Πίσω στο 1977 και όπως διαβάζουµε στο φύλλο της εφηµερίδας της 24ης Νοεµβρίου εκείνου του έτους ένα καινοτόµο για την εποχή σύστηµα ασφαλείας για τα αεροδρόµια είχε παρουσιαστεί από βρετανική αεροπορική εταιρία.
∆ιαβάζουµε σχετικά στο ρεπορτάζ της εποχής «ένα νέο σύστηµα ἐλέγχου ἀσφαλείας γιά ἀεροδρόµια που συνδυάζει σηµεία ἀφίξεως ἐπιβάτου, ζύγισµα ἀποσκευῶν καί ἔλεγχο ἀσφαλείας µὲ ἀκτίνες Χ παρουσίασε τελευταία ἡ Βρεταννική Εταιρία Ιντερνάσιοναλ Αεραίν Λτδ., ὑποστηρίζοντας ὅτι το καινούργιο σύστηµα προσφέρει τά πλεονεκτήµατα τοῦ ἠλεκτρονικοῦ ζυγίσµατος µὲ αριθµολογική ἐµφάνιση τῶν στοιχείων καί ταυτοχρόνως διευκολύνσεις για ἔλεγχο ἀσφαλείας µέ ἀκτίνες Χ.
Τό Βρεταννικό αὐτό σύστηµα λὲγεται Χ-30 καί περιλαµβάνει ένα βασικό τµήµα µὲ πλατφόρµα αφίξεως και ζυγίσµατος ἀποσκευῶν καί θάλαµο ἀκτίνων Χ καί ένα τµήµα τηλεοπτικοῦ ἐλέγχου καί σηµεία ἐλέγχου του θαλάµου ἀκτίνων Χ. Μὲ τό σύστηµα αὐτό ένας φρουρός ἀσφαλείας ἀε- ροδροµίου θα µποροῦσε παρακολουθώντας ένα κύκλωµα τηλεοράσεως νά ἐλέγχει ἀρκετά σηµεῖα ἀφίξεως ἐπιβατων.
Οἱ ἀποσκευές κάθε ἐπιβάτη τοποθετούνται στον χώρο ἐπιθεωρήσεως του συστήµατος, οἱ πόρτες κλείνουν και ἀµέσως τό περιεχόµενο τῶν ἀποσκευών προβάλλεται σὲ µιά τηλεοπτική ὀθόνη 20 ιντσῶν ὑψηλῆς πιστότητος.
Η κάµερα τοῦ συστήµατος µπορεῖ νά κάνει ὅλες τίς κινήσεις πού χρειάζεται γιά νά γίνει ἕνας ἔλεγχος «ἀπό κοντά» όλων τῶν σηµείων τῶν ἀποσκευῶν. Συγχρόνως παρουσιάζεται σέ ἀριθµούς τό βάρος τῶν ἀποσκευών µπροστά στόν ἁρµόδιο ὑπάλληλο. Τό µάξιµουµ βάρος ἀποσκευών είναι 29 χγρ. και το µάξιµουµ
µέγεθος εἶναι 90x60x35 έκατοστά. Μόλις το περιεχόµενο γίνει ἀποδεκτό, ὁ ὑπάλληλος ἀνοίγει τις πόρτες καί οἱ ἀποσκευές περνοῦν στόν κεντρικό κινούµενο ἱµάντα τοῦ ἀεροδροµίου µέ τό πάτηµα ἑνός κουµπιού.
Τό σύστηµα εἶναι σύµφωνο µὲ τούς διεθνεῖς κανονισµούς ἀκτινοβολίας. Ἔχει µήκος 2.30 µ. πλάτος 1,07 µ. και ύψος 1,03 µ. Ζυγίζει 750 χγρ. καί λειτουργεῖ µὲ ρεῦµα 230 βάτ ἡ σὲ ἄλλο τύπο µέ 110 βάτ».