Πέμπτη, 6 Φεβρουαρίου, 2025

ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Την προσοχή των καταναλωτών όσο αφορά “τις προσφορές” που συνοδεύουν διάφορα προϊόντα, εφιστά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων με αφορμή το υπό διαβούλευση προσχέδιο Αγοραστικής Διάταξης που αφορά προωθητικές πρακτικές.
Η Ένωση επισημαίνει ότι οι αγορές θα πρέπει να προγραμματίζονται όχι βάσει των δελεαστικών προσφορών αλλά βάσει των πραγματικών μας αναγκών.
Παράλληλα η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. προτείνει την υποχρεωτική αναγραφή της τιμής ανά μονάδα μέτρησης βάρους και μονάδας στη συσκευασία προϊόντος αλλά και την τιμή του “δώρου” ώστε ένας καταναλωτής να είναι σε θέση να συγκρίνει την τιμή και να αξιολογήσει το προϊόν που θα αγοράσει συγκριτικά με το δώρο που του παρέχεται.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. “η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ., απευθυνόμενη σε κάθε καταναλωτή εφιστά την προσοχή όσο αφορά «τις προσφορές» που συνοδεύουν διάφορα προϊόντα, λέγοντας ότι ο καθένας μας θα πρέπει να προγραμματίζει τις αγορές του όχι βάσει των δελεαστικών προσφορών που κάθε χονδρεμπορική – προμηθευτική επιχείρηση έχει ρίξει στο λιανεμπόριο αλλά βάσει των πραγματικών αναγκών μας. Διότι φθάσαμε στο σημείο πιστεύοντας ότι θα ωφεληθούμε ως καταναλωτές από τις συνοδευτικές με «δώρο» αγορές μας να κυνηγάμε αυτές και μόνο. Χωρίς σύγκριση τιμών, χωρίς να αξιολογήσουμε εάν αυτά τα προϊόντα τα έχουμε άμεση ανάγκη και αν από αυτή την αγορά θα ωφεληθούμε”.
“Μέλημα της κυβέρνησης είναι η ομαλότητα στην αγορά, ο υγιής ανταγωνισμός, η μείωση της ακρίβειας και η προστασία μας, αλλά και οικονομικό και ηθικό συμφέρον μας είναι να ερευνούμε, να μην πέφτουμε σε προωθητικές ενέργειες που δεν ωφελούν εμάς αλλά το σύγχρονο μάρκετινγκ του χονδρεμπορίου, που πολλές φορές δεν πέφτει ούτε καν στον καταναλωτή. Υπήρξε περίπτωση π.χ. γιαούρτι τρία τεμάχια με δώρο το ένα και ο λιανοπωλητής να τα διαχωρίσει να κερδίζει εκείνος το ένα”, αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.
 Και προσθέτει ότι: “Οι προωθητικές αυτές πρακτικές θέλουν αυστηρά την προσοχή μας διότι είναι «δέλεαρ», καθώς κεντρίζουν το ενδιαφέρον μας στη δυσκολία και στην αβεβαιότητα της σημερινής εποχής και στην ψυχολογία μας για να αποκτήσουμε περισσότερα αγαθά με λιγότερα χρήματα, αγοράζοντας προϊόντα «προσφοράς» και όχι ανάγκης”.
“Οταν εμείς οι καταναλωτές καταγγέλλουμε πρακτικές ακριβείς και αισχροκέρδειας δεν στοχοποιούμε τον λιανοπωλητή αλλά το παιχνίδι της κερδοσκοπίας και της αισχροκέρδειας”.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα