Πρόταση “να έλθει για συζήτηση και απόφαση στο επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΕΔΚ το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων και η αναβάθμιση του Βορείου Οδικού Αξονα (ΒΟΑ) της Κρήτης σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο”, διατυπώνει σε επιστολή τους προς τον πρόεδρο της ΤΕΔΚ, Κ. Βιρβιδάκη, ο επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Κισάμου, Στ. Κουνελάκης.
Σημειώνει μεταξύ άλλων: “Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα κάθε χρόνο χάνει σ’ ένα από τους μεγαλύτερους πολέμους, αυτό της ασφάλτου, χιλιάδες από τα ίδια τα παιδιά της. Περίπου 2.000 άτομα σκοτώνονται και 32.000 τραυματίζονται κατά μέσο όρο ετησίως. Νούμερα απίστευτα, ανατριχιαστικά! Δυστυχώς, το μεγάλο αυτό πρόβλημα ελάχιστα έχει συγκινήσει και προβληματίσει τις κυβερνήσεις και τους φορείς. Η Κρήτη και ο νομός Χανίων πρωταγωνιστεί στους θανάτους στην άσφαλτο. Μία από τις κυριότερες αιτίες είναι ότι ο Βόρειος Οδικός Αξονας της Κρήτης είναι δρόμος ξεπερασμένος και επικίνδυνος σε πολλά σημεία. Χρειάζεται να γίνει σύγχρονος με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με διαχωριστικό διάζωμα στη μέση. Τις τελευταίες μέρες, μέσα από τις εφημερίδες άνοιξε ένας διάλογος για τον Β.Ο.Α. της Κρήτης με πρωτοβουλία κυρίως του Τ.Ε.Ε Δ. Κρήτης. Με αντιπαραθέσεις (όχι για το παιχνίδι των εντυπώσεων ελπίζω), οι οποίες όμως δεν πρέπει ν’ ακυρώνουν πρωτοβουλίες για την επίλυση του προβλήματος.
Τι κάνουμε τώρα; Ο κόσμος δεν αντέχει άλλο. Θέλει έργα και όχι παχυλές υποσχέσεις! Ένας πρέπει να είναι ο στόχος μας. Να έχει τελειώσει όλος ο Βόρειος Οδικός Άξονας από τον Πλάτανο έως τη Σητεία μέχρι το 2015, ώστε να μειωθούν στο ελάχιστο τα τροχαία και οι πολίτες να νιώθουν αλλά και να είναι ασφαλείς. Τώρα για τους τρόπους με τους οποίους θα γίνει η χρηματοδότηση, αυτό πιστεύω ότι είναι το τελευταίο που ενδιαφέρει τον πολίτη ο οποίος είναι αντιμέτωπος με τους καθημερινούς θανάτους στην άσφαλτο.
Πιστεύω ότι και στην περίπτωση του ΒΟΑ της Κρήτης υπάρχει η βέλτιστη λύση με βάση τον στόχο. Η πρόταση του ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης για εκπόνηση μελέτης τεχνικοοικονομικής διερεύνησης για τις δυνατότητες και τους τρόπους χρηματοδότησης είναι αυτή που θα δώσει τη λύση.
Ο συντονισμός των προσπαθειών πρέπει να γίνει σε τρία επίπεδα. Να τεθεί για συζήτηση και απόφαση το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων και η αναβάθμιση του ΒΟΑ της Κρήτης σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο στο Δ.Σ της τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων του Ν. Χανίων.
Ο κ. νομάρχη να συγκαλέσει άμεσα το άτυπο συντονιστικό όργανο του Ν. Χανίων με διευρυμένο κατάλογο μαζικών φορέων με το παραπάνω θέμα. Οι όποιες αντιθέσεις και διαφωνίες που υπάρχουν δεν πρέπει να γίνουν η αιτία να μην συγκαλείται το άτυπο συντονιστικό όργανο, διότι διαφορετικά την ευθύνη για την έλλειψη συντονισμού των φορέων του Ν. Χανίων σε βασικά προβλήματα θα τη φέρει εξ ολοκλήρου ο κ. νομάρχης.
Με πρωτοβουλία του κ. νομάρχη και του προέδρου της ΤΕΔΚ να συγκληθούν τα αντίστοιχα όργανα των υπόλοιπων νομών της Κρήτης ώστε να υπάρξει κοινή απόφαση. Μετά την εκπόνηση της αναγνωριστικής μελέτης να παρθούν οι τελικές αποφάσεις σε επίπεδο νομών και παγκρήτιο. Βέβαια όλα αυτά πρέπει να γίνουν μέσα σ’ ένα εξάμηνο το πολύ. Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι και δεν υπάρχει λεπτό για χάσιμο.
Kύριε πρόεδρε με βάση τα παραπάνω προτείνω να έλθει για συζήτηση και απόφαση στο επόμενο Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΕΔΚ το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων και η αναβάθμιση του ΒΟΑ της Κρήτης σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο. Με σεβασμό απέναντι στην ανθρώπινη ζωή να κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να εξασφαλίσουμε στους πολίτες μια ασφαλή μετακίνηση στο εθνικό μας δίκτυο”.