CRIMINAL
(2016 ΕΓΧ 113’)
Περιπέτεια φαντασίας
Σκην.: Άριελ Βρόμεν Μουσ.: Μπράιαν Τάιλερ, Κιθ Πάουερ Ηθ.: Κέβιν Κόστνερ, Ράιαν Ρέινολντς, Γκάρι Όλντμαν, Τομι Λι Τζόουνς
Ο σωστός άνθρωπος… στο λάθος σώμα…
Ο Μπιλ Πόουπ, πράκτορας της CIA, κατά τη διάρκεια μίας ιδιαίτερα σημαντικής και άκρως μυστικής αποστολής, σκοτώνεται, προσπαθώντας να ξεσκεπάσει τα ίχνη του περίφημου «Ολλανδού» -του εγκεφάλου που κατάφερε να αποκτήσει πρόσβαση στο σύνολο του οπλισμού των Η.Π.Α. μέσω του περίφημου Σκοτεινού Διαδικτύου. Με τον θάνατο του Πόουπ, κάθε πληροφορία γύρω από τη δράση του «Ολλανδού» εξαφανίζεται για πάντα, χωρίς κανένας άλλον να είναι σε θέση να προσθέσει πληροφορίες στο παζλ που συνθέτει το πρόσωπο του «Ολλανδού»…
Τότε, ο Κουόκερ Ουέλς, επικεφαλής της CIA στο Λονδίνο, επιστρατεύει τον δρα Φρανκς, έναν εκκεντρικό νευροχειρουργό και μαζί επιχειρούν μια ανατρεπτική ιατρική επέμβαση χωρίς προηγούμενο. Εμφυτεύουν το DNA του Πόουπ στις εγκεφαλικές συνάψεις του Τζέρικο Στιούαρτ, ενός παντελώς απρόβλεπτου και επικίνδυνου κακοποιού με βαρύ ποινικό μητρώο, ο οποίος ωστόσο στη συγκεκριμένη φάση, είναι η μοναδική περίπτωση συμβατότητας, για μια πρακτικά αδύνατη επέμβαση. Απαλλαγμένος από κάθε ενσυναίσθηση και με μηδενική κοινωνική δράση, ο Τζέρικο παρέχει στους επιστήμονες το σώμα του. Ενας καθρέφτης –κατά κάποιο τρόπο- πάνω στον οποίο ίσως καταφέρουν να αντικρίσουν την αντανάκλαση των συναισθημάτων του άτυχου Πόουπ, προκειμένου να ξετυλίξουν τον μυστηριώδη μίτο της ανεξέλεγκτης ζωή και της άνομης δράσης του “Ολλανδού”.
Ομως, όπως όλα δείχνουν ο Τζέρικο έχει τα δικά του σχέδια, ενώ η τελευταία ελπίδα της CIA, πριν όλα τιναχτούν στον αέρα, βρίσκεται πλέον στο μυαλό ενός επικίνδυνου εγκληματία…
Οι μυστηριώδεις, σκοτεινοί κόσμοι του υποσυνείδητου, της μνήμης και της ταυτότητας, ζωντανεύουν επικίνδυνα στο περιπετειώδες θρίλερ του Ά. Βρόμεν, που προσεγγίζει μια αστυνομική υπόθεση, υπό το πρίσμα μιας πρωτοποριακής ιδέας. Θα μπορούσε ένας κατά συρροή δολοφόνος να εξελιχθεί στο καλύτερο –ή μάλλον, το μόνο- εργαλείο της CIA; Παλαιότερα λέγαμε ότι οι νεκροί παίρνουν τα μυστικά τους στον τάφο τους, αλλά καθώς η επιστήμη ξεκλειδώνει όλο και περισσότερο τους εγκεφαλικούς αλγόριθμους, όλα πλέον φαντάζουν εφιαλτικά αληθινά, με ασφαλώς απρόβλεπτες επιπτώσεις. Ζωντανός, ακόμη, ο Κέβιν Κόστνερ, ερμηνεύει αρκετά πειστικά το ρόλο του, σε μία συνεχή ροή αστυνομικών και κατασκοπευτικών εικόνων, εμπνευσμένων από την υποκριτική του ικανότητα. Το υπόλοιπο καστ ανταποκρίνεται κατά συνθήκη, σε ρόλους δορυφορικούς. Δυνατή περιπέτεια με πολλά κοινωνικά και φιλοσοφικά ερωτηματικά…
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ
(2015 ΕΓΧ 108’)
Βιογραφικό δράμα, βασισμένο στη σύντομη ζωή του αυτοδίδακτου μαθηματικού, Σρινιβάσα Ραμανουτζάν, αλλά και στο βιβλίο του Ρόμπερτ Κάνιγκελ
Σκην.: Ματ Μπράουν Ηθ: Ντεβ Πάτελ, Τζέρεμι Αϊρονς, Τόμπι Τζόουνς, Στίβεν Φράι, Τζέρεμι Νόρθαμ
Το θαύμα… της επίκτητης γνώσης…
Ινδία, 1913… Ο Σρινιβάσα Ραμανουτζάν, ένας 25χρονος υπάλληλος με υψηλό δείκτη ευφυΐας, εξαιτίας της εμμονής του στη μοναχική μελέτη της επιστήμης των Μαθηματικών, έχει αποτύχει να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Αφού τελικά, αποφασίζει να εμπιστευτεί το πάθος του, στέλνει μία επιστολή στον Τζι Έιτς Χάρντι, έναν επιφανή καθηγητή μαθηματικών του Trinity College, του Πανεπιστημίου Κέιμπριτζ. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο κόσμος της επιστήμης τον χαρακτηρίζει ως: ο αυτοδίδακτος «πρίγκιπας της μαθηματικής διαίσθησης».
Ενδιαφέρουσα βιογραφία, που καταγράφει την επαναστατική επιρροή μίας ακατέργαστης ιδιοφυΐας, που έφερε την επανάσταση στο πεδίο των μαθηματικών, ξεπερνώντας τις αγκυλώσεις της άκαμπτης ακαδημαϊκής κοινότητας και αφήνοντας πίσω μια μυθική κληρονομιά, τα μυστικά της οποίας οι επιστήμονες προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τον επόμενο αιώνα…
Μία αυτοδίδακτη ιδιοφυΐα
Γεννημένος τον Δεκέμβριο του 1887, ο Σρινιβάσα Ραμανουτζάν δεν λαμβάνει καμία επίσημη εκπαίδευση στα μαθηματικά, καθώς ζει στην Ινδία και δεν έχει καμία πρόσβαση στην πλούσια γνώση που καλλιεργούσε η ευρύτερη μαθηματική κοινότητα στην Ευρώπη. Ωστόσο, αναπτύσει θεωρίες και ερευνητικά μονοπάτια, που όχι μόνο εντυπωσιάζουν τους συναδέλφους του στην εποχή του, αλλά μέχρι και σήμερα απασχολούν τους μαθηματικούς, οι οποίοι βλέπουν ότι οι δικές του ιδέες παραμένουν επίκαιρες και απαραίτητες για την επιστήμη.
Εχοντας μάθει τα βασικά από την ηλικία των 12 ετών, ο Ραμανουτζάν διδάσκεται ανώτερα μαθηματικά από το βιβλίο “A Synopsis of Elementary Results in Pure Mathematics” και στα 17 του ξεκινά την δική του έρευνα. Εργαζόμενος, ως δημόσιος υπάλληλος για τα προς το ζην, συνεχίζει παράλληλα την ολοένα πιο φιλόδοξη δουλειά του. Από το 1912, αρχίζει να στέλνει δείγματα της δουλειάς του σε τρεις ακαδημαϊκούς του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ. Ο Τζ. Χ. Χάρντι, αναγνωρίζοντας την ιδιοφυή του σκέψη, τον καλεί να εγκατασταθεί στο Κέιμπριτζ και να δουλέψει εκεί. Ο Ραμανουτζάν, παρά τις πολλές δυσκολίες στην προσαρμογή του στο ξένο περιβάλλον, διαπρέπει έως το 1920, όταν η λαμπρή του καριέρα διακόπτεται, με τον πρόωρο θάνατό του, σε ηλικία μόλις 32 ετών.
Το έργο του Ραμανουτζάν, ακόμη και σήμερα, παραμένει εξαιρετικά σημαντικό, όπως και το μυστήριο πίσω από τις εμπνεύσεις του, αφού δεν έγινε ποτέ γνωστός ο τρόπος που αντλούσε τις ιδέες του. Στις μέρες μας, οι μαθηματικοί, ανακαλύπτουν διαρκώς όχι μόνον νέες εφαρμογές των θεωριών του στα σύγχρονα μαθηματικά, αλλά και σε τομείς που δεν υπήρχαν, ακόμη, στις δικές του μέρες.
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΜΟΥ
(2016 ΕΓΧ 118’)
Δράμα
Φεστιβάλ Καννών: Α’ Γυναικείου ρόλου (Ε. Μπερκό)
Σκην.: Μαϊουέν Μουσ.: Στέφεν Γουόρμπεκ Ηθ: Εμανουέλ Μπερκό, Βενσάν Κασέλ, Λουίς Γκαρέλ
Οι βασιλείς… πάντα επιθυμούν… πιστούς υπηκόους…
Η Τόνι, έπειτα από ένα σοβαρό ατύχημα που είχε σε μία πίστα του σκι, βρίσκεται σε κέντρο αποκατάστασης. Πλήρως εξαρτημένη από το νοσηλευτικό προσωπικό και τα παυσίπονα, η Τόνι, διαθέτει άπλετο χρόνο για τις αναμνήσεις της γύρω από τη θυελλώδη της σχέση με το Τζόρτζιο. Γιατί αγαπήθηκαν; Ποιος ήταν αυτός ο άντρας; Πώς επέτρεψε στον εαυτό της να παρασυρθεί σε αυτό το καταστροφικό πάθος; Η Τόνι πρέπει να βρει τη δύναμη να αντιμετωπίσει την επίπονη διαδικασία της επούλωσης και όπως πιστεύει, είναι η μοναδική της διέξοδος…
Η Γαλλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτης, Μαϊβέν, επιστρέφει τέσσερα χρόνια μετά το επίσης βραβευμένο στις Κάννες αποκαλυπτικό “Polisse”. Από το Αστυνομικό Τμήμα Ανηλίκων, αυτή τη φορά διεισδύει στο βάθος μιας καταστροφικής ερωτικής σχέσης, με διάρκεια την τελευταία δεκαετία της.
