Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΣΥΝΤΡΙΒΗ

Ποντουάζ
Ξεκίνησε χθες στη Γαλλία η δίκη της αμερικανικής εταιρείας Continental και πέντε ατόμων, δέκα χρόνια μετά τη συντριβή του υπερηχητικού αεροπλάνου Κονκόρντ, που είχε στοιχίσει τη ζωή σε 113 επιβάτες.
Η δίκη διεξάγεται στο προάστιο Ποντουάζ κοντά στο Παρίσι και οι κατηγορούμενοι δικάζονται για ανθρωποκτονία.
Πέρα από τη διακρίβωση της υπαιτιότητας για το δυστύχημα, το δικαστήριο θα αποφασίσει επίσης εάν το σενάριο που εκπονήθηκε από Γάλλους ειδικούς που διεξήγαγαν έρευνες αναφορικά με τα αίτια που προκάλεσαν τη συντριβή, στις 25 Ιουλίου 2000, είναι σωστό.
Το 2002, το Γραφείο Ερευνών και Ανάλυσης (BEA), κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι λίγο πριν από την απογείωση από το αεροδρόμιο Σαρλ ντε Γκολ, βόρεια του Παρισιού, το Κονκόρντ πάτησε μία μεταλλική βέργα από τιτάνιο μήκους 43 εκατοστών που ήταν στον διάδρομο προσγείωσης – απογείωσης με αποτέλεσμα να σκάσει ένα από τα ελαστικά του. Τεμάχια του ελαστικού προκάλεσαν στη συνέχεια (και πάντα σύμφωνα με τη θεωρία) ρωγμή σε μία από τις δεξαμενές καυσίμων προκαλώντας διαρροή, πυρκαγιά και την απώλεια των δύο πλευρικών κινητήρων του αεροσκάφους. Οκτώ δευτερόλεπτα αργότερα, το αεροσκάφος, μέσα στις φλόγες έπεσε σε ένα ξενοδοχείο σε γειτονική πόλη και εξερράγη.
Στα θύματα περιλαμβάνονται οι εκατό επιβάτες του αεροπλάνου, από τους οποίους 97 ήταν Γερμανοί υπήκοοι, το εννιαμελές πλήρωμα και τέσσερα άτομα στο έδαφος.
Οι έρευνες έδειξαν ότι η βέργα από το τιτάνιο είχε πέσει από ένα αεροσκάφος DC-10 της Continental που είχε απογειωθεί από το Σαρλ ντε Γκολ μόλις λίγα λεπτά νωρίτερα. Ομως δικηγόροι της αμερικανικής εταιρείας λένε ότι υπάρχουν πάνω από 20 μάρτυρες που θα καταθέσουν ότι -αντίθετα με την επίσημη έκθεση- η φωτιά ξέσπασε πριν το αεροσκάφος πατήσει τη βέργα από τιτάνιο. Ακόμη θα καταθέσουν ότι η Air France γνώριζε για τα προβλήματα με τα ελαστικά του Κονκόρντ και δεν έκανε τίποτα για να τα επιδιορθώσει.
Η γαλλική αεροπορική εταιρεία δεν είναι κατηγορούμενη στην υπόθεση, αλλά αναφέρθηκε ότι κατέβαλε αποζημιώσεις περίπου 173 εκατομμυρίων ευρώ σε συγγενείς των θυμάτων.
Εάν η Continental κριθεί ένοχη αντιμετωπίζει μία ανώτατη χρηματική ποινή 375.000 ευρώ, ενώ ο καθένας από τους μεμονωμένους κατηγορούμενους ποινή φυλάκισης μέχρι και πέντε έτη και χρηματικό πρόστιμο μέχρι 75.000 ευρώ.
Η δίκη ενδέχεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο και η ετυμηγορία να ανακοινωθεί το φθινόπωρο.

Όραμα του Ντε Γκόλ
Η κατασκευή του πρώτου επιβατικού υπερηχητικού αεροσκάφους ήταν διακαής επιθυμία του στρατηγού Ντε Γκόλ. Εν τέλει οι Γάλλοι τα κατάφεραν και το Κονκόρντ έμεινε στην ιστορία ως το αεροσκάφος που εκμηδένισε τις αποστάσεις.
Το Κονκόρντ ήταν το ένα από τα δυο υπερηχητικά επιβατηγά αεροπλάνα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά το μόνο που έχει πραγματοποιήσει δρομολογημένες πτήσεις. Το Κονκόρντ πετούσε με ταχύτητα 2,02 Μαχ (2,02 φορές την ταχύτητα του ήχου) σε μέγιστο ύψος 60.000 πόδια.
Η πρώτη πτήση του Κονκόρντ έγινε με το Γαλλικό πρωτότυπο 001 (F-WTSS) στις 2 Μαρτίου του 1969 από την Τουλούζη, ενώ 37 ημέρες αργότερα απογειώθηκε και το πρώτο Αγγλικό πρωτότυπο Κονκόρντ 002 (G-BSST) από το Φίλτον της Αγγλίας.
Άρχισε να πετά ως επιβατικό αεροσκάφος στις 21 Ιανουαρίου 1976 και από τότε έχει μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες.
Κατασκευάστηκαν συνολικά 20 αεροσκάφη, 2 πρωτότυπα, 2 προ-παραγωγής, 16 παραγωγής, από τα οποία 2 δεν μπήκαν σε εμπορικές πτήσεις. Όλα, εκτός από 2, έχουν διατηρηθεί.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα