Κυριακή, 12 Ιανουαρίου, 2025

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

Auto History
Dodge D-500 (1955) Γυναίκες!

Μια  αμερικανίδα του δρόμου που την δεκαετία του ?50  είχε κλέψει πολλές καρδιές, με το μοντέλο της ´La Femme´ ήταν το όνειρο πολλών κυριών!
Ολα ξεκίνησαν όταν, ένας νεαρός μηχανικός o Μάουρι Μπάλντουϊν, ο οποίος εργαζόταν για τον Βιργίλιο Εχνερ, σχεδίασε το 1955 τα μοντέλα των ´Dodge´ και ´Plymouth´.Ο Βιργίλιος Εχνερ είχε θέσει σκοπό του, να αλλάξει το πρότυπο της ´Chrysler´ από μία πολύ συντηρητική γραμμή, σε κάτι πολύ πρωτοποριακό ώστε να γίνει πρότυπο σχεδιαστικής γραμμής για την General Motors, πράγμα το οποίο επέτυχε προς το τέλος του 1957. Η ´Dodge´ του ?55 ήταν κάτι το πολύ πρωτοποριακό και με πολύ καλές πωλήσεις εκείνη τη χρονιά. Παρόλο που η Dodge παρέμενε από το 1953 στην όγδοη θέση στην κατάταξη των πωλήσεων η παραγωγή διπλασιάστηκε σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.  Ηταν η τρίτη χρονιά από την ημερομηνία έναρξης του μοντέλου όταν η Dodge είχε κατασκευάσει περισσότερα από 300.000 αυτοκίνητα (οι άλλες δύο χρονιές ήταν το 1950 και το 1951). Οι ευδιάκριτα ζυγισμένες σχεδιαστικές γραμμές του Μπάλντουϊν, με την μάσκα να αποτελείται από δύο τμήματα, τα φανταστικά χρωματικά σύνολα με 2 ή 3 τόνους, τα ασύμμετρα που φορούσαν τα αμαξώματα, το σαλόνι με φανερές τις καταβολές από τα κόκπιτ των αεροσκαφών και ο συνδυασμός με τα μακρύτερα και  πιο έντονα φτερά, δημιούργησαν την ομορφότερη Dodge της γενιάς. Οσο για τις επιδόσεις αυτό είχε ανατεθεί στον καινούργιο V-8 κινητήρα (270ci Hemi) που με τους 193 ίππους έδινε μια αξιοπρεπή παρουσία στους δρόμους! Από την αρχική παρουσίαση του μοντέλου ο κινητήρας V-8 κυριαρχούσε στις πωλήσεις ενώ οι απλοί  εξακύλινδροι κινητήρες προσφέρονταν μόνο με το Coronet – σεντάν και βάγκον, ενώ  υπήρχε μία ευρεία γραμμή με Coronet και Custom Royal με V- 8 κινητήρα συμπεριλαμβανομένων και τριών μοντέλων με σκληρή οροφή. Το 1956 προστέθηκαν πιο έντονα φτερά και ο έλεγχος του αυτόματου κιβωτίου μετετράπη από λεβιέ στο ταμπλό σε ένα σύστημα κονσόλας με πιεστικούς διακόπτες – πλήκτρα αριστερά από το τιμόνι διευθύνσεως. Οι γραμμές του αμαξώματος παρέμειναν οι ίδιες με την μόνη διαφορά ότι προστέθηκε η 4πορτη έκδοση με σκληρή οροφή και στις τρεις σειρές παραγωγής που φορούσαν κινητήρα V-8. Ναυαρχίδα στην σειρά V- 8 ήταν η ´D- 500´, η οποία έκρυβε 260 ίππους  στις 4.400 σ.α.λ. από τον καινούργιο κινητήρα 315 ci. Αυτός ο πολλά υποσχόμενος κινητήρας μπορούσε να παραγγελθεί με οποιοδήποτε μοντέλο συμπεριλαμβανομένου ακόμα και αυτού του κατά τα άλλα συνηθισμένου ´Coronet Club Sedan´, ένα πραγματικά καταπληκτικό αυτοκίνητο ιδίως στα Grand – Prix. Τα επίσημα αποτελέσματα ήταν παρά πολύ καλά. Το 1956 οι Dodge κέρδισαν 11 αγώνες Grand-National ενώ στο Bonneville ένα Custom Royal σεντάν έθεσε ρεκόρ ταχύτητος άνω των 306 μιλίων. Στα μέσα του 1955 παρουσιάστηκε η έκδοση, η οποία έτυχε πολλών ειρωνευτικών σχολίων από τους κουλτουριάρηδες σωβινιστές. Hταν μία ειδική έκδοση του Custom Royal Lancer η επωνομαζόμενη ´La Femme´, βαμμένη συνήθως σ? ένα τόνο του ροζ και με συνδυασμό άσπρο του ζαφειριού. Περιελάμβανε για την γυναίκα οδηγό ειδικό εξοπλισμό που προσφερόταν δωρεάν! Παραδιδόταν με μία κάπα για την οδηγό αναλόγου χρώματος με το χρώμα του αυτοκινήτου, μπότες, ομπρέλα, γυναικεία κρεμαστή τσάντα και υφασμάτινη λουλουδάτη ταπετσαρία! Ολα τα ανωτέρω ήταν ανδρική πρωτοποριακή ιδέα πωλήσεων, με στόχο τη γυναίκα οδηγό που ήθελε να ξεχωρίζει. Την ίδια εποχή υπήρχε και το ´Coronet Texan´, μία έκδοση για τον macho – άνδρα οδηγό, ώστε να φέρει την ισορροπία των σχέσεων όπως άλλωστε απαιτούσαν οι καιροί.Δεν είναι σωστό να το αναφέρουμε αλλά η πραγματικότητα είναι το ότι: Το 1955 το μοντέλο ´La Femme´ ήταν αυτό ακριβώς που ήθελαν όλες οι γυναίκες – οδηγοί της εποχής. Ηταν μια μεγάλη επιτυχία για τα σαλόνια και τις εκθέσεις αυτοκινήτου αφού βοήθησε τα μέγιστα στο να αυξηθεί η κίνηση των επισκεπτών στα σαλόνια και τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων.
Το μοντέλο με τους περισσότερους οπαδούς είναι το D -500 σε οποιαδήποτε έκδοση, ιδίως όμως με την σκληρή οροφή. Οι δε εκδόσεις ´La Femme´ και ´Texas´ αλλά και το υπέροχο ´Golden Lancer´ ήταν προορισμένα να γίνουν κτήμα λίγων και των οικονομικά ισχυρών ατόμων. Τα τελευταία χρόνια αρχίζει να δημιουργείται αγοραστικό ενδιαφέρον για τη ´Dodge´.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα