Την προσοχή των καταναλωτών στο θέμα των αγορών εκτός εμπορικών καταστημάτων, εφιστά η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Ν. Χανίων, με αφορμή περιστατικό στο οποίο η Ένωση μεσολάβησε υπέρ καταναλωτή ο οποίος ήθελε να ακυρώσει αγορά βιβλίων.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση και σύμφωνα με την ΕΠΚΧΑΝ, πωλητές συγκεκριμένης εταιρείας “είχαν προσεγγίσει με πρωτοβουλία της επιχείρησης, καταναλωτή στο χώρο της εργασίας του, χωρίς να το έχει ζητήσει ο ίδιος και του πούλησαν ένα πακέτο βιβλία “υγείας”. Ο καταναλωτής πείστηκε όπως και άλλοι από τον διάλογο των πωλητριών και αγόρασε το πακέτο, υπογράφοντας μία σύμβαση η οποία μέσα στους όρους της έγραφε ότι “ο προμηθευτής δεν φέρει καμία ευθύνη για τα όσα υποσχόταν ο πωλητής κατά την διάρκεια σύναψης της σύμβασης”.
Το σημείο αυτό δημιούργησε υποψία στον καταναλωτή για την περαιτέρω διαχείριση πληρωμής των βιβλίων, διότι είχε δώσει προκαταβολή 40 Ευρώ και το υπόλοιπο του ποσού θα το έδινε σε μηνιαίες δόσεις μέσω εισπρακτόρων της Εταιρείας.
Ο αγοραστής, όντας μέλος της ΕΠΚΧΑΝ είχε παρακολουθήσει ενημερωτικά σεμινάρια για τις διάφορες πρακτικές, για πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, και απευθύνθηκε στην Ένωση ζητώντας τη μεσολάβησή της, για υπαναχώρηση, πράγμα που είχε δικαίωμα καθώς ήταν εντός της προθεσμίας των 14 ημερών.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ διαβίβασε το αίτημα του καταναλωτή στην επιχείρηση, η οποία έκανε δεκτό το αίτημά του και δήλωσε θα επιστρέψει την προκαταβολή στον Καταναλωτή.
Στην ανακοίνωση της ΕΠΚΧΑΝ που υπογράφει η Πρόεδρος Ιωάννα Μελάκη, επισημαίνεται ότι οι πωλήσεις εκτός εμπορικού καταστήματος “ενέχουν ορισμένους κινδύνους, κυρίως λόγω αδυναμίας του καταναλωτή να συγκρίνει τιμές αλλά νοιώθει και τον αιφνιδιασμό του προμηθευτή, γιαυτό βάσει Νομοθεσίας παρέχεται ειδική προστασία στον καταναλωτή αλλά και η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ συμπαρίσταται και προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλες τις νόμιμες παρεμβάσεις, προκειμένου να προστατεύσει τα συμφέροντα του καταναλωτή”.
Η Ένωση προειδοποιεί ότι έχουν καταγραφεί περιστατικά “όπου οι καταναλωτές είχαν μπει σε “περιπέτειες” με προϊόντα τα οποία “φορτώθηκαν ” χωρίς ποιότητα , αλλά και συγχρόνως οι επιχειρήσεις τους εκδώσαν πιστωτικές κάρτες σε διάφορες Τράπεζες” και για το λόγο αυτό, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών.