Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου, 2025

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι καταναλωτές όταν χρησιμοποιούν τραπεζικές υπηρεσίες και προϊόντα καθώς -σε κάποιες περιπτώσεις- μπορούν να βρεθούν αντιμέτωποι με όρους “παγίδες”. Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων (Ε.Π.Κ.ΧΑΝ.) υπογραμμίζοντας ότι “πολλά προβλήματα έχουν διαπιστωθεί από όρους τραπεζών τους οποίους δεν γνωρίζουν οι καταναλωτές και δεν συνάδουν με το συμφέρον τους”.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. αναφέρει συγκεκριμένα ότι έχουν διαπιστωθεί πολλά προβλήματα στις εξής περιπτώσεις: “Σε συμβάσεις της κάρτας EYROLINE (μπορεί και σε άλλες, αλλά αυτή έχουμε στη διάθεσή μας) όπου μεταξύ των όρων χρήσης της κάρτας υπάρχουν οι όροι οι οποίοι θέλουν ιδιαίτερη προσοχή και ειδικότερα:
– ?Ορος 4.4: Ο κάτοχος παρέχει προς την τράπεζα την ανέκκλητη εντολή και εξουσιοδότηση να εξοφλεί για λογαριασμό του την επιχείρηση με τα ποσά των δελτίων χρέωσης που είναι υπογεγραμμένα από αυτόν ή χωρίς υπογραφή του, εφόσον πρόκειται περί συναλλαγών από απόσταση και τα οποία προσκομίζονται από την επιχείρηση και απεικονίζουν τη μεταξύ τους συναλλαγή.
– ?Ορος 4.6: Η τράπεζα δεν φέρει ευθύνη από τυχόν αδυναμία, άρνηση ή πλημμελή εκπλήρωση των υποχρεώσεων εκ μέρους των επιχειρήσεων στις συναλλαγές τους με τον κάτοχο, ούτε ο κάτοχος έχει το δικαίωμα να προβάλει εναντίον της τράπεζας τυχόν ενστάσεις, αντιρρήσεις ή αξιώσεις του που απορρέουν από τις σχέσεις του με τις επιχειρήσεις”.
Συνεχίζοντας η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. σημειώνει: “Οι παραπάνω όροι σαφώς είναι κατά των δικαιωμάτων του καταναλωτή απέναντι σε πράξεις που κάποιες επιχειρήσεις δρουν έντεχνα και ληστρικά απέναντι σε ανυποψίαστους καταναλωτές. Το παράδειγμα της Εταιρείας «ΚΑΛΙΓΓΑ» που εκμεταλλευόμενη αυτούς τους όρους αποσπούσε στοιχεία καταναλωτών και έχει φορτώσει χρέη σε κάρτες σε ανυποψίαστους καταναλωτές, χωρίς ποτέ να αιτήσουν προϊόντα ή και ακόμα τις παροχές που υποσχόταν σε πωλήσεις από απόσταση ποτέ δεν τις παρείχε αλλά χρέωνε λογαριασμούς καταναλωτών. Επειδή αρκετά περιστατικά τέτοιου τύπου έχουν κατατεθεί στην Ένωσή μας, τα καταγγέλλουμε και καλούμε τους καταναλωτές να είναι υπερ-προσεχτικοί, γιατί οι τράπεζες δεν διστάζουν τον καθένα από μας να μας στείλει στα κατά τόπου Ειρηνοδικεία και να ζητούν να καταβάλλουμε το χρεούμενο ποσό επαυξανόμενο με συμβατικό επιτόκιο υπερημερίας, με ενήμερο επιτόκιο και δικαστική δαπάνη”.
Να σημειώσουμε ότι για οποιαδήποτε πληροφορία ή καταγγελία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τα γραφεία της Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. στο τηλ.: 2821092666.
ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ
Στο μεταξύ, η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ. απέστειλε υπόμνημα στην υπουργό Οικονομίας – Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη με το οποίο ζητά ενημερωτικές διευκρινίσεις για την εξέλιξη που αφορά το νομοσχέδιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Όπως αναφέρει, μεταξύ άλλων, έχει καταλάβει μεγάλη αγωνία τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά για τον χρόνο ψήφισής του καθώς “όλη η προσοχή και η αναμονή σε μεγάλο ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών είναι στραμμένη στο κατατεθέν νομοσχέδιο, που θεωρείται πραγματικά η ανάσα για τους δανειολήπτες που καθημερινά ασφυκτιούν από την πίεση των τραπεζών και των εξουσιοδοτημένων εισπρακτικών εταιρειών”.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα