Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου, 2024

Πάμε σινεμά

ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
(2016 ΕΓΧ 110’)
Θρίλερ
Σκην.: Τζόντι Φόστερ Μουσ.: Ντομινίκ Λιούις Ηθ.: Τζορτζ Κλούνεϊ, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζακ Ο’ Κόνελ, Τζιανκάρλο Εσπόζιτο, Ντομινίκ Γουέστ

Η κάθε συνομωσία… είναι και μια διαφορετική… θεωρία…
Ο Λι Γκέιτς, είναι οικονομικός αναλυτής και τηλεοπτική περσόνα, που η άκρως δημοφιλής εκπομπή του, τον έχει καταξιώσει ως έναν από τους γκουρού της Wall Street. Μετά τη λυσσαλέα προώθηση μιας μετοχής φούσκας, ένας οργισμένος επενδυτής, εισβάλλει στο στούντιο και σε ζωντανή μετάδοση, κρατάει ομήρους τον διάσημο αναλυτή και την Πάτι Φέιν, παραγωγό της εκπομπής του. Καθώς ξεδιπλώνονται οι πτυχές μια τεράστιας οικονομικής απάτης, οι Γκέιτς και Φέιν, προσπαθούν παράλληλα να βρουν τρόπο, ώστε να παραμείνουν ζωντανοί…
Η Τόντι Φόστερ, επιστρέφει πίσω από την κάμερα, με μία ταινία που ακροβατεί ανάμεσα σε υψηλών ταχυτήτων θρίλερ και ταυτόχρονα μια σάτιρα των Μ.Μ.Ε. και του χρηματοοικονομικού συστήματος. Η ταινία εξελίσσεται σε ρεαλιστικό χρόνο, παρασέρνοντας το κοινό στη γεμάτη αγωνία πλοκή του. Ο Κλούνεϊ, παραγωγός και πρωταγωνιστής της ταινίας, με την Τζ. Ρόμπερτς, αποτελούν ένα κινηματογραφικά κομψό και διαχρονικό, αθεράπευτα γοητευτικό και ευφυές δίδυμο, ενώ ο νέος και ταλαντούχος Τζακ Ο’Κόνελ, προσδίδει στο ρόλο του την ένταση που απαιτεί ο απελπισμένος χαρακτήρας του. Σε αυτήν την ιστορία ενός καθημερινού ανθρώπου, του οποίου η ζωή διαλύθηκε με όρους χρηματιστηριακούς, οι ιδέες δεν κρύβονται πίσω από τις εντάσεις, αλλά το αποτέλεσμα είναι ένα εξαιρετικό, κλασικό και ταυτόχρονα σύγχρονο θρίλερ, που κρατά το θεατή στην άκρη της καρέκλας του.
Δείτε τη και κατανοήστε την αξία του χρήματος και την πλαστική του υφή!

1 – 2/7/16 ΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ
(2013 ΕΓΧ 94’)
Κωμωδία, βασισμένη στην ισλανδική ταινία «Either Way», του Χαφστάιν Γκούναρ Σίγκουρντσον
Φεστιβάλ βερολίνο 2013: Βραβείο σκηνοθεσίας
Σκην.: Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν Μουσ.: Explosions In The Sky, Ντέιβιντ Γούινγκο Ηθ.: Εμίλ Χίρς, Πωλ Ράντ, Τζόις Πέιν, Λανς ΛεΓκόλτ

Δυο άντρες… στη μέση του πουθενά…
Ο σκεπτικός και αυστηρός Άλβιν και ο αφελής και ανασφαλής αδερφός της φίλης του, Λανς, αφήνουν πίσω τους την πόλη, προκειμένου να περάσουν το καλοκαίρι στο δάσος, επισκευάζοντας τις γραμμές κυκλοφορίας ενός επαρχιακού δρόμου, που έχει καταστραφεί από πυρκαγιά. Καθώς οι δυο τους ξεκινούν το σταδιακό τους ταξίδι μέσα στο εκπληκτικό αυτό τοπίο, εκτυλίσσεται μια απρόσμενα αστεία, αλλά και συγκινητική προσέγγιση μιας απίθανης φιλίας, η οποία αποκαλύπτει ξεχωριστές προσεγγίσεις σχετικά με το πως βρίσκει κανείς τον δρόμο του στη ζωή…
Επίδειξη μαεστρίας για τη μίξη της καυστικής μελέτης χαρακτήρων, με κωμική διάθεση, μέσα από ευφυείς αλλαγές στον τόνο, κοφτερούς διαλόγους, αλλά και βαθιά οικολογική εκτίμηση. Γυρισμένη, με σκηνικό την άγονη έκταση της καμένης φύσης του Τέξας, η ταινία ανατρέπει τα τετριμμένα, προσεγγίζοντας με φρέσκο και ειλικρινή τρόπο, τη σχέση μεταξύ δύο ανδρών.
Η ταινία γυρίστηκε στο κρατικό πάρκο Μπάστροπ, το οποίο είχε καταστραφεί από πυρκαγιά τον Σεπτέμβρη του 2011.

