Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

15ο Δημ. Σχ. Ηρακλείου: Μια μέρα με την Ευδοκία Σκορδαλά – Κακατσάκη

Καλοί μου φίλοι,
καλό Σαββατοκύριακο!

Για την επίσκεψη της Ευδοκίας Σκορδαλά – Κακατσάκη στο σχολείο τους, στο 15ο Δημ. Σχ. Ηρακλείου, λίγες μέρες πριν από τη λήξη της σχολικής χρονιάς, ο λόγος στον σημερινό Παιδότοπο. Από την υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης του σχολείου, την πολλά υποσχόμενη νέα δασκάλα Αθηνά Πυργιωτάκη, με ομόφωνη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, η πρόσκληση. Ιδιαίτερα κατατοπιστικό το “ρεπορτάζ” που έστειλε για τη σελίδα η Αθηνά, μαζί με δυο άλλα κείμενα συναδέλφων της, πολύ φωτογραφικό υλικό και ζωγραφιές παιδιών. Τα καλύτερα έχει να πει η καταξιωμένη ανά το πανελλήνιο πολυβραβευμένη συγγραφέας γι’ αυτήν την επίσκεψη, για την οποία δηλώνει ενθουσιασμένη.

Σας χαιρετώ με αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος

Με αφορμή την καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού βιβλίου, ως υπεύθυνη βιβλιοθήκης επιθυμούσα να καλέσω στο σχολείο μου, το 15ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου έναν/μία συγγραφέα. Η επιλογή δεν ήταν διόλου δύσκολη, καθώς είχα τη δυνατότητα να καλέσω την αγαπημένη μου συγγραφέα παιδικών βιβλίων, την κυρία Ευδοκία Σκορδαλά – Κακατσάκη. Ενδιαφέρον για μία συζήτηση μαζί της εξέφρασαν όλες οι τάξεις του σχολείου μας, μεγάλες και μικρές. Έτσι, όλα τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απορίες τους· απορίες που εστίασαν περισσότερο στη διαδικασία συγγραφής ενός παραμυθιού.
Ωστόσο, πέρα από την ανοιχτή αυτή συζήτηση, τα τμήματα της Β’, Γ’ και Δ’ τάξης είχαν ασχοληθεί με συγκεκριμένα παραμύθια.
Πιο αναλυτικά, το τμήμα Β1 ασχολήθηκε με το παραμύθι Η Γιασεμιά και τ’ αστεράκια. Τα παιδιά παρακολούθησαν με μεγάλή προσοχή την ανάγνωση του κειμένου και προβληματίστηκαν γύρω από τη μοναξιά της Γιασεμιάς. Συζήτησαν για τη φιλία ανάμεσα στη Γιασεμιά και τον φράχτη και στη συνέχεια επεκτάθηκαν στον σημαντικό ρόλο της φιλίας ανάμεσα στους ανθρώπους. Στο τέλος, το κάθε παιδί έγραψε στο αστεράκι του το δικό του προσωπικό μήνυμα με παραλήπτη τον κεντρικό χαρακτήρα του παραμυθιού, τη Γιασεμιά.
Το τμήμα Β2 ασχολήθηκε με δύο παραμύθια της συγγραφέα. Αρχικά, διάβασαν τον Λυκούργο και το δίκτυ της αγάπης, το οποίο τα έφερε κοντά με το αίσθημα της απώλειας και τη διαχείρισή του. Ωστόσο, ένιωσαν ανακούφιση και χαρά, όταν η ομάδα με αγάπη αγκάλιασε τον Λυκούργο. Έπειτα, τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους δίκτυ της αγάπης, στο οποίο έκλεισαν τους ανθρώπους, με τους οποίους νιώθουν ασφαλείς. Με το παραμύθι, Το δίκτυ της αγάπης ασχολήθηκε και το τμήμα Γ1. Οι μαθητές συζήτησαν για το δέσιμο της ομάδας και δημιούργησαν ένα κολάζ, στο οποίο έγραψαν λέξεις που εκφράζουν την ομάδα της τάξης τους.
Έπειτα, το Β2 διάβασε τον Βασιλιά των Ονείρων. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τον ρόλο του βασιλιά, αλλά και από τη σκοτεινή πλευρά του ονείρου. Ενθουσιάστηκαν από την έντονη δράση και την «πάλη» ανάμεσα στους δύο ήρωες πρωταγωνιστές. Ακολούθως, χώρισαν ένα χαρτόνι στη μέση και εκεί ζωγράφισαν από τη μία πλευρά τα όνειρα και από την άλλη τους εφιάλτες τους.
Το τμήμα Γ2 διάβασε το παραμύθι, Ένα παράξενο γαϊτανάκι, και εστίασε την προσοχή του στην προσπάθεια των τεσσάρων κεντρικών ηρώων να αλλάξουν την ταυτότητά τους. Χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα ασχολήθηκε με έναν χαρακτήρα του βιβλίου. Στο τέλος, τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αποδεχόμαστε τον εαυτό μας ως είναι, χωρίς να αποζητάμε κάτι που δεν μπορούμε να γίνουμε.
Οφείλω να παραδεχτώ ότι όλα τα παιδιά εξέφρασαν έντονα την επιθυμία να επαναληφθεί η επίσκεψη της κυρίας Ευδοκίας στο σχολείο μας. Ωστόσο, μέχρι την επόμενη αντάμωσή μας θα μας κρατάνε συντροφιά τα πνευματικά παιδιά της, τα παραμύθια της.
Η υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης
Αθηνά Πυργιωτάκη

Το τμήμα Δ2, προτού ξεκινήσει την ανάγνωση των παραμυθιών της κ. Ευδοκίας Σκορδαλά, προσπάθησε να προσεγγίσει το επάγγελμα του συγγραφέα. Αναρωτηθήκαμε για τις γνώσεις ,τις σπουδές, το χρόνο, τη διάθεση που μπορεί να έχει ένας συγγραφέας. Εστιάσαμε στον τρόπο έκφρασης και στα μηνύματα που προσπαθεί να περάσει στον αναγνώστη. Κάναμε εικασίες μελετώντας τόσο το βιογραφικό όσο και δύο από τα βιβλία της κ. Ευδοκίας, Το νησί που ταξίδευε και το Ένα αστέρι πέφτει στη γη. Ο ερχομός της στο σχολείο μας γοήτευσε με την ηρεμία και την υπομονή της. Μας έδωσε να καταλάβουμε πώς η λογοτεχνία δεν είναι μόνο η τέχνη του λόγου αλλά και της ζωής. Νιώθουμε τόσο τυχεροί που τη γνωρίσαμε που ξεκινήσαμε την ανάγνωση ενός επόμενου βιβλίου της, το Με λένε Ελπίδα.
Κατερίνα Χριστινάκη
δασκάλα της Δ2 τάξης

Εμείς, η Δ1 τάξη ασχοληθήκαμε με το παραμύθι, Το νησί που ταξίδευε. Εντυπωσιαστήκαμε από τη σύνδεση της γραφής και της εικονογράφησης. Ταξιδέψαμε στον κόσμο της φαντασίας με συνοδοιπόρους τους ήρωες του βιβλίου που έχουν ανθρώπινη μορφή. Μα αλήθεια φτάνει μονάχα ένας ψαράς και ένας γεωργός να απαντήσουν μια γοργόνα του δάσους; Και αλήθεια ταξιδεύουν τα νησιά; Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού δημιουργήσαμε ένα βιβλίο, που μέσα κρύψαμε όλα εκείνα που εντυπωσίασαν τον καθένα μας ξεχωριστά. Και πόση η έκπληξή μας, όταν η συγγραφέας μάς αποκάλυψε ότι το νησί αυτό ήταν η Σαμοθράκη, η γενέτειρά της. Η κυρία Ευδοκία μάς ενέπνευσε να ξεκινήσουμε κι εμείς το ταξίδι της γραφής και την ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό.
Δέσποινα Δήμα
δασκάλα της Δ1 τάξης


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα