Αθήνα
Σε αναζήτηση τρόπων με τους οποίους οι ημιυπαίθριοι χώροι θα μπορούν να αποδοθούν και πάλι στην πόλη ως “δημόσιος χώρος” και όχι ως πρόσθετος συντελεστής δόμησης, είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος, όπως δήλωσε χθες η κα Τίνα Μπιρμπίλη στον “Βήμα FM 99,5”.
“Προσπαθούμε να βρούμε μια λύση και νομίζω ότι θα τη βρούμε τη λύση όπου απλά ως φιλοσοφία να σας πω ότι αν έχεις 100 τετραγωνικά μέσα σε μια πόλη και θα έπρεπε να έχεις χτίσει τα 80 και τα 20 τα έχεις ουσιαστικά χτίσει παράνομα γιατί έχεις κλείσει ένα ημιυπαίθριο χώρο, τότε εμείς πρέπει να βρούμε έναν τρόπο ώστε αυτά τα 20 τετραγωνικά να αποδοθούν πάλι στην πόλη ως δημόσιος χώρος και όχι ως πρόσθετος συντελεστής δόμησης» είπε η κα Μπιρμπίλη.
Η υπουργός απέκλεισε το ενδέχομενο να υιοθετηθεί η λύση της μεταφοράς συντελεστή, λέγοντας ότι «η μεταφορά σημαίνει ότι χτίζω, χτίζω κάπου αλλού, αυτό που εμείς λέμε είναι ότι αυτά που χτιστήκαν παράνομα, που αυθαιρετήσανε, να αντιστοιχούν με δημόσιο χώρο μέσα στην πόλη».
Η κα Μπιρμπίλη δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες, καθώς, όπως είπε, «αυτό που σας λέω ως σκέψη και γενική φιλοσοφία είναι πολύ δύσκολο στην πράξη να δούμε πως αυτό το πράγμα μπορούμε να το διευθετήσουμε και βέβαια επειδή δεσμευόμαστε από την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, η οποία είναι πολύ σαφής και πολύ αυστηρή πρέπει να βρούμε ένα τρόπο έτσι να είμαστε και σύννομοι».
Αν «έχεις προσθέσει όγκο μέσα στην πόλη έχεις χτίσει περισσότερο έχεις βάλει περισσότερο τσιμέντο από ότι θα έπρεπε να είναι το ισοζύγιο του πρασίνου, του δημόσιου χώρου, άρα πρέπει να βρούμε μια λύση που ουσιαστικά αυτό το ισοσταθμίζει. Το πως θα βρούμε τη λύση αυτή που ισοσταθμίζει αυτό το ισοζύγιο μέσα στην πόλη είναι κάτι που το ψάχνουμε και όπως σας είπα από την αρχή είναι μια πάρα πολύ δύσκολη υπόθεση, διότι η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας είναι πάρα πολύ αυστηρή» προσέθεσε.
Τέλη κυκλοφορίας
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, η κα Μπιρμπίλη είπε ότι τα νέα μέτρα που θα προωθήσει το υπουργείο θα στοχεύουν στη μείωση της χρήσης του αυτοκινήτου και όχι στην επιβάρυνση της κατοχής.
«[…] Το θέμα και των τελών και των ημιυπαιθρίων ήταν κάτι το οποίο έπρεπε άμεσα να δώσουμε μια λύση […] Ήταν κάτι που το βρήκαμε αυτό, βέβαια, προφανώς δεν αποτελεί άλλοθι, απλά θέλω να πω ότι ήταν κάτι που το βρήκαμε και έπρεπε να κινηθούμε στις κατευθύνσεις του πράγματος του οποίου είχαμε βρει, διότι κατά τη γνώμη μου ποτέ δεν θα έμπαινε θέμα περιβαλλοντικών τελών ή απόσυρσης μεμονωμένα ή συνδυαστικά, γιατί και τα δύο δε νομίζω ότι είναι μέτρα που μπαίνουνε στη φιλοσοφία τη δική μας» ανέφερε.
«Εμείς είχαμε προτείνει κάτι συνδυαστικό ως εναλλακτική λύση αποφασίστηκε συνολικά από την κυβέρνηση να πάμε στη λύση που τελικά προτάθηκε, των περιβαλλοντικών τελών, πράγματι υπάρχει μια επιβάρυνση και είναι άδικο. Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, προσπαθούμε να βρούμε μια συνολική λύση, όπως σας είπα, με την έννοια να περιορίζουμε τη χρήση και όχι την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου» προσέθεσε.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.