Ο Τζόρτζιο, είναι ένας γοητευτικός, πλούσιος άντρας. Η Τόνι, είναι μια δικηγόρος που τον θυμάται από παλιότερη γνωριμία τους και αποφασίζει να τον προσεγγίσει, όπως ίσως θα την προσέγγιζε εκείνος. Μοιραία λοιπόν, ερωτεύονται κεραυνοβόλα και ζουν ένα τρελό έρωτα γεμάτο πάθος και ανατροπές, σε μία θυελλώδη σχέση που αρνείται να ξεθωριάσει. Η κατάληξη: Εκείνος, που ποτέ δεν ήθελε δεσμεύσεις και παιδιά, τώρα να το σκέφτεται. Έτσι ξεκινάει μια σειρά από προβλήματα. Η Τόνι “τρελαίνεται” από τις ορμόνες της εγκυμοσύνης, τη στιγμή που ο Τζόρζιο, αντί να την στηρίζει συναισθηματικά και ψυχολογικά, αποφασίζει να λείπει, όσο εκείνη νιώθει την ανάγκη, μιας παρηγορητικής αγκαλιάς. Η κάμερα της Μαϊουέν, εστιάζει διεισδύοντας στη δεκαετή, αυτή, προβληματική σχέση, κυρίως στο πως το αρσενικό φύλο ελέγχει τη ζωή θηλυκού, προκαλώντας συνεχώς προβλήματα εξαιτίας του ιδιόρρυθμου χαρακτήρα του.
Μία ταινία εσωτερικών προβληματισμών και κατ’ επέκταση κοινωνικών, αφού παρόμοια θέματα ταλαιπωρούν τη σχέση εκατοντάδων σύγχρονων ζευγαριών.
Ο τίτλος της ταινίας, είναι εμπνευσμένος από το τραγούδι της Έλι Μεντέιρος και τους στίχους “Toi, toi, mon toit… Toi mon tout, mon roi…”, είναι ο βασιλιάς της με όλη την έννοια της λέξης…
ΧΕΛΩΝΟΝΙΝΤΖΑΚΙΑ 2
(2012 ΕΓΧ 113’)
Επιστημονικής φαντασίας, 2η συνέχεια της επιτυχημένης ταινίας
Σκην.: Ντέιβ Γκριν Μουσ.: Στιβ Ζαμπλόνσκι Ηθ: Μέγκαν Φοξ, Στιβ Άλεν, Τάιλερ Πέρι, Λόρα Λίνεϊ, Νόελ Φίσερ, Στίβεν Αμέλ
Ο κόσμος… διψάει… για ήρωες…
Στο φινάλε της προηγούμενης ταινίας, είχαμε μείνει στη σύλληψη του Σενσέι Σρέντερ, που τώρα, κατά τη μεταφορά του σε νέα φυλακή υψίστης ασφαλείας, πραγματοποιεί μία ασύλληπτη απόδραση. Μια πύλη ανοίγει, ο διαβόητος κακοποιός μεταφέρεται σε άλλη διάσταση και σύντομα επιστρέφει με το πιο δαιμόνιο σχέδιο κατάκτησης της πόλης. Συνεργάτης του, ο Κρανγκ, ένα εξωγήινο, αδίστακτο πλάσμα, προκειμένου να περάσει στη διάστασή μας. Τσιράκια του, δύο μικροαπατεώνες που γρήγορα μεταμορφώνονται σε μεταλλαγμένα ζώα, στην υπηρεσία του Σρέντερ. Τα Χελωνονιντζάκια, με τις ιδιαίτερες προσωπικότητες, για να αντιμετωπίσουν όλη αυτή την κατάσταση και να αποδώσουν δικαιοσύνη, συνεργάζονται για ακόμη μία φορά με τη σέξι δημοσιογράφο Εϊπριλ, το διάσημο πλέον εικονολήπτη Βερν Φένγουικ, αλλά και έναν απρόσμενο νέο φίλο, τον Κέισι Τζόουνς, τον τιμωρό με τη μάσκα του χόκεϊ. Στο τέλος της ημέρας, αποσύρονται και πάλι στους υγρούς και σκοτεινούς υπονόμους, μέχρι ο κόσμος να ξαναχρειαστεί τη βοήθειά τους, κάτι που πολύ πιθανό να γίνει στην 3η εκδοχή της ταινίας…