ΑΘΗΝΑ
Νέα μείωση, της τάξεως του 9% σε ετήσια βάση, σημείωσε τον Νοέμβριο του 2009 ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο της χώρας, αποτυπώνοντας με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο την κρίση που πλήττει την αγορά.
Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, τον Νοέμβριο 2009 ο δείκτης κύκλου εργασιών αυξήθηκε μόνο στα καταστήματα με φαρμακευτικά – καλλυντικά είδη (5,8%) και μειώθηκε σε όλες τις άλλες κατηγορίες καταστημάτων.
Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν στα καταστήματα καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων (21,2%), στα καταστήματα με βιβλία – χαρτικά – λοιπά είδη (15,6%) και στα πολυκαταστήματα (14,5%).
Εξάλλου, ο δείκτης όγκου στο λιανικό εμπόριο (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), συμπεριλαμβανομένου των καυσίμων, μειώθηκε κατά 10,9% τον Νοέμβριο 2009 σε σύγκριση με το νΝοέμβριο 2008 έναντι μείωσης 2,6% που είχε καταγραφεί κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2008 προς το 2007.
Σύμφωνα επίσης με την ΕΣΥΕ, ο δείκτης όγκου αυξήθηκε τον Νοέμβριο 2009 μόνο στα καταστήματα με φαρμακευτικά – καλλυντικά είδη (4,3%) και μειώθηκε σε όλες τις άλλες κατηγορίες καταστημάτων.
Οι μεγαλύτερες μειώσεις όγκου καταγράφηκαν στα καταστήματα με καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (31%), στα καταστήματα με βιβλία – χαρτικά – λοιπά είδη (17,7%) και στα πολυκαταστήματα (15,4%).
ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΜΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ ΣΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Στο μεταξύ, αύξηση 5% σημείωσε ο γενικός δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς) το Δεκέμβριο 2009 σε σύγκριση με το Δεκέμβριο 2008 έναντι μείωσης 4% που είχε καταγραφεί κατά την ίδια σύγκριση των δεικτών του 2008 προς το 2007. Σε μέσα επίπεδα το 2009 ο δείκτης παρουσίασε μείωση 5,8% έναντι αύξησης 9,2% που είχε σημειωθεί κατά τη σύγκριση του 2008 προς το 2007.
Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών παραγωγού κατά 5% τον Δεκέμβριο πέρυσι, οφείλεται στην αύξηση του δείκτη τιμών παραγωγού εγχώριας αγοράς κατά 4,5% και στην αύξηση του δείκτη τιμών παραγωγού εξωτερικής αγοράς κατά 6,6%.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.