Συνάντηση
Σκουλάκη- Τσόκα
Η σημαντική υστέρηση του Ν. Χανίων σε δημόσια έργα ως συνέπεια της ελλιπούς προετοιμασίας των τοπικών φορέων εν όψει ΕΣΠΑ αλλά και του γραφειοκρατικού-συγκεντρωτικού πλαισίου διαχείρισης αυτού – το οποίο φέρει τη σφραγίδα της κυβέρνησης της ΝΔ – προέκυψε ως κύρια διαπίστωση από τη συνάντηση που είχε ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στο Ν. Χανίων, Μ. Σκουλάκης με τον γ.γ. της Περιφέρειας Κρήτης κ. Σ. Τσόκα, καθώς και με υπηρεσιακούς παράγοντες της Περιφέρειας, με αφορμή τη πρωτοβουλία του πρώτου να επισκεφθεί σήμερα τη Περιφέρεια και να ενημερωθεί «από πρώτο χέρι» για την πορεία εξέλιξης των δημόσιων έργων στο Ν. Χανίων.
Σύμφωνα με ανακοίνωση από το γραφείο του βουλευτή:
Από την πολύωρη συνάντηση – διήρκεσε πάνω από 3,5 ώρες – του κ. Σκουλάκη με τους Δ/ντές των αρμόδιων υπηρεσιών, προέκυψαν τα παρακάτω:
Από το Ν. Χανίων έχουν υποβληθεί μόλις 3 φάκελοι έργων (1 από τη Νομαρχία Χανίων και 2 από το Δήμο Χανίων) για διεκδίκηση ένταξης έργων στον Άξονα "Υποδομές και Υπηρεσίες Προσπελασιμότητας Π. Κρήτης", κωδικός 23 "Περιφερειακές/τοπικές οδοί" του ΕΣΠΑ 2007-13, συνολικού προϋπολογισμού 20,8 εκατ. € περίπου. Την ίδια ώρα οι άλλοι νομοί της Κρήτης έχουν υποβάλλει συνολικά για ένταξη στο ίδιο πρόγραμμα: α) Ν. Λασιθίου – 11 προτάσεις, β) Ν. Ρεθύμνου – 10 προτάσεις, γ) Ν. Ηρακλείου – 8 προτάσεις.
Δεν υπάρχουν μελέτες αναβάθμισης για μεγάλα κομμάτια του ΒΟΑΚ στο Ν. Χανίων και ειδικότερα για τα τμήματα: α) Κολυμπάρι – Καστέλλι (12 χλμ), β) Κολυμπάρι – Βαμβακόπουλο (22 χλμ), γ) Καλύβες – Σούδα (12 χλμ) και δ) Άγιοι Πάντες – Βρύσες (6 χλμ).
Για τη συνδετήρια οδό του κόμβου Μουρνιών με την πόλη των Χανίων, απαιτείται η άμεση υλοποίηση της πράξης εφαρμογής στο εντός σχεδίου τμήμα της οδού, που είναι αρμοδιότητα του Δήμου Ελ. Βενιζέλου και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων.
Η επικινδυνότητα των ισόπεδων κόμβων Νοπηγείων και Δραπανιά, υπαγορεύει την ανάγκη κατασκευής νέων ανισόπεδων κόμβων σε αυτά τα σημεία.
Η μελέτη του ανισόπεδου κόμβου Γεωργιούπολης επανεξετάζεται στα πλαίσια της νέας σύμβασης της μελέτης «Βρύσες-Ατσιπόπουλο», που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Για τον ανισόπεδο κόμβο της Αγ. Μαρίνας, έχει σταλεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ για έγκριση, η οριστική μελέτη οδοποιίας του κόμβου και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ωστόσο, τα υπόλοιπα στάδια της μελέτης, για να καταστεί ώριμο το έργο προς δημοπράτηση, δηλ. οι μελέτες τεχνικών έργων, οι γεωτεχνικές εργασίες, το κτηματολόγιο, η μελέτη αποχέτευσης και η μελέτη σήμανσης – ασφάλισης, δεν μπορούν να προχωρήσουν από την εν ενεργεία σύμβαση, λόγω έλλειψης πιστώσεων.
Πέραν των παραπάνω, ο κ. Σκουλάκης ενημερώθηκε διεξοδικά για τα θέματα της σύνδεσης του ΒΟΑΚ με το αεροδρόμιο Χανίων, τη πορεία εξέλιξης των βιολογικών καθαρισμών, των έργων υποδομής παιδικών σταθμών και σχολικής στέγης, των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» και των αρδευτικών – εγγειοβελτιωτικών έργων στο Ν. Χανίων.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ Σ. ΤΣΟΚΑ
Μετά την συνάντηση, ο γ.γ. κ. Τσόκας έκανε τις παρακάτω δηλώσεις: "Την συνάντηση απασχόλησε το θέμα του ΒΟΑΚ, το θέμα της σύνδεσης με το αεροδρόμιο, οι βιολογικοί καθαρισμοί, οι καινούργιες προκηρύξεις της Διαχειριστικής Αρχής για σχολεία, παιδικούς σταθμούς κλπ. Πιστεύω ότι και στα πλαίσια του Γ΄ΚΠΣ προσπαθήσαμε και αξιοποιήσαμε όλους τους πόρους. Πιστεύω ότι το κυβερνητικό έργο προχωράει και στα Χανιά πολύ καλά, βεβαίως σας έχω πει πάντα ότι θα είμαι ο τελευταίος που θα δηλώνει ικανοποιημένος με ό,τι έχει γίνει. Πιστεύω λοιπόν ότι αν στα πλαίσια αυτά, και ο κ. Σκουλάκης πιστεύει ότι μπορούν να γίνουν πολύ περισσότερα εδώ είμαστε να προσπαθήσουμε να τα υλοποιήσουμε . Οι προϋποθέσεις πάντα πρέπει να υπάρχουν. Από την πλευρά της Περιφέρειας έχουμε πει ποιοι είναι οι πόροι μας, ποιες είναι οι οικονομικές δυνατότητες και περιμένουμε προτάσεις πάνω σ αυτές τις δυνατότητες. Τεκμηριωμένες πάντα και ώριμες, διότι πολλές φορές και ο όγκος ξεγελάει. Μπορεί να δεχθείτε 10 -20 φακέλους από μια περιοχή και να μην είναι σε θέση να αξιοποιηθούν ούτε οι δύο-τρείς. Άρα πρέπει να είναι και ποιοτικά εντάξει οι φάκελοι αλλά και ποσοτικά εντάξει".