλεκτρονικά η δασκάλα της Α1 τάξης του Δημ. Σχ. Βρυσών Αποκορώνου για να συνοδεύσει το άρθρο της που φιλοξενείται στον σημερινό «Παιδότοπο» (διανθισμένο με πλούσιο σχετικό φωτογραφικό υλικό) και στο οποίο περιγράφει την προσπάθεια που έγινε στο σχολείο που υπηρετεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για την προώθηση της ζωοφιλικής συμπεριφοράς των παιδιών της Α? τάξης, απέναντι στα κατοικίδια και αδέσποτα σκυλιά.
Μας λέει τόσο όμορφα, τόσο παραστατικά, μα και τόσο γλαφυρά, η Ελλη τα που έγιναν, προπάντων κατά την επίσκεψη του εκπαιδευτή σκύλων Κυριάκου Ατσαλάκη στο σχολείο των Βρυσών! Ούτε δημοσιογράφος να ?τανε και να έκανε ρεπορτάζ! Συγχαρητήρια και γι? αυτό, προπάντων όμως για την πρωτοβουλία. Τόσο στην ίδια, όσο και στη δασκάλα του άλλου τμήματος, τη Σταυρούλα Σταυροπούλου, αλλά και στη διευθύντρια του σχολείου Γιούλη Σαρικάκη…
Σας χαιρετώ με αγάπη
Β.Θ.Κ.
Ο Μολύβιος
Ο Μολύβιος, ο μικρότερος τετράποδος ήρωας του σχολικού βιβλίου της Α? Δημοτικού, τρύπωσε στην τσάντα μιας μαθήτριας και έτσι τρύπωσε και στην καθημερινότητά μας. Κάθε πρωί, στο μάθημα της Γλώσσας, διαβάζουμε για τις περιπέτειες και τις σκανταλιές του. Με αφορμή, λοιπόν, τον άτακτο Μολύβιο ξεκίνησε στα τμήματα της Α? τάξης του Δ.Σ. Βρυσών μια προσπάθεια προώθησης ζωοφιλικής συμπεριφοράς απέναντι στα κατοικίδια και αδέσποτα σκυλιά. Αρχικά οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συζήτησαν για τα δικά τους σκυλάκια. Κάποιοι μάλιστα έφεραν στο σχολείο φωτογραφίες των μικρών τους φίλων. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε κολάζ με τίτλο ´Τα σκυλιά είναι φίλοι μας´ και συμπληρώσαμε όλες τις φροντίδες που μπορούμε να τους παρέχουμε. Παρακολουθήσαμε DVD σχετικό με τη σωστή συμπεριφορά μας απέναντι στα επιθετικά αδέσποτα. Επίσης, γίναμε εμείς οι ίδιοι σκυλάκια φορώντας μάσκες και μέσω δραματοποίησης προσπαθήσαμε να βιώσουμε τον τρόμο και την ανησυχία που νιώθουν τα αδέσποτα από τους θορύβους της πόλης. Νιώσαμε τον φόβο από τις απότομες εκφράσεις χαράς ή φόβου εκ μέρους των ανθρώπων. Φυσικά, στολίσαμε τη βιβλιοθήκη μας με βιβλία που φτιάξαμε, σχετικά με τις ανάγκες των τετράποδων φίλων μας. Μετά από έναν μήνα προετοιμασίας, οι μαθητές της Α? τάξης, ήταν πλέον έτοιμοι να υποδεχτούν την έκπληξη ? επιβράβευση για την προσήλωσή τους στο project. Επειτα από συνεννόηση με τον εκπαιδευτή σκύλων, κύριο Ατσαλάκη Κυριάκο, υποδεχτήκαμε στον χώρο του σχολείου μας τον ίδιο, παρέα με δύο από τους τετράποδους φίλους του, φυλής American Pitbull Terrier το ένα και Cane Corso το άλλο. Οι ´φίλοι´ του δικού μας Μολύβιου, Μορφέας και Αδης, αγαπήθηκαν από τους μαθητές όλου του σχολείου. Ο εκπαιδευτής τους, δόκιμο μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου εκπαιδευτών σκύλων, εξήγησε πώς να αντιλαμβανόμαστε την καχύποπτη ή λανθάνουσα συμπεριφορά του σκύλου προς τον άνθρωπο, μέσω της γλώσσας του σώματος την οποία όλα τα ζώα, ανεξαιρέτως, χρησιμοποιούν. Εκεί βεβαίως που το ενδιαφέρον των μαθητών απογειώθηκε, ήταν τη στιγμή της επίδειξης, από πλευράς του κυρίου Ατσαλάκη. Με τη βοήθεια του Αδη, που είναι εκπαιδευμένος ως φύλακας – σωματοφύλακας, έγινε επίδειξη υπακοής και δυνατότητας επαναφοράς αντικειμένου με υπερπήδηση εμποδίων.
Μετά το τέλος της επίδειξης, όλοι οι μαθητές του σχολείου εξέφρασαν επιθυμία να χαϊδέψουν τα όμορφα και υπάκουα σκυλιά, ακόμα και να πάνε μια βόλτα στον χώρο του σχολείου. Εδειξαν επίσης, πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουν από τον ίδιο τον εκπαιδευτή τον ορθό τρόπο εκτροφής σκύλων, τις διατροφικές συνήθειες κάθε ράτσας και τα μικρά κόλπα που οι ίδιοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να εκπαιδεύσουν τα δικά τους κατοικίδια. Αξίζει να σημειωθεί πως την επόμενη κιόλας ημέρα, μαθητές της Στ? τάξης δανείστηκαν από τη σχολική βιβλιοθήκη βιβλία με θέμα τις ράτσες των σκύλων.
Είναι, λοιπόν, φανερό ότι ο ερχομός του κυρίου Ατσαλάκη πυροδότησε το ενδιαφέρον πλειάδας μαθητών σχετικά με την προστασία των αδέσποτων σκύλων και την καλύτερη φροντίδα των κατοικίδιων τους, σε μια περιοχή όπου οι περισσότεροι έχουν υπό την προστασία τους τουλάχιστον έναν σκύλο, για φύλαξη οικόσιτων ζώων ή φύλαξη της περιουσίας τους. Με λίγα λόγια, καταφέραμε να επιτύχουμε τους αρχικούς στόχους του project. Το χαμόγελο στα χείλη των παιδιών, ο ενθουσιασμός στο χειροκρότημά τους και η ατομική προσπάθεια συλλογής πληροφοριών για την εκτροφή σκύλων, ήταν για τις δασκάλες της Α? τάξης, που οργάνωσαν το πρόγραμμα, το μεγαλύτερο δώρο και η πιο δυνατή ευχαρίστηση.
Οπως δήλωσε ο κύριος Ατσαλάκης, τέτοιου είδους διαδραστικές και κυρίως ακίνδυνες για τους μαθητές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις αφενός τονώνουν το ενδιαφέρον των παιδιών για το σχολείο και αφετέρου διώχνουν μακριά την κακοποίηση των κατοικίδιων και αδέσποτων ζώων από αδαή παιδιά.
Ελλη Τζινευράκη
(δασκάλα)
Ονόματα μαθητών Α1
Βασιλαντωνάκης Αντώνης
Κασαπάκης Μιχάλης
Κελαϊδάκη Γεωργία
Κλαπάκης Κων/νος
Κουναλάκης Νίκος
Μπουντουράκη Αθηνά
Μπόινη Κλεβίσα
Μπραουδάκης Νίκος
Συμβουλάκη Ζωή
Τσουράκη Αλεξάνδρα
Τσαπάκη Ιζαμπέλλα
Ονόματα μαθητών Α2
Ανδρεαδάκη Βασιλική
Καποκάκης Βαγγέλης
Κονταράκης Ζαχαρίας
Κοτσιφάκη Αννα
Κουκιανάκης Νεκτάριος
Μαριδάκη Σοφία
Μαρκουλάκη Αλεξάνδρα
Σαμέτι Γιόλι
Σαρτζετάκη Ελπίδα
Σταθάκης Δημήτρης
Παιδαράκη Χρυσάνθη
Νέδεβα Αναστασία – Νέτκα