5/7 – 7/7/16 ΦΑΛΣΤΑΦ: ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΧΤΙΟΥ
(1965 Α/Μ 113’)
Κομεντί, συρραφή έργων του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, αλλά και βασισμένη στο βιβλίο του  Ραφαέλ Χόλινσεντ, «Τα Χρονικά της Αγγλίας, της Σκοτίας και της Ιρλανδίας»
Σκην.: Όρσον Γουέλς Μουσ.: Άντζελο Φραντσέσκο Λαβανίνο Ηθ.: Όρσον Γουέλς, Ζαν Μορό, Μάργκαρετ Ράδερφορντ

falstaff_01Η μοναξιά… της εξουσίας…
Ο Ερρίκος ο Δ’, σφετεριστής του θρόνου της Αγγλίας, προσπαθεί να καταστείλει τις εξεγέρσεις των ευγενών, που στρέφονται κατά της εξουσίας του. Ο γιος του, Χαλ, προτιμά την παρέα του Φάλσταφ, ενός εύθυμου, ηλικιωμένου γλεντζέ που ζει σε πορνείο. Όταν όμως ανεβαίνει στο θρόνο της Αγγλίας, ως Ερίκος ο Ε’, απαρνείται τον φίλο και πνευματικό του πατέρα και τον εξορίζει από την αυλή, με συνέπεια, να σπάσει τη φιλία του με τον Φάλσταφ…
Η κλασική ταινία του Γουέλς, που τιμήθηκε με το βραβείο της 20ης επετείου του Φεστιβάλ Καννών το 1966, αποτελεί μια συρραφή αποσπασμάτων των έργων του Σαίξπηρ: «Ερρίκος ο 4ος», «Οι εύθυμες κυράδες του Γουίντσορ», «Ερρίκος ο 5ος» και «Ριχάρδος ο 2ος», αλλά βασίζεται και στο θεατρικό έργο «Πέντε βασιλιάδες» που πρωταγωνίστησε ο Γουέλς σε ηλικία μόλις 25 ετών.
Η ταινία, που τελικά ολοκληρώθηκε με τα χρήματα του Καναδού μεγαλοπαραγωγού Χάρι Σάλτζμαν, παρέμενε για χρόνια χαμένη και εμπορικά μη εκμεταλλεύσιμη, έως το 2011 που αποκαταστάθηκε σε νέες κόπιες, πραγματοποιώντας πρεμιέρα στη Μ. Βρετανία.

30/6 – 3/7/16 Βραδινή THE NICE GUYS
(2016 ΕΓΧ 116’)
Κωμωδία δράσης
Σκην.: Σέιν Μπλακ Μουσ.: Τζον Ότμαν, Ντέιβιντ Μπάκλεϊ Ηθ.: Ράιαν Γκόσλινγκ, Ράσελ Κρόου, Κιμ Μπάσιντζερ

Οταν η ανικανότητα… εκπροσωπεί το ωραίο…
Λος Άντζελες, 1977. Το διάσημο σήμα ‘Hollywood’ καταρρέει. Οι άνθρωποι κάνουν ουρές για βενζίνη και όχι για να πάνε σινεμά. Η λάμψη του Χόλιγουντ καλύπτεται από πυκνό νέφος, το οποίο σκεπάζει και άλλα μυστήρια: την εξαφάνιση μιας κοπέλας, τον θάνατο μιας πορνοστάρ, αλλά και μια συνομωσία στους ανώτερους κύκλους μιας επιχείρησης. Δυστυχώς, τη λύση πρέπει να βρουν ο ανίκανος ιδιωτικός ντετέκτιβ Χόλαντ Μαρτς και ο νέος του συνεργάτης, Τζάκσον Χίλι, ένας μπράβος που συστήνεται στον Μαρτς σπάζοντάς του το χέρι. Και ακόμη χειρότερα – όλοι όσοι μπλέκονται στην υπόθεση, για κάποιο λόγο καταλήγουν νεκροί…

4 – 6/7/16 ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΣΤΡΑΒΑ
(2015 ΕΓΧ 93’)
Κωμωδία
Σκην.: Φιλίπ Λασό, Νικολάς Μπεναμού Μουσ.: Μαξίμ Ντισπρέ, Μάικλ Τόρτζμαν Ηθ.: Κριστιάν Κλαβιέ, Φιλίπ Λασό, Αλίς Νταβίντ

Όταν όλα πάνε στραβά… είναι προτιμότερο να αλλάζεις διαδρομή…
Η Σόνια αποφασίζει να γνωρίσει τον φίλο της, Φρανκ, στον αυστηρό πατέρα της, διευθυντή ενός πολυτελούς ξενοδοχείου στη Βραζιλία, ενώ ο Φρανκ σχεδιάζει κρυφά να της κάνει πρόταση γάμου. Μαζί τους ταξιδεύει και όλη η παρέα, που ετοιμάζεται για ονειρεμένες διακοπές.
Ένα πρωί, τα αγόρια φεύγουν για μια εκδρομή στο δάσος του Αμαζονίου, παίρνοντας μαζί τους αναγκαστικά και την ηλικιωμένη γιαγιά της Σόνια. Την επομένη, έχουν όλοι εξαφανιστεί… Τι έχει συμβεί; Την απάντηση έχει η μικρή κάμερα, με την οποία η παρέα κατέγραψε τις περιπέτειές της…

30/6 – 3/7/16 Απογευματινή
Η ΕΛΙΑ
(2016 ΕΓΧ 100’)
Κομεντί
Σκην.: Ισιάρ Μπολαίν Μουσ.: Πασκάλ Γκιγκνέ Ηθ.: Χαβιέ Γκουτιέρεζ, Άννα Καστίγιο, Πεπ Άμπρος, Μάνιουελ Κουκάλα

Η ελιά… και τα κουκούτσια της…
Η Άλμα είναι 20 χρονών και ζει σε ένα μικρό χωριό στην ανατολική ακτή της Ισπανίας. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στον αγαπημένο της παππού, παρά το γεγονός ότι εκείνος, έχει σταματήσει να μιλάει τα τελευταία χρόνια. Όταν αρνείται πλέον, ακόμα και να φάει, η Άλμα πιστεύει ότι ο μόνος τρόπος να τον βοηθήσει, είναι να βρει και να φέρει πίσω την ελιά, που ξεριζώθηκε και πουλήθηκε από την οικογένειά του πριν 12 χρόνια. Χωρίς πλάνο και χρήματα, η Άλμα, πείθει συγγενείς και φίλους να την ακολουθήσουν στην αναζήτηση της ελιάς που ανήκε στην οικογένεια της, για περισσότερα από 2 χιλιετίες…
Η Ισπανία, όπως και εμείς, βιώνει ανυπόφορη κρίση τα τελευταία οχτώ χρόνια. Κάποιους επηρεάζει περισσότερο απ’ άλλους, αλλά κανείς δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος. Όπως εδώ, έτσι και εκεί, απορεί κανείς πως να ζει άραγε ένα 20χρονο κορίτσι σήμερα; Πως αντιμετωπίζει η νέα γενιά την απόλυτη έλλειψη ευκαιριών, τη διαφθορά, την αναξιοπιστία των θεσμικών οργάνων; Πώς η νέα γενιά, που ακούει για αυτή την κρίση από πολύ νεαρή ηλικία και βλέπει τις άμεσες συνέπειες της στο ίδιο της το σπίτι, αντιμετωπίζει την κυβέρνηση και τους εκπροσώπους της; Πάνω απ’ όλα, τι βλέπει όταν κοιτάζει στο μέλλον;
Το πιθανότερο είναι ότι οι νέοι ζουν την κάθε μέρα με αβεβαιότητα. Η Άλμα, κληρονόμησε μια χώρα σε ερείπια, μια εξοχή που έχει ξεπουληθεί και ένα τοπίο που έχει καταστραφεί. Η μητέρα της την εγκατέλειψε όταν ήταν μικρή. Οι φίλοι της εγκαταλείπουν τον τόπο τους, αναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες αλλού. Εκατοντάδες επιχειρήσεις έχουν βάλει λουκέτο, συμπεριλαμβανομένης και της οικογένειάς της.
Το μόνο βέβαιο στον κόσμο της Άλμα, είναι ο παππούς της και όσα εκείνος αντιπροσωπεύει.
Δυναμική κι ευαίσθητη. Αυτοκαταστροφική, αλλά ικανή να τα δώσει όλα για αυτά που πιστεύει, η Άλμα είναι η δύναμη της φύσης, μια νεαρή γυναίκα, ικανή να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων. Ή, τουλάχιστον, να προσπαθήσει να τα αλλάξει σε μια απίθανη αποστολή που μοιάζει οριακά με μαύρη κωμωδία.
Ενάντια στη λογική και τις πιθανότητες, η Άλμα πιστεύει ότι ένα δέντρο μπορεί να τα αλλάξει όλα και δεν έχει άδικο. Μπορεί να μην καταφέρει να δώσει τη χαρά που θέλει στον παππού της, αλλά μπορεί να αποκαταστήσει τη σχέση με τον πατέρα της και στη διαδικασία να συγχωρήσει τον εαυτό της κι εκείνον. Ίσως να αρχίσει ξανά να εμπιστεύεται τους ανθρώπους και να κοιτάξει στο μέλλον με άλλη ματιά.
Η ταινία, λοιπόν, ερμηνεύει την αποκατάσταση της πίστης. Το πιο σημαντικό συναίσθημα που χάνουμε, μέσα στην κρίση, είναι η ελπίδα και αυτός είναι ο λόγος, που κανείς δε μένει αδιάφορος στην προσπάθεια της Άλμα…
Δείτε τη και αφυπνιστείτε…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα