Σχολείο… πρώτης ευκαιρίας είναι το ΣΔΕ Χανίων και τα τμήματά του σε Πλατανιά και Κίσσαμο για περίπου 1.300 μαθητές που εγγράφησαν σε αυτά από το 2006 που πρωτολειτούργησε στον νομό.
Στα 16 χρόνια λειτουργίας του Σχολείου Δευτέρης Ευκαιρίας έγινε αναφορά στη χθεσινοβραδινή εκδήλωση στο χώρο του Πνευματικού Κέντρου Χανίων, με τους μαθητές του να μιλούν με θερμά λόγια για όλα όσα αποκόμισαν από την επιστροφή τους στα σχολικά θρανία, τη σχέση τους με τους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα ανοικτό ήταν το κάλεσμα σε όλους όσους δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε μικρή ηλικία να δοκιμάσουν την εμπειρία του ΣΔΕ. ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΓΟΝΗΣ «Το σκεφτόμουν χρόνια αλλά λόγω υποχρεώσεων δεν το έπαιρνα απόφαση! Έχω και 7 εγγόνια! Μάλιστα κατά τη διάρκεια της χρονιάς ζητούσα και τη βοήθεια της μεγάλης εγγονής μου στα Αγγλικά» αναφέρει η κ. Στέλλα Μποτωνάκη που είναι πολύ χαρούμενη για την επιλογή της.
Η ίδια σημειώνει πως για καιρό «δεν το έπαιρνα απόφαση να γραφτώ, φοβόμουν τις ώρες και πόσο δύσκολο θα ήταν να ανταποκριθώ στο σχολείο. Όμως τελικά πέρυσι το αποφάσισα και πραγματικά είναι υπέροχα! Οι καθηγητές μας βοηθούν πάρα πολύ» Η κ. Στέλλα συστήνει σε όποιον δεν κατάφερε να ολοκληρώσει το σχολείο να δοκιμάσει στο ΣΔΕ. «Η γνώση είναι δύναμη πραγματικά, και το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας πραγματικά αξίζει. Πιστεύω ότι πραγματικά πρέπει να πάνε στο ΣΔΕ, οι καθηγητές μας βοηθάνε απίστευτα και είναι συνέχεια δίπλα μας» τονίζει. Ως ιδιωτικός υπάλληλος εργάζεται η κ. Κατερίνα Μανταδάκη που ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο ΣΔΕ και του χρόνου θα φοιτήσει και στο ΕΠΑΛ. «Είμαι στα 56, δεν συνέχισα όταν έπρεπε το σχολείο και πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μου υπήρχε η σκέψη ότι δεν το τελείωσα! Ήταν ένα αγκάθι που κατά καιρούς με πείραζε! Κάποια στιγμή όταν τελείωσε το σχολείο η κόρη μου το σκεφτόμουν και μια στιγμή που ήμουν στο λεωφορείο γυρίζοντας από τη δουλειά μου λέει μια κυρία ότι “δεν με φτάνει η δουλειά πάω και στο σχολείο” και μου μιλάει για το ΣΔΕ.
Όταν γύρισα σπίτι το είπα στο σύζυγο μου, που επειδή ήξερε ότι το ήθελε με παρότρυνε» ανέφερε η κ. Μανταδάκη. Μας εκμυστηρεύεται ότι το πιο δύσκολο μάθημα είναι τα… «μαθηματικά σίγουρα! Τα τρέμω ακόμα αλλά κατάφερα με τη βοήθεια των καθηγητών, της περυσινής και του φετινού να ξεπεράσω τις φοβίες και να τα πάω καλά.» Η κ. Κατερίνα σημειώνει πως το βασικό χαρακτηριστικό του σχολείου είναι ότι «έχουμε υπέροχους καθηγητές που θέλουν να μάθουμε, έχουν πολύ υπομονή και επιμονή. Μας καταλαβαίνουν! Ήταν μια από τις καλύτερες εμπειρίες της ζωής μου!»
Για τον 36χρονο Νικόλαο Νιωτάκη η απόφαση να καθίσει και πάλι στα θρανία ήταν απόφαση ζωής. «Για δικούς μου διάφορους λόγους δεν συνέχισα το σχολείο όταν έπρεπε. Φίλοι μου συνέστησαν στο ΣΔΕ και γράφτηκα. Το κλίμα ήταν πολύ καλό, δόξα το θεό περίμενα χειρότερα τα πράγματα αλλά δεθήκαμε αμέσως με τα παιδιά και πήγαν όλα όπως θα θέλαμε…» σημειώνει. Ο Νίκος εργάζεται ως χειριστής βαρέων μηχανημάτων και κατάφερε να συνδυάσει εργασία και σχολείο. «Ήταν μεγάλο κατόρθωμα γιατί έχω και ένα κοριτσάκι και η μητέρα δουλεύει καμιά φορά και το βράδυ. Αν σκέφτηκα να το σταματήσω το σχολείο; Την πρώτη ημέρα! Σκέφτηκα “ μήπως να μην πάω;” Αλλά μετά σκέφθηκα ότι θα πρέπει να τελειώσω το σχολειό γιατί θέλω το χαρτί». Τα πιο δύσκολα μαθήματα για τον συνομιλητή μας ήταν τα μαθηματικά και τα αγγλικά και θα προσπαθήσει να συνεχίσει και στο Εσπερινό ΕΠΑΛ στη συνέχεια.
Ο πρώτος διευθυντής του ΣΔΕ κ. Γιώργος Φιλανδαράκης στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στη δημιουργία του σχολείου το 2006 μαζί με το Εσπερινό ΕΠΑΛ , στην εμπιστοσύνη που του έδειξε ο τότε προϊστάμενος εκπαίδευσης κ. Νίκος Βεστάκης και στη ευχήθηκε στους μαθητές να συνεχίσουν την προσπάθεια τους, ενώ η κ. Ανδρομάχη Χουρδάκη μίλησε για το τμήμα ΣΔΕ στην Κίσσαμο. «Εκατοντάδες συμπολίτες μας επωφελήθηκαν από την δεύτερη ευκαιρία στη ζωή τους που τους έδωσε τη δυνατότητα να επανεκκινήσουν την πορεία τους στην εκπαίδευση» υπογράμμισε ο διευθυντής του ΣΔΕ Χανίων κ. Σωτήρης Σύρρος, επισημαίνοντας πως το ΣΔΕ μπορεί να καυχάται ότι πρόσφερε απλόχερα την ευκαιρία της μόρφωσης σε ανθρώπους που πολύ δύσκολα θα επωφελούνταν από τη μέχρι σήμερα λειτουργιά των εκπαιδευτικών δομών. Ο κ. Σύρρος στάθηκε στην αρωγή και στη στήριξη που υπάρχει από την τοπική αυτοδιοίκηση και στη σημασία της ενίσχυσης της ροής των εγγραφών στα ΣΔΕ.